Stå på lägenhet med familjemedlem? Hur gå till väga?

@Terry_ varför måste du rota i nya saker hela tiden ?
Du är i en situation där du är överbelånad, du är skyldig ” fel” sorts människor en massa pengar, din tjej har hamnat hos KFM, du lånade i din morsas namn osv. Kan du inte bara luta dig tillbaka och lösa skiten först och sen ta det med lägenheten. Njut av din dotter och hon mår inte dåligt av att bo i en tvåa, hon mår sämre av en frånvarande och stressad pappa.
Jag menar inget illa men du verkar inte förstå riktigt och ska nu låna upp dig ännu mer och låta farsan ta lån för att hjälpa dig.

Det här var mest fassan som ligger på och tjatar att jag ska köpa lya. Jag trivs ganska bra. Har alltså ändå en takvåning med högt i tak på Malmös paradgata storgatan.
Jag hade i princip kunnat bo här hela livet.
Men som sagt dels det, dels så måste jag ju se till min månadskostnad nu.
Det känns oansvarigt att inte försöka få ner sina kostnader med alla dessa blanco nu. Även om man tjänar bra.

Det här var mest fassan som ligger på och tjatar att jag ska köpa lya. Jag trivs ganska bra. Har alltså ändå en takvåning med högt i tak på Malmös paradgata storgatan.
Jag hade i princip kunnat bo här hela livet.
Men som sagt dels det, dels så måste jag ju se till min månadskostnad nu.
Det känns oansvarigt att inte försöka få ner sina kostnader med alla dessa blanco nu. Även om man tjänar bra.
Känner han till hela din skuldbild?

Känner han till hela din skuldbild?

Typ. Han är rik som ett jävla troll men vill inte ge mig pengar eller låna, vilket med facit i hand varit klokt då jag spelat bort varenda krona sedan jag kunde gå i princip.

Nu när jag fått barn och varit spelfri 1.5 år så är han beredd att hjälpa mig med fastighet. Handpenningen också tom om det skulle krävas.

Men vill göra bra här ifrån början och han vill nog att jag står med på lägenheten på ett vänster om det är möjligt. Ska kolla lite på detta när det blrjar dra ihop sig lite mer.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp