Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tillbaka i skuldträsket

Precis bra skrivet. Vi är så bra på att tala om hur andra ska göra o vad som är bäst men vi gör den lösningen som passar oss och ibland kommer bakslag som inte går att förutse ibland löper det på bra. Heja dig Anam
Livet är inte en dans på rosor varje dag! Men de betyder inte att vi är sämre människor för det <3

Har idag budgeterat lite för framtiden. Jag har bestämt mig för en yh utbildning till hösten. Jag ska skola om mig och känner av att jag inte klarar skitjobbet längre, jag är helt slut och med ett barn med autism och icke verbal som nu ska tvingas ut till skolan får mig att gå sönder.
Jag har budgeterat för CSN inkomst framåt, vilket är en skillnad på ca 20.000kr/månaden.
Ska även under mina studier jobba mina ordinarie helger vilket blir var 3:e helg, som kan ge lite extra.

Om vi håller i denna takt vi gör nu, kommer vi bli av med så pass mycket att jag faktiskt kan studera utan att vi kraschar.
Jag hoppas min plan håller och att jag håller ihop tills de är dags! :folded: <3

Har idag budgeterat lite för framtiden. Jag har bestämt mig för en yh utbildning till hösten. Jag ska skola om mig och känner av att jag inte klarar skitjobbet längre, jag är helt slut och med ett barn med autism och icke verbal som nu ska tvingas ut till skolan får mig att gå sönder.
Jag har budgeterat för CSN inkomst framåt, vilket är en skillnad på ca 20.000kr/månaden.
Ska även under mina studier jobba mina ordinarie helger vilket blir var 3:e helg, som kan ge lite extra.

Om vi håller i denna takt vi gör nu, kommer vi bli av med så pass mycket att jag faktiskt kan studera utan att vi kraschar.
Jag hoppas min plan håller och att jag håller ihop tills de är dags! :folded: <3
Bra kämpat. Tänk på kroppen också, båda den fysiska-och den psykiska hälsan.
9 av 10 får jobb direkt efter yh utbildning. Vilken blir det för dig? Nackdelen är långa praktikperioder, fördelen är att man kan bli anställd redan under den 1:a Lia-perioden.

Jag har inte hunnit läsa hela tråden som verkar vara intressant men undrar om det inte hade varit bättre att släppa allt redan nu? Alltså ni har redan ett stabilt boende vilket är det viktigaste, barn mm, så vid löneutmätningen blir förbehållsbeloppet riktigt bra istället för att lida att betala alla kredit-och lån kostnaderna varje månad. Jag menar att ni kan få mycket pengar kvar på det här sättet och då kan du köra snöbollen i lugn och ro och amortera extra. Jag har fel kanske. Sen vem bryr sig om anmärkningarna . Ni kommer inte köpa ett hus låt säga om tre år eller ta nya blanco. Om ni planerar att samla då förstår jag, men hur som helst, bra kämpat girl ^^:tummen:
Blir inspirerande och intressant att följa den här resan <3

Tack! Jag hoppas att de kan bli bra, jag tänker satsa på en Logistik utbildning. :)

Att släppa allt kommer inte vara ett alternativ för oss, vi har tänkt samlingslån till hösten alternativt nästa år beroende på hur snabbt vi kommer framåt. Men nu har vi ganska många skulder som trillat ner under 10.000kr. Vilket ökar vårat jävlaranamma att bli av med det. Så vi håller ut ett tag till :) men tack för omtanken <3

Tack! Jag hoppas att de kan bli bra, jag tänker satsa på en Logistik utbildning. :)

Att släppa allt kommer inte vara ett alternativ för oss, vi har tänkt samlingslån till hösten alternativt nästa år beroende på hur snabbt vi kommer framåt. Men nu har vi ganska många skulder som trillat ner under 10.000kr. Vilket ökar vårat jävlaranamma att bli av med det. Så vi håller ut ett tag till :) men tack för omtanken <3
Minns inte om jag berättade att jag numera har sorterat alla våra lån även utifrån storlek i olika intervaller. Sen flyttar jag ner alla allt eftersom och även märker att de blivit flyttade fr t ex mellan 20 - 30 kr till 15 - 20 k. Då får jag ett helt annan överblick.

Minns inte om jag berättade att jag numera har sorterat alla våra lån även utifrån storlek i olika intervaller. Sen flyttar jag ner alla allt eftersom och även märker att de blivit flyttade fr t ex mellan 20 - 30 kr till 15 - 20 k. Då får jag ett helt annan överblick.
Jodå, de har du nämnt! För jag har gjort precis likadant :facejoy: :facejoy: :facejoy: :facejoy: :facejoy:

Jodå, de har du nämnt! För jag har gjort precis likadant :facejoy: :facejoy: :facejoy: :facejoy: :facejoy:
Hahahha ... snart är det dags för pärm nr 2 Sparpärmen! Har börjat lite försiktigt med att följa upp de olika portföljerna månad för månad, totalt belopp, utdelningar per månad. även om det inte är några stora pengar så är det väldigt motiverande att göra det när man ser att pengarna växer och att spara är väldigt viktigt när man varit skuldsatt senaste 14 åren!!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp