Stå på lägenhet med familjemedlem? Hur gå till väga?

Ja alltså på två år har jag ju halverat det om jag ligger på samma lön som jag gör idag.
Men i värsta fall kan jag dels bo kvar här i city dels kan fassan stå på bolånet så jag har flera plan B och C.

Kan du hitta något som är billigare så är det bra, men inte om det skulle innebära högre kostnader.
Annars är det inte hela livet att bo i en tvåa i några år och jobba på skulderna.

Kan du hitta något som är billigare så är det bra, men inte om det skulle innebära högre kostnader.
Annars är det inte hela livet att bo i en tvåa i några år och jobba på skulderna.

För min del kan jag bo på 10 kvadrat. Är sällan hemma. Men man har en junior nu.

Känns redan som att bebisens grejer är överallt. Babygym babybjörn selar skötbord :D

Det kan jag tänka mig, men så länge du är medveten om att det är en lyx och inte ett behov så. ;)

Sant så sant.

Sluta gissa nu allihop. Finns så mycket fel i denna tråd. Blanco över 500 000, endast SBAB som kör den gränsen. Kika in på SEB och fliken....Hur mycket kan jag låna. Fyll i alla uppgifter och vips så ser ni. Detta gäller bolån. När det gäller blanco...Gör likadant men på Ikano. Båda dessa använder den kalp som bankerna använder sig av. Sedan ska det ju till en uc score som medför att man får låna också.

Det hade gått inom samma fastighetsägare misstänker jag. Men det är svårt att hitta en trea på ett attraktivt område billigare utan jag räknar med att kanske vara uppe på 11-12.000 då :/ Bostadsrätt hade varit lite billigare känns det som.

Hade jag varit i Din sits, så hade jag reggat lägenheten på lägenhetsbyte.se

Har bytt boende därigenom 2 ggr. Smidigt och bra. :)
Fastighetsägarna kan heller aldrig neka byten så länge de sedvanliga kraven är uppfyllda.

Senast ändrad:
Kan inte farsan äga 90% (belånat + liten kontantinsats) och du 10% (kontant)? Utan att du behöver stå på något bolån? Eller måste samtliga ägare stå på bolånet? Då kommer ni runt problemet med andrahandsuthyrning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp