Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Strategier för ett samlingslån

Bra initiativ!

Jag skulle vilja att någon kunnig skulle kunna redogöra vilka banker de olika aktörerna samarbetar med?

Lendo, Axo, Freedom osv. Vilka banker har de, vem har storbankerna, vem har flest?

Kan vara viktig info inför beslutet att söka samlingslån..

:)

Jag kan starta med vilka som faktiskt tittat på mina ansökningar hos Axo Finans, Myloan och Lendo. Tror inte man ska lita på att det faktiskt stämmer, det antal som de själva skryter med nämligen. Antingen så är deras samarbeten inte så tighta, eller så räknar de med bolag som inte erbjuder den typen av lån som samlingslån är. Datumet då jag sökte inom parantes - det kan ju ha förändrats sedan dess

Axo Finans (2014-08-18)
Sevenday Finans AB
Santander Consumer Bank AS Norge Filial Sverige
Bank Norwegian
Collector Credit AB
Spring Finance

Myloan (2014-08-05)
Wasa Kredit AB/705/Creditservice
Marginalen Bank Bankaktiebolag
Ikano Bank AB
Santander Consumer Bank AB
Collector Credit AB
Nordnet Bank - Konsumentkredit

Lendo (2014-05-18)
Santander Consumer Bank AB/Tc-Internet
Sevenday Finans AB
Nordnet Bank - Konsumentkredit
Forex Bank Aktiebolag
Marginalen Bank Bankaktiebolag
Wasa Kredit AB/705

Jag håller Axo Finans som ledande här då de har Bank Norwegian som verkar ha tänkt till mest när det gäller vem som kan beviljas ett samlingslån.

Nu börjar det närma sig. På fredag nästa vecka är det dags för nästa försök. Är det någon som vet om man kan bli erbjuden högre än det sökta beloppet från Bank Norwegian om man söker via Axo Finans eller om det bara händer ifall man söker direkt på Norwegians sajt?

Finns det någon med erfarenhet kring huruvida det är smart att söka samlingslån på det belopp som syns på UC och nylån på det som inte syns jämfört med att söka samlingslån på hela summan trots att allt inte syns?

Jag funderar på hur långivarna resonerar kring detta...

Turnaround,
När jag ansökte om ett samlingslån hos Norwegian Bank i januari, så angav jag att 144.000 skulle gå till att "samla" lån av totalt 150.000 som jag sökte på och jag hade "enbart" 92tkr i synliga lån hos UC. Inga problem alls!

Jag har sett i en annan tråd här om en tjej som sökte via Axo Finans på 160.000kr och blev beviljad 200.000kr av Norwegian.

Jag angav att jag skulle lösa lån på 145.000 kr. Dom frågade inget utan fick bara pengarna på kontot. Krävde inte heller att få lösa dom utan det fick jag göra själv. Jag angav mer ön vad som syntes på uc. Dom marknadsför sig tom som att samla dina smslån hos oss, typ.

Axo. Det var du som rekommenderade det. Alla långivare kollade på ansökan men bara bank Nor kom med erbjudande + tryckte på mig ett
Kreditkort också. Vad har du för förutsättningar?

Ah, just det :)

Intressant med kreditkortet. Undrar om det är standard?

Jag söker på fredag, då försvinner en FF till och jag går ner på 6. 8,6% kreditbetyg och 175 000 i synliga skulder på UC fördelat på blancolån, kreditkort och billån. Behöver dock ca 80 000 utöver det.

Då kommer du garanterat få från bank norw. Du kan lika bra söka på deras hemsida så får du ett maxbelopp du sen kan utöka till om det skulle behövas.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp