- Meddelanden
- 2 139
- Mottagna reaktioner
- 2 013
- Poäng
- 1 397
Jag förstår det, och håller tummarna för att du får förståelse! Man kan ju också uttrycka det såhär till handläggaren vid samtal: "Eftersom mitt tidigare jobb inte alls fungerade med min situation för barnen, så valde jag att börja studera för att säkra en framtida inkomst som fungerar med livssituationen." Det är ju helt sant och innebär också att man gjort vad man kunnat, tycker jag.Ja precis, de är den frågan jag fick också när jag ansökte. Att jag inte har nån aning om hur mycket jag skulle tjäna eftersom jag kan jobba med så mycket olika när jag blir klar. Men en ”normal” bruttolön ligger på 45-60.000kr/mån ungefär, när man googlar.
Ordinarie studietid är fram till juni - 2026, som nu blir framskjuten om jag inte hoppar av helt. Vi skulle höras av i höst.
Jag hade inte blitt skuldfri de närmsta åren med den lönen heller pga räntan, tyvärr. Iallafall inte nu när jag är själv, gick så mycket bättre att prioritera och planera med 2 inkomster.
Jag får väl sejag hoppas verkligen de kan ha överseende med mina barn, ja kan inte ta vilket jobb som helst, hur mycket ja än vill det.
![]()
jag hoppas verkligen de kan ha överseende med mina barn, ja kan inte ta vilket jobb som helst, hur mycket ja än vill det.