Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tankar, skuldsanering, missbrukadkredit m.m.

Släpp allt @Elsin och försök betala så mycket som möjligt till din kille. Tänk bara på att efter ansökan till skuldsanering så ska du helst inte betala på något lån mer än CSN då man inte ska gynna någon borgenärer.
CSN ingår inte i en skuldsanering mer än förfallna belopp.
Ja, måste verkligen acceptera att jag måste göra det och hoppas på sanering, för barnens skull! Usch, många tankar som flyger runt!

Ja, måste verkligen acceptera att jag måste göra det och hoppas på sanering, för barnens skull! Usch, många tankar som flyger runt!
Jag lovar dig att både löneutmätning och skuldsanering är tusen gånger bättre än ångesten över varje månadsskifte.

Håller fullständigt med ! Jag har hatt löneutmätning i snart 1,5 år ! Och hellre det än att leta nya lån varje månad ! Även om inte utmätning är roligt så är det en lättnad att slippa jaga nya lån ! Och man slipper all post som jag tyckte var sjukt jobbigt ! Kommer ihåg när vi var i Thailand 2 veckor och kom hem ! Hade säkert 40-50 brev att öppna ! Var helt sjukt och ångesten total !

Jag lovar dig att både löneutmätning och skuldsanering är tusen gånger bättre än ångesten över varje månadsskifte.
Ja, kan tänka mig det faktiskt! Men jag testade det man kunde kolla hur mycket man får behålla , förbehållsbeloppet och då är det ca 14 tusen och när man testar där räknas väl ingen buffert med ?

Håller fullständigt med ! Jag har hatt löneutmätning i snart 1,5 år ! Och hellre det än att leta nya lån varje månad ! Även om inte utmätning är roligt så är det en lättnad att slippa jaga nya lån ! Och man slipper all post som jag tyckte var sjukt jobbigt ! Kommer ihåg när vi var i Thailand 2 veckor och kom hem ! Hade säkert 40-50 brev att öppna ! Var helt sjukt och ångesten total !
Ja, men minskade dina skulder på de 1,5 åren? Är väl en massa ränta osv? Ja, hatar med all post och få lön. Vill bara slippa all det! Känns som jag börjar acceptera hela situationen men vill bara bli skuld fri och börja om och bli bra med ekonomisk och kunna spara

Ja, kan tänka mig det faktiskt! Men jag testade det man kunde kolla hur mycket man får behålla , förbehållsbeloppet och då är det ca 14 tusen och när man testar där räknas väl ingen buffert med ?
Ingen buffert på löneutmätning.
Dock så fick jag alltid behålla samma belopp under min utmätning, dvs om jag hade varit sjuk så drog KF mindre den månaden.

Jag tror inte att bufferten är medräknad då.
Nä, känns som det inte borde vara det! Men känns som jag har en relativt ok plan! Ska prata med skuldrådgivareen på tisdag, kommer söka skuldsanering ( känns ändå värt ett försök ) går det så går det men annars så släpper jag allt ändå så får jag ta det där efter! Man är ju inte dömd för alltid fast de känns så just nu!

Nä, det var de jag tänkte men när man gör den förbehållsbeloppet räkningen på kfs hemsida är det med buffert eller utan? För där får jag ut 14 tusen
Det är utan buffert och den beräkningen är löneutmätning inte skuldsanering.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp