Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tillbaka i skuldträsket

Personligen så tror jag att den statistik som tyder på att fler som söker via budget- och skuldrådgivare blir beviljade handlar om att fler gallras bort innan ansökan skickas in snarare än att det skulle väga till fördel som enskild faktor.
Känner du att du har koll på processen och vet att du gjort vad du kan, du vet dina varför osv, så ser jag ingen anledning att kontakta budget- och skuldrådgivare. Är man däremot mindre insatt eller tycker att det hela är en svår process att förstå så absolut.
Stort tack för svar <3 vet inte varför jag tänkte på det egentligen, var bara nått som ploppa upp i huvudet och tänkte om de skulle vara till fördel.

Men som sagt jag har gjort allt jag kan i den mån jag kan, så det är ju bara vänta på min tur. Men de går otroligt sakta, haha! <3

Stort tack för svar <3 vet inte varför jag tänkte på det egentligen, var bara nått som ploppa upp i huvudet och tänkte om de skulle vara till fördel.

Men som sagt jag har gjort allt jag kan i den mån jag kan, så det är ju bara vänta på min tur. Men de går otroligt sakta, haha! <3
En kontakt med budget kan tyda på att man har tagit tag i ekonomin, vilket är en fördel.
Sen är det nog också så att många gallras bort, då dem har erfarenhet av KFM osv.

Får du nedslag första ansökan, så kan du kontakta och få hjälp med en ny ansökan och genomång av din ekonomi.

Vi människor gillar inte osäkerhet, så väntan är för många jobbig. Men med det jag läst som du skrivit här så tror och hoppas jag att du ska bli beviljad <3

En kontakt med budget kan tyda på att man har tagit tag i ekonomin, vilket är en fördel.
Sen är det nog också så att många gallras bort, då dem har erfarenhet av KFM osv.

Får du nedslag första ansökan, så kan du kontakta och få hjälp med en ny ansökan och genomång av din ekonomi.
Smart tänkt. Så kan jag givetvis göra. :folded:

Tack!! <3 Jag hoppas också, även om jag inte vill hoppas för mycket :(
Jag o maken sökte själva o beviljades på första försöket. Har man koll på sina siffror så finns det inget mer en skuldrådgivare kan göra egentligen. Som flera skrivit, de kan direkt sortera bort de som absolut inte är föremål för en sanering o på så sätt minska ansökningarna.

Jag o maken sökte själva o beviljades på första försöket. Har man koll på sina siffror så finns det inget mer en skuldrådgivare kan göra egentligen. Som flera skrivit, de kan direkt sortera bort de som absolut inte är föremål för en sanering o på så sätt minska ansökningarna.
Tack för svar! Med tanke på min skuldbok så har jag ganska bra på borgenärer och siffror. Sen kanske jag ”tappat” lite av kontrollen nu efter allting och kanske inte har exakta summor på allt. Men någorlunda iallafall. <3

Är det någon av er här som har beviljad merkostnadsersättning för barn ?

Edit: för npf diagnos ska tilläggas! :)

Senast ändrad:
En annan fråga, när kfm gör en tillgångsutredning, får man information om det? Kommer de på Kivra isåfall?
Görs det i samband med utredning kring utmätning, när man får lämna inkomstredovisning?

Senast ändrad:
En annan fråga, när kfm gör en tillgångsutredning, får man information om det? Kommer de på Kivra isåfall?
Görs det i samband med utredning kring utmätning, när man får lämna inkomstredovisning?
Jag skickade inkomstuppgifter och dagen efter fick jag i Kivra beslut om löneutmätning samt brev om att dom hag gjort tillgångsutredning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp