Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tillbaka i skuldträsket

Tack! Jag hoppas att de kan bli bra, jag tänker satsa på en Logistik utbildning. :)

Att släppa allt kommer inte vara ett alternativ för oss, vi har tänkt samlingslån till hösten alternativt nästa år beroende på hur snabbt vi kommer framåt. Men nu har vi ganska många skulder som trillat ner under 10.000kr. Vilket ökar vårat jävlaranamma att bli av med det. Så vi håller ut ett tag till :) men tack för omtanken <3
Vad kul för dig med utbildning och bra av dig. Och du är en riktig kämpe. Lycka till

Hej på er!
Jag håller mig lite här i bakgrunden och kommenterar lite då och då, men var ett tag sen jag skrev uppdatering, så den stora frågan är : Hur går det då?
- jo, framåt! Men jag måste tyvärr erkänna att jag har kraschat återigen. Ny läkartid i morgon och en sjukskrivning är nog på tapeten.
Jag har räknat på ev inkomst av FK och det räcker för oss, det kommer bli tufft men tacksam att jag har prioriterat bort skulder när de väl funnits inkomst och extra pengar, detta gör nu att vi ändå klarar oss!

Hur mår jag?
- helt katastrof, min utmattning börjar nu visa sig fysiskt och det känns hemskt. Jag känner mig svag, ledsen, besviken, men har huvudvärk varje dag, jämt trött, är på dåligt humör och skulle kunna grina för minsta lilla.

Det är mycket annat som har stor betydelse i allt det här, inte bara det ekonomiska. Har dessutom kämpat i 4 år för att få en utredning på sonen som nu fick ett resultat i december, autism nivå 2, samt språkstörning (icke verbal) Nu ska han börja skolan till hösten och då kommer allt börja om, för de vill även utreda för IF (intellektuell funktionsnedsättning). Vilket betyder att vi måste börja om med alla möten med psykolog, läkare osv. Som om de skulle vara tillräckligt har vi 13!!!! Planerade möten på habiliteringen med föräldrarutbildningar för föräldrwr till barn med autism, samt föräldrarstöd med kurator och dessutom en mängd olika träffar där sonen ska med och testas.
Tacksam för diagnos och att vi kommer någon vart, men trodde inte det skulle bli allt på en gång, speciellt inte i en redan enormt tuff vardag.
Jag har tagit mitt förnuft till fånga och insett att jag inte kommer orka om jag inte tar hand om mig själv. Jag hoppas på bättre hjälp den här gången!

Hoppas ni alla mår bra, var rädda om er <3

Om ni har försäkring kan ni få ersättning för diagnos
Japp! De håller vi på med för fullt, har beställt journaler från samtliga vårdkontakter, ska snart skicka in så fort allt kommer. De kommer dock inte utbetalas förens om 5 år.

Kämpa på och ta hand om dig så du orkar ta hand om din son och finnas till för honom. Det blir tufft om inte du mår bra. Skönt att ni går runt ekonomiskt i a f så du slipper kämpa med det också <3 Det kommer bättre tider <3

Jag har tagit mitt förnuft till fånga och insett att jag inte kommer orka om jag inte tar hand om mig själv. Jag hoppas på bättre hjälp den här gången!

Jag vänder sista meningen tillbaka till dig. Var rädd om dig själv. Din pojk behöver sin mamma, och det är ju det som är viktigast just nu, eller hur?
Jag är glad att det ordnar sig ekonomiskt, ändå.
Men varför ska det ta fem år att betala ut från försäkringen?

Hej på er!
Jag håller mig lite här i bakgrunden och kommenterar lite då och då, men var ett tag sen jag skrev uppdatering, så den stora frågan är : Hur går det då?
- jo, framåt! Men jag måste tyvärr erkänna att jag har kraschat återigen. Ny läkartid i morgon och en sjukskrivning är nog på tapeten.
Jag har räknat på ev inkomst av FK och det räcker för oss, det kommer bli tufft men tacksam att jag har prioriterat bort skulder när de väl funnits inkomst och extra pengar, detta gör nu att vi ändå klarar oss!

Hur mår jag?
- helt katastrof, min utmattning börjar nu visa sig fysiskt och det känns hemskt. Jag känner mig svag, ledsen, besviken, men har huvudvärk varje dag, jämt trött, är på dåligt humör och skulle kunna grina för minsta lilla.

Det är mycket annat som har stor betydelse i allt det här, inte bara det ekonomiska. Har dessutom kämpat i 4 år för att få en utredning på sonen som nu fick ett resultat i december, autism nivå 2, samt språkstörning (icke verbal) Nu ska han börja skolan till hösten och då kommer allt börja om, för de vill även utreda för IF (intellektuell funktionsnedsättning). Vilket betyder att vi måste börja om med alla möten med psykolog, läkare osv. Som om de skulle vara tillräckligt har vi 13!!!! Planerade möten på habiliteringen med föräldrarutbildningar för föräldrwr till barn med autism, samt föräldrarstöd med kurator och dessutom en mängd olika träffar där sonen ska med och testas.
Tacksam för diagnos och att vi kommer någon vart, men trodde inte det skulle bli allt på en gång, speciellt inte i en redan enormt tuff vardag.

Var rädd om dig! <3

Jag vänder sista meningen tillbaka till dig. Var rädd om dig själv. Din pojk behöver sin mamma, och det är ju det som är viktigast just nu, eller hur?
Jag är glad att det ordnar sig ekonomiskt, ändå.
Men varför ska det ta fem år att betala ut från försäkringen?
Tack <3 Det är absolut det viktigaste! Han behöver mig mer än någonsin just nu. Allt annat får stå åt sidan.

Det är något Folksam har tyvärr, när de gäller npf. De vill vänta 5 år för att se om det ”växer bort” eller om det går att medicineras så man kan bli så frisk som möjligt innan ersättning betalas ut. Dock tycker väl jag det borde vara olika beroende på npf diagnos. Autism går ju varken att medicinera eller växa ifrån, tyvärr! <3

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp