Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tillbaka i skuldträsket

Jag skickade inkomstuppgifter och dagen efter fick jag i Kivra beslut om löneutmätning samt brev om att dom hag gjort tillgångsutredning.
Okej! Kom de i samma brev eller två olika?
Försöker förbereda mig mentalt då första inkasso var snabba att skicka till kfm.

Okej! Kom de i samma brev eller två olika?
Försöker förbereda mig mentalt då första inkasso var snabba att skicka till kfm.
De kom i två olika brev i Kivra.
Visa är snabbare än dom andra , vet själv.
Det kommer att ordna sig till slut.

Tack snälla för ditt svar <3

Exakt så, de löser sig sa han som sket i vasken! Haha :facejoy:
@Lasseman får rätta mej här men tror att tillgångsutredningen inte nödvändigtvis görs i samband m att du lämnar inkomstuppg. Kan redan vara gjort då. Det vill säga man har kollat om du äger hus, bil, pengar osv.

@Lasseman får rätta mej här men tror att tillgångsutredningen inte nödvändigtvis görs i samband m att du lämnar inkomstuppg. Kan redan vara gjort då. Det vill säga man har kollat om du äger hus, bil, pengar osv.
Jag tror dom har gjort tillgångsutredning innan jag lämnade inkomstuppgifter men fick info om det samma dag som jag fick info om löneutmätning.

Så kan det iofs vara. Det tänkte jag inte på heller. Var mest fundersam om man blir meddelad om de är gjort.

En annan fråga, när kfm gör en tillgångsutredning, får man information om det? Kommer de på Kivra isåfall?
Görs det i samband med utredning kring utmätning, när man får lämna inkomstredovisning?
Du får information när den är gjord, men annars får du ingen direkt information om dem inte kör hembesök.

Sen kan det ta tid. Min tog mer än 12 månader.
Och då har jag inte försvårat, utan tvärtom försökt hjälpa till att få den gjord. Så jag vet inte varför min tog sådan tid.

Du får information när den är gjord, men annars får du ingen direkt information om dem inte kör hembesök.

Sen kan det ta tid. Min tog mer än 12 månader.
Och då har jag inte försvårat, utan tvärtom försökt hjälpa till att få den gjord. Så jag vet inte varför min tog sådan tid.
Tack för svar!! <3 uppskattas!!

Min enda fundering var just de här med tillgångsutredning, eftersom jag lever på CSN och de kanske anser jag har ”mer” inkomst än enligt en eventuell utmätning. O så tar dom de pengarna jag lever på.
Men jag kanske får ringa och säga att de pengar kommer från CSN ? Eller är det dumt ?

Min enda fundering var just de här med tillgångsutredning, eftersom jag lever på CSN och de kanske anser jag har ”mer” inkomst än enligt en eventuell utmätning. O så tar dom de pengarna jag lever på.
Men jag kanske får ringa och säga att de pengar kommer från CSN ? Eller är det dumt ?
Vad jag förstått från @Lasseman här tidigare så kan dom inte utmäta csn som utbetalare, men dom kan fortfarande dra pengarna från kontot sen om det överstiger förbehållsbeloppet, vid en tillgångsutredning alltså.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp