Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tillbaka i skuldträsket

Ja precis, de är den frågan jag fick också när jag ansökte. Att jag inte har nån aning om hur mycket jag skulle tjäna eftersom jag kan jobba med så mycket olika när jag blir klar. Men en ”normal” bruttolön ligger på 45-60.000kr/mån ungefär, när man googlar.
Ordinarie studietid är fram till juni - 2026, som nu blir framskjuten om jag inte hoppar av helt. Vi skulle höras av i höst.
Jag hade inte blitt skuldfri de närmsta åren med den lönen heller pga räntan, tyvärr. Iallafall inte nu när jag är själv, gick så mycket bättre att prioritera och planera med 2 inkomster.

Jag får väl se :( jag hoppas verkligen de kan ha överseende med mina barn, ja kan inte ta vilket jobb som helst, hur mycket ja än vill det. :(
Jag förstår det, och håller tummarna för att du får förståelse! Man kan ju också uttrycka det såhär till handläggaren vid samtal: "Eftersom mitt tidigare jobb inte alls fungerade med min situation för barnen, så valde jag att börja studera för att säkra en framtida inkomst som fungerar med livssituationen." Det är ju helt sant och innebär också att man gjort vad man kunnat, tycker jag.

Jag förstår det, och håller tummarna för att du får förståelse! Man kan ju också uttrycka det såhär till handläggaren vid samtal: "Eftersom mitt tidigare jobb inte alls fungerade med min situation för barnen, så valde jag att börja studera för att säkra en framtida inkomst som fungerar med livssituationen." Det är ju helt sant och innebär också att man gjort vad man kunnat, tycker jag.
Tack! Vilket fint tips, jättebra framförande. Som du säger är det helt sant, och innan jag sökte sanering och de senaste 2 åren har vi lyckats beta av över 200.000kr tillsammans. Vilket jag också tycker är ”gjort vad jag kunnat”. Nu står jag själv och har inte samma möjlighet längre :(

Nu har dottern fått beviljad ersättning från sin försäkring från Folksam, för sin autismdiagnos.
Pengarna sätts givetvis in på ett överförmyndarspärrat konto. Folksam skrev i brev 31/7-25 att de kommer utbetala pengarna och brevet är skickat till kommunen.
När kan jag förväntas se pengarna på hennes konto?

Senast ändrad:
En fråga till, hur blir det med pengar på ISK om man får kronofogden och de gör en tillgångsutredning? Kan de sälja innehavet för att använda det till skuldsaldo?

En fråga till, hur blir det med pengar på ISK om man får kronofogden och de gör en tillgångsutredning? Kan de sälja innehavet för att använda det till skuldsaldo?
Pengarna är din dotters och inte dina. Vi vårdnadshavare har inte tillgång till dessa pengar. Utan det får barnen när de fyller 18 år.
Kronofogden kan inte utmätning pengar som ej är dina.

Pratar du om pengarna som din dotter får av försäkringsbolaget så är det inte dina pengar och dem är säkra.
Har du egna pengar på ett ISK i ditt namn så kommer dem utmätas vid tillgångsutredning. Det kommer också vara försvårande vid skuldsanering att ha tillgångar.

N missuppfattade nog mig lite. :)
Dotterns pengar är givetvis hennes eftersom de är spärrade till 18 års ålder, de är ingenting jag tänkt eller vill kunna använda heller.
Var mest fundersam på när jag kan se dem på hennes konto.

Kom bara på en ytterligare fråga vid isk konto och kronofoden, därav min fråga.
Tack för svar :) <3

Tänker på dig @Anam, och hoppas du är så okej som du kan under omständigheterna <3

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp