Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tillgångsutredning

Vore ju jättemärkligt att förvarna haha? Då hade man ju kunnat gömma alla sina dyra prylar ju.

Vore ju jättemärkligt att förvarna haha? Då hade man ju kunnat gömma alla sina dyra prylar ju.
Absolut. Nu var det ju tur att jag var hemma när dem dök upp. vanligtvis är jag inte hemma den dagen och tidpunkten dem var här då jag oftast är på plats hos kund.

Absolut. Nu var det ju tur att jag var hemma när dem dök upp. vanligtvis är jag inte hemma den dagen och tidpunkten dem var här då jag oftast är på plats hos kund.

Ska förtydliga mitt inlägg var inte riktat till dig även om jag ser nu att det ser ut så.

Nej, inte de med säkerhet.
+ CSN-skuld? För inte jämställs ett lån från CSN med ett lån med säkerhet?

https://www.csn.se/betala-tillbaka/skuldsanering-och-studielan.html :
CSN meddelar Kronofogden hur mycket du har i skuld till CSN och hur mycket av denna skuld som är förfallen till betalning. Det kommer att stå i förslaget om skuldsanering vad som gäller för dig.
För studielån är det endast den del av skulden som är förfallen till betalning som kommer att ingå i din skuldsanering. Det innebär alltså de fakturor som inte blivit betalda i tid till CSN. Den del av din skuld som inte ingår i skuldsaneringen kommer därför att finnas kvar hos CSN efter skuldsaneringsperioden. Har du frågor om vad som ingår får du gärna kontakta oss eller läsa ditt förslag från Kronofogden.

Tänkte uppdatera här att KFM nu gjort hembesök i närtid, så jag gissar att tillgångsutredningen snart är klar.
Indikationerna från dem som var på besök är att min bostadsrätt inte är utmätningsbar pga för litet övervärde. Men det kan väl ta en liten stund till innan jag får en rapport om att tillgångsutredningen är klar.
Hur stora skulder har du? Har du sökt skuldsanering?

Jag ska ta tag i det nu och skicka in min ansökan. Räntorna på mina skulder gör att de inte minskar trots löneutmätning.

Hoppas få behålla fastigheten då den är överbelånad och inget utmätningsbart värde finns i den. Dock långa väntetider hos KFM så vi får väl se vad som hinner hända under tiden.

Hur stora skulder har du? Har du sökt skuldsanering?

Jag ska ta tag i det nu och skicka in min ansökan. Räntorna på mina skulder gör att de inte minskar trots löneutmätning.

Hoppas få behålla fastigheten då den är överbelånad och inget utmätningsbart värde finns i den. Dock långa väntetider hos KFM så vi får väl se vad som hinner hända under tiden.
Runt 1.5m.

japp, har en ansökan inne som jag hoppas hanteras under mars månad.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp