Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om ARS enterprise AB

Så tolkade jag min handläggare, skulden du bestrider lämnas utanför saneringen tills tinget säger annat.

Skitsnack, du har så fel!
Nope, du skriver ju själv det i ditt inlägg.
Att skulden inte kan vara med i saneringen då den är tvistig. En tvistig skuld på 600k gör att skuldsanering inte kan beviljas då du inte har förutsättningar att betala både skuld och sanering.
Så bedömningen med tvistig skuld kommer alltid göra att en sanering inte kan inledas/beviljas.

Så i praktiken är det faktiskt som om man fått skuldsanering eftersom den tid räknas i betalplanen om man vinner.Man borde då bestrida.
Nej, en tvistig skuld kan inte ingå i skuldsaneringen. Så skulden kommer ha uppstått efter skuldsaneringens inledande. Därav kommer den inte vara med i saneringen alls, och att få 600k eller mer utöver saneringen gör att du inte kan betala.
Så en tivstig skuld kommer resultera i avslagen sanering. Så får du reda ut din tvistiga skuld och sen söka igen.

Det är därför hans metod är så "bra". Ingen riskerar sin sanering, eller att få den uppskjuten x antal månader eller i värsta fall år.

Det är ju dock annorlunda om någon annan borgenär motsätter sig skulden. Då löper den processen på samtidigt som du har inledande.

Så tolkade jag min handläggare, skulden du bestrider lämnas utanför saneringen tills tinget säger annat.
Hur du tolkar det, och hur det fungerar är inte samma sak.
En tvistig skuld kan inte ingå i skuldsanering.
Om du då får skuldsanering och skulden fastställs efter, så kan skulden inte ingå i saneringen, då den inte fanns innan din sanering inleddes.

Nej, en tvistig skuld kan inte ingå i skuldsaneringen. Så skulden kommer ha uppstått efter skuldsaneringens inledande. Därav kommer den inte vara med i saneringen alls, och att få 600k eller mer utöver saneringen gör att du inte kan betala.
Så en tivstig skuld kommer resultera i avslagen sanering. Så får du reda ut din tvistiga skuld och sen söka igen.

Det är därför hans metod är så "bra". Ingen riskerar sin sanering, eller att få den uppskjuten x antal månader eller i värsta fall år.

Det är ju dock annorlunda om någon annan borgenär motsätter sig skulden. Då löper den processen på samtidigt som du har inledande.
Men man har inte löneutmätning och inte heller skuldsanering ,fattar inte. Hur betalar man sina skulder under tiden och varför är det olika regler för olika borgenärer?

Hur du tolkar det, och hur det fungerar är inte samma sak.
En tvistig skuld kan inte ingå i skuldsanering.
Om du då får skuldsanering och skulden fastställs efter, så kan skulden inte ingå i saneringen, då den inte fanns innan din sanering inleddes.
Nej precis, den tvistiga skulden lämnas utanför saneringen tills tinget beslutar om annat, skuldsaneringen kan fortlöpa ändå med övriga skulder enligt min handläggare, när sedan tinget tagit beslut så kommer skulden tas med i saneringen eller inte.

Och då det rör sig om Adam och hans bolag är han ökänd i dessa sammanhang, kronofogden och rättsinstanser arbetar aktivt för att avslå hans överklaganden eller skicka tillbaka till kronofogden för nytt beslut, man uppmanas att bestrida om man vet med sig att man inte aktivt ingått något avtal med Adam eller hans bolag, bevisbördan ligger på honom.

Nej precis, den tvistiga skulden lämnas utanför saneringen tills tinget beslutar om annat, skuldsaneringen kan fortlöpa ändå med övriga skulder enligt min handläggare, när sedan tinget tagit beslut så kommer skulden tas med i saneringen eller inte.

Och då det rör sig om Adam och hans bolag är han ökänd i dessa sammanhang, kronofogden och rättsinstanser arbetar aktivt för att avslå hans överklaganden eller skicka tillbaka till kronofogden för nytt beslut, man uppmanas att bestrida om man vet med sig att man inte aktivt ingått något avtal med Adam eller hans bolag, bevisbördan ligger på honom.
Om man tänker logiskt det borde vara så. Jag har läst annat här. Undrar vad Terry tycker

Men man har inte löneutmätning och inte heller skuldsanering ,fattar inte. Hur betalar man sina skulder under tiden och varför är det olika regler för olika borgenärer?
Under inledande så betalar du in som om du hade skuldsanering om du har fått betalplan. Annars betalar du inget.

Jag tror inte det funkar så som du skriver. Att man lägger till en skuld som inte fanns innan saneringen i saneringen.
Utan jag tror att det kommer bli en ny, separat skuld som kommer krävas in via t.ex löneutmätning. Och då kan du inte betala din sanering.

Detta verkar också vara KFM's syn på det hela då dem avslår ansökan om sanering om det finns tvistiga skulder.

Du får naturligtvis motbevisa mig genom att länka till något NJA eller annat som visar på motsatsen.

Man ska alltid bestrida honom.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp