Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om ARS enterprise AB

Kommer underrätta dig om hur utfallet blir. Kommer dock säkert dröja ett tag då om jag har förstått rätt så är det ganska långa handläggningstider på tvistemål.
kanske Adam hinner hamna bakom gallerna innan det här hinner avgöras.
Du gör helt rätt i att inte bara godta skulden han på falska grunder lämnat in.
Han har säkert lyckats med detta många gånger om då uppfattningen om skuldsatta är att vi inte har koll.
Många är också livrädda för att inte få sin sanering och dessutom vill att processen bara ska bli färdig.
Jag råkade ut för flera bolag som inte lämnade in mina skulder sanningsenligt.
Dels så lämnades det in med fel datum dvs de påstod att lånen var tagna långt efter min ansökan, summor som inte stämde men Creditstar tog priset med att lämna in en skuld som inte existerade. Jag hade ett lån hos dom men de påstod att jag hade ett lån till där de hittat på lånenummer, datum och summa samt att lånet var taget i deras dotterbolag som inte ens sysslade med utlåning. Jag fick kämpa för att min handläggare skulle kontakta dom men till slut gjorde hon det och inom fem minuter svarade dom att skulden var felaktig och den plockades bort.
Förmodligen så har de lyckats med detta många gånger precis som Adam.

När kfm ska fastställa en skuld har man ju två alternativ, antingen godtar man eller så bestrider man. Väljer man det senare alternativet skickas skulden väl till tingsrätten för att reda ut vem som talar sanning. Dock förstår jag dig om man kanske inte gör det när det gäller skuldsanering. Och då väljer jag att denna tvistiga fordran inte ska ingå i skuldsaneringen. Förlorar jag tvisten får jag betala det helt enkelt vid sidan av skuldsanering.
jag har dock svårt att tro att jag skulle förlora den tvisten, Man kan inte kräva folk på pengar utan motprestation. Även om det skulle finnas något avtal där jag råkat ha gjort en låneansökan med avslag och nu tycker han att jag ska betala honom för det så bestrider jag ett sådant avtal med hjälp av antingen 31 eller 33 paragraf AvtL eller 36 paragraf AvtL .
Jag förstår inte varför du inte får ihop det.
jag har blivit beviljad skuldsanering, mina 20 borgenärer har godtagit det, någon random individ som inte har någon fastställd fordran på mig har skickat till tingsrätten om att han ska också få ta del av kakan. Tingsrätten frågar mig om jag är skyldig personen pengar och jag bestrider det. Tingsrätten skickat till idioten att kom med bevis och idioten uteblir. Vad är det som är svårt att förstå för dig? Hans påstående borde väl bara ignoreras och skuldsanering ska få laga kraft precis som det annars hade blivit om idioten inte hade överklagat det.
i min värd låter det som 2+2 lika med 4
Jag kommer dessutom polis anmäla idiotien för försök till grov bedrägeri så fort tingsrätten har dömt till min fördel.
Suck! Är det hans vanliga bluff att du är skyldig honom 9999 plus ränta för att du gjort en låneansökan på hans hemsida så finns det mycket bevis att använda sig av mot en sån fordran.. En polisanmälan är viktig skicka in kopia på den till domstolen. Nämn att de finns flera anmälningar mot A.S i samband med anmälan. I mitt fall har han bett domaren om mer tid hela tiden för att inkomma med bevis men skickar bara en massa text om villkor från andra hemsidor… Han är en riktigt sjuk narcissist och jag hoppas han får sitta inne med någon han blåst på pengar och som kommer göra hans vistelse i Fängelset till ett helvete.

Kommer underrätta dig om hur utfallet blir. Kommer dock säkert dröja ett tag då om jag har förstått rätt så är det ganska långa handläggningstider på tvistemål.
kanske Adam hinner hamna bakom gallerna innan det här hinner avgöras.
Ok.
Ja som regel är fet inte prioriterat. Det är ju osäkert om det är ett tvistemål du har, eller om du har ett domstolsärende, de senare brukar ofta gå lite snabbare.
Det målnummer du har, heter det t-nåt, ft-nåt eller ä-nåt?

Ok.
Ja som regel är fet inte prioriterat. Det är ju osäkert om det är ett tvistemål du har, eller om du har ett domstolsärende, de senare brukar ofta gå lite snabbare.
Det målnummer du har, heter det t-nåt, ft-nåt eller ä-nåt?
Ä- nåt

Idag fick jag besked från tingsrätten. Trist.
Det är inte trist mer än ur tidsaspekt, jag tror att det blir till din fördel då jag antar att du lämnat in kontoutdrag som visar på att ingen utbetalning skett.

Det är inte trist mer än ur tidsaspekt, jag tror att det blir till din fördel då jag antar att du lämnat in kontoutdrag som visar på att ingen utbetalning skett.
Korrekt. Men helvete vad han förtjänar att dö. Skapar onödig stress hos folk.

Likadane fall har tagit upp till ett år tills ett nytt beslut om skuldsanering har tagits. Jag kan räkna med att ett nytt beslut kommer nog tas precis lagom till sommaren nästa år. Så jag får leva i osäkerhet i ett år till.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp