Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tankar, skuldsanering, missbrukadkredit m.m.

En utmätning kan pågå hur länge som helst, intill dess att skulderna är betalda helt enkelt.
Det tar några månader innan en utmätning startar. I mitt fall 7-8 månader.
Denna tid kan ju tex användas till att beta din sambo.
Det är samma summa som vid sanering förutom buffert som man inte får vid utmätning.

Det finns mer att säga om utmätning men det finns många trådar att kolla i samt på KF’s hemsida som innehåller mycket bra info.
Ok! Då kan det nästan ta ett år om jag släpper de mesta eller allt till inkasso för det tar ju sin tid med! Ja, då hade jag kunnat betala honom en hel del! Och kanske till och med lägga undan om det ens är ok att ha sparande?

Ok! Då kan det nästan ta ett år om jag släpper de mesta eller allt till inkasso för det tar ju sin tid med! Ja, då hade jag kunnat betala honom en hel del! Och kanske till och med lägga undan om det ens är ok att ha sparande?
Jag skulle tro att om du släpper skulderna nu att det åtminstone tar 3-4 månader innan utmätning startar. Det kan gå fortare eller ta längre tid. Om du lägger undan så ta ut kontanter. Om det ligger på ett konto kommer det utmätas.

Denna tråd (nedan) var min inspiration och livlina när jag var i ditt läge:
Läs hela tråden..mycket bra tips, råd och igenkänning där.

Senast ändrad:
Jag skulle tro att om du släpper skulderna nu att det åtminstone tar 3-4 månader innan utmätning startar. Det kan gå fortare eller ta längre tid. Om du lägger undan så ta ut kontanter. Om det ligger på ett konto kommer det utmätas.

Denna tråd (nedan) var min inspiration och livlina när jag var i ditt läge:
Ok, hur kommer dig sig att de tog nästan 7 månader för dig? Tack! Jag absolut läsa igenom! Antar att de är ränta och sådant med på löneutmätning?

Ok, hur kommer dig sig att de tog nästan 7 månader för dig? Tack! Jag absolut läsa igenom! Antar att de är ränta och sådant med på löneutmätning?
Jag vet inte varför det tog den tiden.
Skulderna ökar pga räntan när de ligger hos KF. Dock då kan det, som nån skrev, vara bra att ha utmätning och lära sig leva under det förhållandet och på sikt söka skuldsanering.
Min ekonomi var och är knapp men fan så mycket bättre än när allt gick till skulder. Dessutom är den ekonomiska ångesten borta till största del.

Jag vet inte varför det tog den tiden.
Skulderna ökar pga räntan när de ligger hos KF. Dock då kan det, som nån skrev, vara bra att ha utmätning och lära sig leva under det förhållandet och på sikt söka skuldsanering.
Min ekonomi var och är knapp men fan så mycket bättre än när allt gick till skulder. Dessutom är den ekonomiska ångesten borta till största del.
Ok! Men egentligen gör det väl inget om man testar att ansöka om skuldsanering nu ändå? Om det ändå kommer gå till löneutmätning?

Ja, testa går ju alltid göra har ju egentligen inget att förlora på det. Kanske kan bli bra ändå i slut ändan
Det viktiga nu tror jag är att acceptera situationen och inte försöka lösa med nya lån. Du har tid med budget- och skuldrådgivare och ta det därifrån. Just nu finns det nog inte så mycket annat att göra.

Det viktiga nu tror jag är att acceptera situationen och inte försöka lösa med nya lån. Du har tid med budget- och skuldrådgivare och ta det därifrån. Just nu finns det nog inte så mycket annat att göra.
Ja, måste göra det! Ja, ser faktiskt fram emot det samtalet! Är så trött på detta, bara att börja klättra sig uppåt! Hade varit fint med skuldsaneringen då man verkligen vet att de kommer försvinna! Eftersom det läggs på ränta på löneutmätning så känns det som man aldrig kommer där ifrån har ändå 25 långivare räknade jag till

Släpp allt @Elsin och försök betala så mycket som möjligt till din kille. Tänk bara på att efter ansökan till skuldsanering så ska du helst inte betala på något lån mer än CSN då man inte ska gynna någon borgenärer.
CSN ingår inte i en skuldsanering mer än förfallna belopp.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp