- Meddelanden
- 357
- Mottagna reaktioner
- 115
- Poäng
- 307
Känns inte som om banken blir så glad då. Och jag delar min bostad. Så det är endast 50% som jag äger.Det kan ingå till viss del om bostaden är överbelånad
Känns inte som om banken blir så glad då. Och jag delar min bostad. Så det är endast 50% som jag äger.Det kan ingå till viss del om bostaden är överbelånad
De banker som fått andra lån sanerade är väl inte så glada heller, gör väl inget om en till är sur? Men det är bara vid överbelånade.Känns inte som om banken blir så glad då. Och jag delar min bostad. Så det är endast 50% som jag äger.
Bolånet är ju något vi alltid prioriterat att betala och fastigheten finns som säkerhet. Så vid en skuldsanering skulle jag tvingas sluta betala på bolånet om man inte anser att det är överbelånat? Vi köpte ganska dyrt och sedan gjorde KFM en värdering som ligger under priset vi köpte för. Har inte höjt bolånet under tiden vi bott här men amorterat ned det med 350’.De banker som fått andra lån sanerade är väl inte så glada heller, gör väl inget om en till är sur? Men det är bara vid överbelånade.
Om det är överbelånat bestäms ju av hur stort värde det har idag och hur stora bolån ni har idag.Bolånet är ju något vi alltid prioriterat att betala och fastigheten finns som säkerhet. Så vid en skuldsanering skulle jag tvingas sluta betala på bolånet om man inte anser att det är överbelånat? Vi köpte ganska dyrt och sedan gjorde KFM en värdering som ligger under priset vi köpte för. Har inte höjt bolånet under tiden vi bott här men amorterat ned det med 350’.
Då är det överbelånat om man går på KFMs värdering (extern värderingsman från nån firma jag glömt namnet på gjorde värderingen och fastigheten skulle säljas men sedan drogs det beslutet tillbaka).Om det är överbelånat bestäms ju av hur stort värde det har idag och hur stora bolån ni har idag.
Ska inte ALLA skulder ingå i en sanering?Det kan ingå till viss del om bostaden är överbelånad
Nej, inte de med säkerhet.Ska inte ALLA skulder ingå i en sanering?
Hur gick hembesöket ? Hittade de nåt säljbart ?Tänkte uppdatera här att KFM nu gjort hembesök i närtid, så jag gissar att tillgångsutredningen snart är klar.
Indikationerna från dem som var på besök är att min bostadsrätt inte är utmätningsbar pga för litet övervärde. Men det kan väl ta en liten stund till innan jag får en rapport om att tillgångsutredningen är klar.
Lugnt och sansat. Över på 15-20 minuter. Nej, inget säljbart tyvärr.Hur gick hembesöket ? Hittade de nåt säljbart ?