Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om ARS enterprise AB

Han vill bara berätta att du har en skuld så du inte kan hävda att skulden är preskriberad.

Det är så han jobbar, han har en gång fått ett utslag, sen drar han tillbaka ärendet och låter ärendet ticka ränta.

Ring fogden och uppge ärende numret så kanske dom vet mer, men min gissning är att du ligger illa till och kommer tvingas betala detta.

Sjukt trist när du nu är "ren" och då troligen kommer ha ett synligt skuldsaldo i 24 månader till

Men jag har ju via löneutmätning betalat tillbaks skulden som låg på 4000 ?

Men jag har ju via löneutmätning betalat tillbaks skulden som låg på 4000 ?

Ja du, jag vill inte säga varken bu eller bä då, jag hoppas för din skull det är så.

Men skulder till Ars brukar aldrig vara 4000kr med en månadsränta på 36-38%.

4000 låter som kapitalbeloppet, alltså grundskulden.

Oavsett så ska du vara extremt uppmärksam nu för det har hänt att Adam försökt få ut mer på redan betalda skulder genom att hävda att räntan inte är betald.

Ring imorgon till KF och uppge numret och fråga om detta ärende är avslutat

Ja du, jag vill inte säga varken bu eller bä då, jag hoppas för din skull det är så.

Men skulder till Ars brukar aldrig vara 4000kr med en månadsränta på 36-38%.

4000 låter som kapitalbeloppet, alltså grundskulden.

Oavsett så ska du vara extremt uppmärksam nu för det har hänt att Adam försökt få ut mer på redan betalda skulder genom att hävda att räntan inte är betald.

Ring imorgon till KF och uppge numret och fråga om detta ärende är avslutat

Minns att jag tog ett lån på 1000kr 2014 hos dem. Ska kolla med KF imorgon.

Min tolkning är följande :
1/ Adam anser inte att skulden är betald
2/ adam har inte koll vilka pengar som kommer in (vilket kanske inte är så konstigt med tanke på hur många ärenden han driver)

Har du lånat 1000kr så är årsräntan på 4320 skulle jag gissa.

Han som intervjuas i kaliber hade varit nere och knackat på.

Men jag är helt enig med dig..[/QUOTE
Har du lånat 1000kr så är årsräntan på 4320 skulle jag gissa.

Nej, det han har gjort är att han lånat ut 1000 kr och fått folk att skriva under ett delgivningskvitto där han kräver 4000 kr i kapitalskuld. Genom att inte ta med den aktuella skulden i kravet blir det så att många skriver på utan att kontrollera betalningsföreläggandet. Varför skulle dom, alla andra inkassobolag tar ju med hela skulden! Då är det inte så konstigt att han kunnat lura så många som han ändå lyckats lura.

Nej, det han har gjort är att han lånat ut 1000 kr och fått folk att skriva under ett delgivningskvitto där han kräver 4000 kr i kapitalskuld. Genom att inte ta med den aktuella skulden i kravet blir det så att många skriver på utan att kontrollera betalningsföreläggandet. Varför skulle dom, alla andra inkassobolag tar ju med hela skulden! Då är det inte så konstigt att han kunnat lura så många som han ändå lyckats lura.

Så kan det vara, min kapitalskuld till Ars var 1990, vem fan lånar 1990kr?

Det jag vet är att mitt ärende är avslutat så ska han ha mer pengar så krävs ett nytt föreläggande.

Men tolkar jag dig rätt så ligger bunny risigt till?

Kronofogden driver idag in skulder åt ett svin som lyckats lura folk att skriva under på skulder som är felaktiga! Hur sjukt är inte det! Satans paragrafryttare som vägrar göra någonting åt saken trots att så många råkat illa ut!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp