Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tillbaka i skuldträsket

Imponerar kanske inte på mig heller, men jag har stor respekt för personer med hög utbildning. Själv är jag helt outbildat, började jobba efter högstadiet, men idag är jag arbetsledare med personalansvar.

På ett forum (även i form av anonymitet) så tycker iallafall jag att man håller god ton och inte ger stötande kommentarer, skillnad är att komma med ren och skär fakta som kan upplevas som stötande, lite det @Lasseman får påbackning på rätt ofta, dock har jag inga problem med Lasse.

Kort och gott, god ton helt enkelt, men alla är fria att tycka vad man vill, finns bara olika sätt att uttrycka sig på.

Edit:
Jag har och lever med ekonomiska problem.

Nej det kanske är för att jag inte har några ekonomiska problem. :rolleyes:
Ptja hur kan man inte låta bli?
Vissa här är så evigt förlorade att det kliar litegrann. Många är ju också för positiva även till att få skuldsanering, som att det är en bra grej.
Vänligen respektera att många på detta Forum kämpar för att få rätt sida på ekonomin och många mår väldigt dåligt och är under isen. Alla framsteg vi gör, små som stora är värda att skrivas om och det ger dessutom hopp och motivation till andra som inte kommit så långt (än).
Ge gärna stöd och hjälp men låt bli kommentarer som trycker ner eller förlöjligar (läs medlemsvillkor och Nätetikett längst ner på sidan)

Vänligen respektera att många på detta Forum kämpar för att få rätt sida på ekonomin och många mår väldigt dåligt och är under isen. Alla framsteg vi gör, små som stora är värda att skrivas om och det ger dessutom hopp och motivation till andra som inte kommit så långt (än).
Ge gärna stöd och hjälp men låt bli kommentarer som trycker ner eller förlöjligar (läs medlemsvillkor och Nätetikett längst ner på sidan)

Där kan jag tidigare ha uttryckt mig lite för stötande. Jag är inte det monster som du ändå försöker att svartmåla dessutom har jag hjälpt folk tidigare i mitt liv med sina ekonomier på detta forum och även utanför.
Ibland hittar jag en nål härinne i stacken som jag ekonomiskt sett räddar livet på oavsett vad du tror om mig.

Av Anam har jag inte sett sådana kvaliteter att jag vill nå ut till henne på ett skyddande sätt.
Vem förtjänar hjälp som har spelat upp pengarna inte minst när det finns barn i hushållet och att dessutom hamna i skuld igen.

Men att gråta ut på internet för att få hjälp eller någon form av tröst ja det passar sig det minsann!

Det är bara absurt det upplever jag.

Där kan jag tidigare ha uttryckt mig lite för stötande. Jag är inte det monster som du ändå försöker att svartmåla dessutom har jag hjälpt folk tidigare i mitt liv med sina ekonomier på detta forum och även utanför.
Ibland hittar jag en nål härinne i stacken som jag ekonomiskt sett räddar livet på oavsett vad du tror om mig.

Av Anam har jag inte sett sådana kvaliteter att jag vill nå ut till henne på ett skyddande sätt.
Vem förtjänar hjälp som har spelat upp pengarna inte minst när det finns barn i hushållet och att dessutom hamna i skuld igen.

Men att gråta ut på internet för att få hjälp eller någon form av tröst ja det passar sig det minsann!

Människor med ett beroende förtjänar hjälp oavsett vilket beroende det handlar om :)
Jag varken gråter eller ber om hjälp, de här är mitt sätt att följa upp vårat liv och framgång. Vill man inte läsa är det fritt att scrolla vidare :)

@Anam är ju en av de största kämparna och som jag är sjukt imponerad över.
Du får givetvis tycka vad du vill men du kan hålla det för dig själv.

När och hur har jag svartmålat dig? Jag skrev vänligt till dig och hänvisade till de regler och Nätetikett som forumet har, bl a att inte förlöjliga andra medlemmar vilket du återigen gör när du skriver att Anam inte har de ”kvaliteter” som du vill se för att hjälpa! Bara det är rätt så absurt skrivet på det här forumet.
Jag tycker ingenting om dig, jag känner inte dig! Däremot tycker jag att dina kommentarer i den här tråden är opassande.

Jag kommer nu att få en större utbetalning lön från mitt jobb i september, men funderade lite på de här med skatten.
Jag jämkar idag, betalar 9 % upp till 250.000kr.
Jag har idag en inkomst på 192.000kr från arbetsgivaren. Betyder det att 9 % dras på de 58.000kr som är kvar upp till 250.000kr?
Och sen dras det 33 % på den summan upp till 55.000kr (eller var statlig skatt uppgick till) och sen 53 % på resterande ?

Jag ska få en utbetalning på närmare 280.000kr.

Jag kommer nu att få en större utbetalning lön från mitt jobb i september, men funderade lite på de här med skatten.
Jag jämkar idag, betalar 9 % upp till 250.000kr.
Jag har idag en inkomst på 192.000kr från arbetsgivaren. Betyder det att 9 % dras på de 58.000kr som är kvar upp till 250.000kr?
Och sen dras det 33 % på den summan upp till 55.000kr (eller var statlig skatt uppgick till) och sen 53 % på resterande ?

Jag ska få en utbetalning på närmare 280.000kr.

Det kan nog bara ditt lönekontor besvara, hur deras process och framförallt lönesystem fungerar. Jag jämkar och betalar ca 35 % och den procent gäller för allt hos min arbetsgivare. Så ska jag gissa något, så har de för dig lagt in att det ska vara 9 % på allt… men det är en gissning.

Det kan nog bara ditt lönekontor besvara, hur deras process och framförallt lönesystem fungerar. Jag jämkar och betalar ca 35 % och den procent gäller för allt hos min arbetsgivare. Så ska jag gissa något, så har de för dig lagt in att det ska vara 9 % på allt… men det är en gissning.
Hmm tack! Jag får nog ringa på måndag och kolla läget hur det kan tänkas bli.

Står iallafall på tidigare lönespecer 9% upp till 250.000kr. Så jag får väl se hur de blir.. arbetsgivaren lär ju göra fel om de inte följer skatteverkets papper.
Men de visar sig väl :p

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp