Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om ARS enterprise AB

Som jag skrivit tidigare- ringer till bolagsverket och informerar om att personerna som står på seger inte existerar.. Id handlingarna är fejk - deras chefsjurist orkar inte ens bry sig.

Tjänstefel/lathet/kalle anka.. Kalla det vad man vill

Bananrepublik, sagt det förr och säger det igen.

Såg också nu att han för någon månad sen drog igång ett nytt bolag, håll utkik om ni stöter på det.

A information AB

Bolaget ska tillhandahålla blankettjänster via internet, bedriva inkassoverksamhet avseende egna fordringar samt därmed förenlig verksamhet.

Som jag skrivit tidigare- ringer till bolagsverket och informerar om att personerna som står på seger inte existerar.. Id handlingarna är fejk - deras chefsjurist orkar inte ens bry sig.

Tjänstefel/lathet/kalle anka.. Kalla det vad man vill

Jag orkar inte gräva ner mig i lagtexter nu, men med vilken lag som grund ska dom göra något, och vad ska göras?

Jag orkar inte gräva ner mig i lagtexter nu, men med vilken lag som grund ska dom göra något, och vad ska göras?

Eftersom bolagsmännen inte existerar och id handlingarna är falska så är det enkelt för bolagsverket att avregga bolaget.

Det måste vara en fysisk existerande person som står på ett bolag.

För Bolagsverket är det enklare att ge sig på de som säger sig företräda bolaget. Om myndigheten lyckas säkerställa att personerna inte existerar kan de avregistreras som företrädare. Men bolaget finns kvar och den eller de som står bakom kan anmäla nya företrädare. Om ”chilenarna” i Segor Invest KB skulle tvingas bort skulle bolaget få svårare att registrera nya namn med falska pass. Från och med mars i år har Bolagsverket, på regeringens uppdrag, blivit hårdare.

– Vi har skärpt kontrollen betydligt, säger Johanna Sahlman. Det ska vara bra kopior på id-handlingar som ska vara bestyrkta. Vi kan också kontrollera dem mot ett europeiskt passregister.

Eftersom bolagsmännen inte existerar och id handlingarna är falska så är det enkelt för bolagsverket att avregga bolaget.

Det måste vara en fysisk existerande person som står på ett bolag.

Ok, du missade nog vad jag frågade om lite men vill dom inte så får väl någon anmäla till JO eller liknande.

Ok, du missade nog vad jag frågade om lite men vill dom inte så får väl någon anmäla till JO eller liknande.

Nja det vet jag inte.

Grunden är ju att id handlingarna är bekräftade som falska på de båda huvudmännen - bekräftat av chilenska ambassaden

Alltså:
1/ kolla id korten på de två huvudmännen, bekräfta att handlingarna är falska
2/ bolaget står utan huvudmän
3/ begär in nya handlingar på person/personer som ska stå på bolaget
4/ inkommer inget sådant - avregga bolaget

Är det svar på frågan om vad dom ska göra?

Nja det vet jag inte.

Grunden är ju att id handlingarna är bekräftade som falska på de båda huvudmännen - bekräftat av chilenska ambassaden

Alltså:
1/ kolla id korten på de två huvudmännen, bekräfta att handlingarna är falska
2/ bolaget står utan huvudmän
3/ begär in nya handlingar på person/personer som ska stå på bolaget
4/ inkommer inget sådant - avregga bolaget

Är det svar på frågan om vad dom ska göra?

Det hade du svarat på redan, det var andra frågan jag var mer nyfiken på egentligen, men inget du behöver grotta ner dig i:)

Nja det vet jag inte.

Det hade du svarat på redan, det var andra frågan jag var mer nyfiken på egentligen, men inget du behöver grotta ner dig i:)

Förstår inte riktigt vilken fråga 2 är.

Men KF har redan avslagit verkställighet från segor just på dessa grunder att bolaget saknar fysisk huvudman.

Jag har själv haft ett krav från Nice invest som KF avslog verkställighet på exakt samma grund.

Om frågan gäller med vilken lag som stöd dom ska kunna göra något så vet jag inte, mer än att dom har möjlighet att göra enligt min tidigare beskrivning. Det finns ju ett regelverk kring hur olika bolagsformer ska fungera, den tydligaste är väl ändå att just det att bolagsmännen ska existera och dessutom vara verksamma i bolaget.

Jag har alltså en skuld som aldrig funnits som överlåts från ett bolag som inte existerar till ett bolag som vars företrädare inte finns.

Jag kan inte heller lagtexter men detta bör man kunna göra något åt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp