Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tillbaka i skuldträsket

Semestern är här och dag 4, jag lyckades klämma in ett övertidspass i lördags så det hjälpte till lite i kassan efter mina 3 dagars förkylning. Lönen i augusti blir desto bättre. Det ser jag fram emot.

Vi har gått igenom ekonomin lite här hemma, sagt upp netflix bla osv. Kollat över försäkringar och sånt, de har hjälp lite. De har gjort att jag nu har ökat månadsbeloppet på fairlo skulden så de blir en kortare avbetalningsplan, de känns skönt för själen nu när jag vet att den inom kort kommer dyka upp på UC.

Denna månad kommer extra amortering på creditstar att göras. Har sålt lite mer grejor också så jag hoppas vi till och med kan slutbetala denna helt på närmare 6000kr. Återstår och se.

Jag är tacksam att vi varje månad har möjlighet att betala alla våra räkningar samt köpa den mat vi behöver för att överleva.

Igår storhandla jag för 1948kr, resten av pengarna som fanns kvar 768kr satt jag över på buffert ”mat” sparande. Eftersom barnbidrag kom idag har även 400kr förts över till barnens konton. Resten som finns kvar klarar vi oss på tills löning, om vi behöver handla något extra.
Jag använder mig av Lunar konto där jag har ett kort som jag gör alla handlingar på, har även ett sparande där till en ”mat” buffert. Den ska upp i 10.000kr, den ska finnas till dom månader det kanske blir extra knapert, eller man behöver köpa lite extra till kalas och högtider mm. Det är dit jag sparar 27kr/dag, som en rolig grej.
De som finns över på lunarkortet vid ny löning åker in till matbuffert tills målet är nått. :)

Nu hoppas jag på en fin sommar och semester och ska unna oss lite extra glass!
Hoppas ni alla mår bra <3
Wow, du är fantastisk. ❤️

Jag har börjat skrivit dagbok, en liten skuld dagbok, där står inga siffror eller någon slags skuldöversikt, utan där skriver jag bara lite allmänt om vad vi gör och har gjort för att komma framåt, lite tankar / funderingar över hur jag ska tänka. Olika målsättningar osv. Det känns ganska skönt faktiskt, för då får man ut allt man tänker i huvudet och kan släppa de sen. Skriver inte varje dag, men nästan. Det känns skönt för själen <3

Jag har börjat skrivit dagbok, en liten skuld dagbok, där står inga siffror eller någon slags skuldöversikt, utan där skriver jag bara lite allmänt om vad vi gör och har gjort för att komma framåt, lite tankar / funderingar över hur jag ska tänka. Olika målsättningar osv. Det känns ganska skönt faktiskt, för då får man ut allt man tänker i huvudet och kan släppa de sen. Skriver inte varje dag, men nästan. Det känns skönt för själen <3
Jag har gjort något liknande i flera år och skönt att kunna gå tillbaka för att se att det har varit värre förr

Jag har gjort något liknande i flera år och skönt att kunna gå tillbaka för att se att det har varit värre förr
Ja men lite så jag tänker också, för nu i början har man ju ändå ganska mycket och skriva för man har så mycket tankar och funderingar i huvudet, men kan tänka mig att ju närmare slutet man kommer desto mindre har man säkert att skriva. För då flyter allt på på ett helt annat sätt mot nu.

Kommer också uppskatta den längre fram när man känner att man inte kommit någon vart. Då är det bra och kunna titta tillbaka och bevisa för sig själv att man faktiskt har kommit framåt!!

I morgon är det lön, jag har därför nu på kvällen använt de sista pengarna och extra betalat in på prioskulden.

Alla räkningar är inlagda på banken och redo att dras i midnatt. Förutom autogiro som dras den 27:e. Känns bra att veta att allting återigen kommer kunna betalas ytterligare en månad.
Tacksam <3

Jag skriver också fast inte i en bok utan sätter in lite extra papper i skuldpärmen. De månader som jag vet blir tuffa brukar jag skriva olika alternativ/förslag på vilka lösningar som kan finnas för att klara månaden. Det är som du säger så bra att få det ner på papper så finns det svart på vitt.

Har börjat läsa boken ”spara pengar” av Christina Sahlberg och Günter. Ganska mycket tips och sånt man redan har koll på, men tänkte att det kanske finns något bra man har missat. Ingen jättelång bok på 300 sidor direkt, så tänkte den kunde va värd o skumma igenom. :)

Har börjat läsa boken ”spara pengar” av Christina Sahlberg och Günter. Ganska mycket tips och sånt man redan har koll på, men tänkte att det kanske finns något bra man har missat. Ingen jättelång bok på 300 sidor direkt, så tänkte den kunde va värd o skumma igenom. :)
Bästa måste väl ändå vara hur man sparar en krona på två öl genom att köpa en 7.2 och en 2.8 och sen blandar man...

Bästa måste väl ändå vara hur man sparar en krona på två öl genom att köpa en 7.2 och en 2.8 och sen blandar man...
HAHAHAHA! :facejoy: :facejoy: :facejoy: Inte kommit dit än i boken, men de är nog ett tips att skriva ner!:facejoy::facejoy:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp