- Meddelanden
- 133
- Mottagna reaktioner
- 103
- Poäng
- 297
Så tolkade jag min handläggare, skulden du bestrider lämnas utanför saneringen tills tinget säger annat.
Nope, du skriver ju själv det i ditt inlägg.Skitsnack, du har så fel!
Nej, en tvistig skuld kan inte ingå i skuldsaneringen. Så skulden kommer ha uppstått efter skuldsaneringens inledande. Därav kommer den inte vara med i saneringen alls, och att få 600k eller mer utöver saneringen gör att du inte kan betala.Så i praktiken är det faktiskt som om man fått skuldsanering eftersom den tid räknas i betalplanen om man vinner.Man borde då bestrida.
Hur du tolkar det, och hur det fungerar är inte samma sak.Så tolkade jag min handläggare, skulden du bestrider lämnas utanför saneringen tills tinget säger annat.
Men man har inte löneutmätning och inte heller skuldsanering ,fattar inte. Hur betalar man sina skulder under tiden och varför är det olika regler för olika borgenärer?Nej, en tvistig skuld kan inte ingå i skuldsaneringen. Så skulden kommer ha uppstått efter skuldsaneringens inledande. Därav kommer den inte vara med i saneringen alls, och att få 600k eller mer utöver saneringen gör att du inte kan betala.
Så en tivstig skuld kommer resultera i avslagen sanering. Så får du reda ut din tvistiga skuld och sen söka igen.
Det är därför hans metod är så "bra". Ingen riskerar sin sanering, eller att få den uppskjuten x antal månader eller i värsta fall år.
Det är ju dock annorlunda om någon annan borgenär motsätter sig skulden. Då löper den processen på samtidigt som du har inledande.
Nej precis, den tvistiga skulden lämnas utanför saneringen tills tinget beslutar om annat, skuldsaneringen kan fortlöpa ändå med övriga skulder enligt min handläggare, när sedan tinget tagit beslut så kommer skulden tas med i saneringen eller inte.Hur du tolkar det, och hur det fungerar är inte samma sak.
En tvistig skuld kan inte ingå i skuldsanering.
Om du då får skuldsanering och skulden fastställs efter, så kan skulden inte ingå i saneringen, då den inte fanns innan din sanering inleddes.
Om man tänker logiskt det borde vara så. Jag har läst annat här. Undrar vad Terry tyckerNej precis, den tvistiga skulden lämnas utanför saneringen tills tinget beslutar om annat, skuldsaneringen kan fortlöpa ändå med övriga skulder enligt min handläggare, när sedan tinget tagit beslut så kommer skulden tas med i saneringen eller inte.
Och då det rör sig om Adam och hans bolag är han ökänd i dessa sammanhang, kronofogden och rättsinstanser arbetar aktivt för att avslå hans överklaganden eller skicka tillbaka till kronofogden för nytt beslut, man uppmanas att bestrida om man vet med sig att man inte aktivt ingått något avtal med Adam eller hans bolag, bevisbördan ligger på honom.
Under inledande så betalar du in som om du hade skuldsanering om du har fått betalplan. Annars betalar du inget.Men man har inte löneutmätning och inte heller skuldsanering ,fattar inte. Hur betalar man sina skulder under tiden och varför är det olika regler för olika borgenärer?
Jag tror inte det funkar så som du skriver. Att man lägger till en skuld som inte fanns innan saneringen i saneringen.Nej precis, den tvistiga skulden lämnas utanför saneringen tills tinget beslutar om annat, skuldsaneringen kan fortlöpa ändå med övriga skulder enligt min handläggare, när sedan tinget tagit beslut så kommer skulden tas med i saneringen eller inte.
Och då det rör sig om Adam och hans bolag är han ökänd i dessa sammanhang, kronofogden och rättsinstanser arbetar aktivt för att avslå hans överklaganden eller skicka tillbaka till kronofogden för nytt beslut, man uppmanas att bestrida om man vet med sig att man inte aktivt ingått något avtal med Adam eller hans bolag, bevisbördan ligger på honom.