- Meddelanden
- 6 109
- Mottagna reaktioner
- 6 398
- Poäng
- 3 937
Jag har blivit skuldfri sedan november 2018 och det var så skön känsla att börja på ett nytt ekonomiskt liv. Jag har varit nere på den värsta botten fysisk och psykiskt man kan tänka sej, p g a ekonomin. Vändpunkten kom hösten 2015 när jag blev så sjuk att jag blev tvungen att läggas in på sjukhus och låg i koma i flera dagar, det konstaterades att jag hade Addison, man blir frisk av medicinerna, men det tar ett duktigt tag att få rätt dosering, samt att man kan dö om man inte äter medicinen. Jag förlorade så mycket pengar på min sjukskrivning eftersom vår sjukförsäkring har 90 dagars karens, så allt rasade bara, det fanns ingen ork att ens försöka få detta pusslande att gå ihop. Samtidigt insåg jag att jag måste börja sköta om mej själv annars dör jag i förtid. Jag började med att se till att kroppen fick extremt mycket näring, ja man kan äta mycket mat, men ändå ha brist på näringsämnen, bl a magnesiumcitrat (som jag fortfarande äter) och mat som är extra nyttig. Sömnen kom gradvis tillbaka och när jag kände mej bättre så började jag med långpromenader i raskt tempo. Promenerar än idag 1 mil varje dag efter jobbet. Så småningom allteftersom kom min sinnesro tillbaka trots pågående löneutmätning och även kreativiteten återvände. Jag har alltid varit högpresterande och ytterst funktionell på mitt jobb, fattat helt strategiskt geniala beslut, gav allt för att jag skulle kunna jobba av mina skulder, men det fungerade inte alls. Totalt en riktigt dålig strategi för mej privat, det förstår jag nu när jag har perspektiv på allt. Gradvis har jag blivit mitt "gamla jag", fast med nya erfarenheter och en ödmjukhet inför andra människors problem. Försöker att inte "gräma" mej allt för mycket över alla pengar som gått förlorade på grund av så tokiga val från min sida, det är miljoners miljoner, borde släppt allt till KFM för 25 år sedan... Jag har ju faktiskt gjort en del ekonomiskt goda val trots allt, har lyckats få en hög lön samt en rejäl slant i pensionssparande, så jag kommer att klara mej mycket gott den dagen som jag går i pension. Man måste helt enkelt förlåta sej själv och gå vidare. Insikten kom att jag faktiskt inte var kapabel att fatta vettiga beslut när jag i princip gått helt in i väggen, men att jag reste mej på nio och kom igen med besked. Numera ser jag ljust på min framtid![]()
Du är verkligen BEVISET för att man inte behöver vara en ”korkad” idiot för att man har skulder...
...och DU vet att JAG applåderar Dig & jag unnar Dig sååå innerligt det Du lyckats med... ❤️