Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tillåtet att ta UC vid följande scenario?

Sant, jag kan välja att logga ut men som med mycket annat i samhället så är det väl inte som säger att man måste lämna bara för att man har annan uppfattning om saker än den stora massan.
Jag ogillar inte vad folk skriver, de har samma rätt till sin uppfattning som jag har till min. Ett öppet diskussionsforum på nätet måste väl vara öppet för alla, oavsett åsikt?

Så är det visserligen och det är ju det som gör ett forum intressant - att man har olika åsikter och kan föra en diskussion. Men många här på forumet har gjort riktigt häftiga saker och uppryckningar fast dom varit djupt nere i skitet. Jag menar bara att jag aldrig har sett dig skriva till någon "Bra jobbat" eller gett ett konkret tips hur man kan göra någonting rätt utan det har mest varit ganska hårda ord.

Men - jag håller annars med dig i att man inte ska curla och tycka synd om folk heller. 99% av oss har enbart oss själva att skylla även om det inte alltid är så lätt att ta hjälp,vara ärlig eller få bukt med sitt missbruk.

Så är det visserligen och det är ju det som gör ett forum intressant - att man har olika åsikter och kan föra en diskussion. Men många här på forumet har gjort riktigt häftiga saker och uppryckningar fast dom varit djupt nere i skitet. Jag menar bara att jag aldrig har sett dig skriva till någon "Bra jobbat" eller gett ett konkret tips hur man kan göra någonting rätt utan det har mest varit ganska hårda ord.

Men - jag håller annars med dig i att man inte ska curla och tycka synd om folk heller. 99% av oss har enbart oss själva att skylla även om det inte alltid är så lätt att ta hjälp,vara ärlig eller få bukt med sitt missbruk.

Bra skrivet och håller med. Absolut ris och ros. Och som du säger så har vi själva satt oss i denna sits men vi kan via forumet hämta kraft och energi för att orka kämpa vidare. Som många av oss säger så är forumet ett andrum och möjlighet att diskutera utan att bli dömd vilket man blir i samhället idag.

Hoppas du njuter av din nya tillvaro nu :) forumet kan vänta :)

Sant, jag kan välja att logga ut men som med mycket annat i samhället så är det väl inte som säger att man måste lämna bara för att man har annan uppfattning om saker än den stora massan.
Jag ogillar inte vad folk skriver, de har samma rätt till sin uppfattning som jag har till min. Ett öppet diskussionsforum på nätet måste väl vara öppet för alla, oavsett åsikt?
Självklart har du rätt till dina åsikter, men det var inte det som irriterar syrran och de andra.

Jag kan visst skriva ”Bra jobbat” till nån om jag anser att det har gjort något bra. Dock anser jag inte att ersätta 3 lån med 1 nytt förtjänar ett bra jobbat.
Om man däremot tar tag i situationen och tex lägger om livsstil, skaffar ett extra jobb och vetalar av sina skulder så förtjänar den personen all respekt.

Jag kanske bör nämna att jag själv hade skulder på ca 750.000kr 2013 så jag vet vad skulder innebär.

Självklart har du rätt till dina åsikter, men det var inte det som irriterar syrran och de andra.
Vad är det då de stör sig på?
Om jag lämnar blir allt som vanligt då? Alla tycker samma och curlar vidare?
Kanske uttrycker jag mig dåligt eller så missar ni poängen i det jag försöker förklara, oavsett så ser jag ingen anledning att spy den mängd av galla över mig som @Syrran gjort i denna tråd. Läs gärna mitt första inlägg i tråden. Dessutom är det fler än mig som uttrycker samma åsikt men de slipper drev...

Så uppe i varv att du citerar dig själv? Om du tar ett djupt andetag så ser du säkert att ditt resonemang är helt uppåt väggarna. Det spelar ingen roll vad du anser, det är företaget som bestämmer om det ska ta UC eller ej, inte du.
Nope, företaget/personen måste ha ett legitimt skäl.

Jag kan visst skriva ”Bra jobbat” till nån om jag anser att det har gjort något bra. Dock anser jag inte att ersätta 3 lån med 1 nytt förtjänar ett bra jobbat.
Om man däremot tar tag i situationen och tex lägger om livsstil, skaffar ett extra jobb och vetalar av sina skulder så förtjänar den personen all respekt.

Jag kanske bör nämna att jag själv hade skulder på ca 750.000kr 2013 så jag vet vad skulder innebär.
Kanske är det så att man fått ett samlingslån med bra ränta för att lösa flera mindre fördelaktiga lån, är inte det utmärkt?

Varför är spelmissbruk värre än annat missbruk? Alkohol, narkotiks, mat, sex osv. Allt jag har skrivit är bara att man måste försöka ta sig ur sitt missbruk, inte sitta och tycka synd om sig själv och bli curlad på ett forum där alla tycker samma som en själv.
Du känner mig inte tillräckligt väl för att kalla mig ”hemsk” Det är väl ytterst fördomsfullt att dra snabba slutsatser om människor i ens omgivning?
Det har skrivits en mängd vetenskapliga artiklar om varför spelmissbruk är svårare att ta sej ur än andra missbruk. En del är att det går att dölja mycket längre än t e x alkoholmissbruk, som märks tydligare bland de närmaste och även på arbetsplatsen.

Om man däremot tar tag i situationen och tex lägger om livsstil, skaffar ett extra jobb och vetalar av sina skulder så förtjänar den personen all respekt..

Om du har ett renoveringslån på 12% i ränta. Ett lån på 9% som du tog för att ditt barn blev sjukt och du täckte upp dessa kostnader och ett lån på 16% som du tog för att din bil gick sönder, samma bil du behöver till ditt arbete.
Hur kan det då inte vara bra att ta ansvar för sin ekonomi och ta ett samlingslån på säg 150.000 istället med 5% ränta?
Jag förstår mig inte på dig :/

Det har skrivits en mängd vetenskapliga artiklar om varför spelmissbruk är svårare att ta sej ur än andra missbruk. En del är att det går att dölja mycket längre än t e x alkoholmissbruk, som märks tydligare bland de närmaste och även på arbetsplatsen.

Spelmissbrukarna har ofta förlorat allt det här, dessutom med sådana astronomiska, ekonomiska skulder att de aldrig kan bli skuldfria igen under en livstid. Jag tänkte: vilken jävla uppförsbacke måste inte det vara ovanpå allt annat elände.

Jag själv – som hade kvar arbete, bostad och vänner, ja till och med en ganska bra fondportfölj – insåg att min egen resa med alkoholismen var rena nedförsbacken jämfört med de oerhörda härvor spelmissbrukarna försatt sig i genom sin sjukdom.

Ovanpå allt detta måste spelmissbrukarna idag hantera en fullständigt absurd mängd spelreklam. Som nykter alkoholist störs jag överhuvdtaget inte av alkoholreklam, jag upplever att den är ansvarsfullt utformad och jag ser den ärligt talat inte särskilt ofta. Jag tänker åtminstone inte på den. Där fungerar det bra, upplever jag.

Du är klok som vanligt Lize och denna artikel https://bloggar.aftonbladet.se/laul/2019/01/det-kan-inte-fortsatta-sa-har-om-spel-och-spelreklam/ utvecklar lite det resonemanget du har.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp