Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ta bort utmätningsförsök . Går det ?

Har du en skuld på endast 4000 kr så upprättas det inte en s.k tillgångsutredning som visas som misslyckat utmätningsförsök. Du kan reglera den med en löneutmätning
Svar har jag fått av kfm tidigare
Småsummor upp till ca 30000 kan man bli av med med en utmätning av lön på ca 3 månader

Det upprättas mängder med utredningsrapporter på skulder på 4000 kr och mindre, jag gjorde säkert ett tiotal sådana senaste veckan.

Mediantalet på löneutmätning är nog lägre än 10000 i månaden..

Det upprättas mängder med utredningsrapporter på skulder på 4000 kr och mindre, jag gjorde säkert ett tiotal sådana senaste veckan.

Jag fick svaret av kfm att misslyckat utmätningsförsök registreras först när skulden är ca 40000.

Jag fick svaret av kfm att misslyckat utmätningsförsök registreras först när skulden är ca 40000.

Kanske är så, märkligt svar dock när kronofogden inte har något med anmärkningar att göra.

Jag fick det när jag hade 5-10000 så stämmer inte.
Mer än 4 år sedan dock så kan ju ha ändrats med

4000 verkade bli 40000 här, men det är upp till uc att välja vad dom gör anmärkningar av.
Vägrar att tro att det är ca 4000 eller ca 40000, det måste finnas en exakt summa där gränsen går. Det kan inte vara 4100 kr I Sundsvall och 3095 kr I Karlstad som gräns.

4000 verkade bli 40000 här, men det är upp till uc att välja vad dom gör anmärkningar av.
Vägrar att tro att det är ca 4000 eller ca 40000, det måste finnas en exakt summa där gränsen går. Det kan inte vara 4100 kr I Sundsvall och 3095 kr I Karlstad som gräns.
Jag gav mitt svar med grundande av frågan. Att kfm har svarat mig att summor som detta 4000 inte genererar i en anmärkning som utmätningsförsök. Misslyckat sådant. Så det var inte att 4000 blev 40000 utan mitt svar av kfm.
Att summor som 4000 inte blir utmätningsförsök. Så mitt svar var av egen erfarenhet att en utmätning på min lön där skulden blir betalad på 1-2 ggr har aldrig blivit någon anmärkning .däremot historisk skuldsaldo men detta är en annan sak. Så kfm jobbar nog lika

Jag fick det när jag hade 5-10000 så stämmer inte.
Mer än 4 år sedan dock så kan ju ha ändrats med
Fick du anmärkning utmätningsförsök på din uc då? Jag fick en tillgångsutredning som gav utmätningsförsök . Då var skulden 60000. Släpar fortfarande med skiten men i februari 2022 är det borta.

Jag gav mitt svar med grundande av frågan. Att kfm har svarat mig att summor som detta 4000 inte genererar i en anmärkning som utmätningsförsök. Misslyckat sådant. Så det var inte att 4000 blev 40000 utan mitt svar av kfm.
Att summor som 4000 inte blir utmätningsförsök. Så mitt svar var av egen erfarenhet att en utmätning på min lön där skulden blir betalad på 1-2 ggr har aldrig blivit någon anmärkning .däremot historisk skuldsaldo men detta är en annan sak. Så kfm jobbar nog lika

Så ca 4000 var 4000 exakt?
Spelar förvisso ingen roll, kronofogden gör inga anmärkningar överhuvudtaget.

Fick du anmärkning utmätningsförsök på din uc då? Jag fick en tillgångsutredning som gav utmätningsförsök . Då var skulden 60000. Släpar fortfarande med skiten men i februari 2022 är det borta.
Jag fick anmärkning utmätningsförsök på uc då.
Hade fast jobb och hade haft utmättning på lönen innan men fick det ändå, vet inte vad som blev fel där då riktigt men hade så många anmärkningar då och visste att det skulle bli mer så brydde mig aldrig om det sen

Har du en skuld på endast 4000 kr så upprättas det inte en s.k tillgångsutredning som visas som misslyckat utmätningsförsök. Du kan reglera den med en löneutmätning
Svar har jag fått av kfm tidigare
Småsummor upp till ca 30000 kan man bli av med med en utmätning av lön på ca 3 månader
Okej min skuld var exakt 4700kr, fick utmätning men kunde betala bort allt på en lön.

Syns inget under betalningsanmärkning för mig.
Skuldsaldo på kfm hur visas det? Detta belopp på 4700kr verkar inte synas någonstans?

Och hur mycket förstör ett föredetta skuldsaldo där?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp