- Meddelanden
- 1 316
- Mottagna reaktioner
- 248
- Poäng
- 447
Ok! Vad bra då stämmer de relativt iallafall med vad man får ut : )Det är utan buffert och den beräkningen är löneutmätning inte skuldsanering.
Ok! Vad bra då stämmer de relativt iallafall med vad man får ut : )Det är utan buffert och den beräkningen är löneutmätning inte skuldsanering.
Var med om samma sak. Två veckor utomlands och brevhögen rasade ut genom dörren när man öppnade. Det blev lite av en utlösande faktor till att jag valde att släppa allt. De kommande månaderna blev det 10 brev i veckan från KFM i stället. Men nuförtiden får man ju åtminstone dem digitalt.Kommer ihåg när vi var i Thailand 2 veckor och kom hem ! Hade säkert 40-50 brev att öppna ! Var helt sjukt och ångesten total !
Kan få kf breven digitalt istället för på posten? Hade varit helt underbartVar med om samma sak. Två veckor utomlands och brevhögen rasade ut genom dörren när man öppnade. Det blev lite av en utlösande faktor till att jag valde att släppa allt. De kommande månaderna blev det 10 brev i veckan från KFM i stället. Men nuförtiden får man ju åtminstone dem digitalt.
Sen beror det på vilken sorts löneutmätning du får om det är ett fast belopp som din arbetsgivare ska betala in eller om arbetsgivaren ska betala in allt över en viss summa. Är det ett fast belopp så får man behålla övertid osv.Ok! Vad bra då stämmer de relativt iallafall med vad man får ut : )
Det var en fruktansvärd period när brevlådan översvämmades av brev. Fyra brev per skuld samt alla påminnelser från inkassobolagen och lånebolagen.Var med om samma sak. Två veckor utomlands och brevhögen rasade ut genom dörren när man öppnade. Det blev lite av en utlösande faktor till att jag valde att släppa allt. De kommande månaderna blev det 10 brev i veckan från KFM i stället. Men nuförtiden får man ju åtminstone dem digitalt.
Ok! Vad är det som kan spela roll i vad man får? Det bästa vore att man fick betala in själv och ett fast beloppSen beror det på vilken sorts löneutmätning du får om det är ett fast belopp som din arbetsgivare ska betala in eller om arbetsgivaren ska betala in allt över en viss summa. Är det ett fast belopp så får man behålla övertid osv.

Om det blir löneutmätning får du INTE betala in själv. Arbetsgivaren drar en summa som inbetalas till KF varje månad.Ok! Vad är det som kan spela roll i vad man får? Det bästa vore att man fick betala in själv och ett fast belopp![]()
Jag menar löneutmätning och då betalar din arbetsgivare in inte du.Ok! Vad är det som kan spela roll i vad man får? Det bästa vore att man fick betala in själv och ett fast belopp![]()
Ja, läste lite för fort haha! Men vad är det som kan spela in beroende på om man får en fast summa eller inte?Jag menar löneutmätning och då betalar din arbetsgivare in inte du.