Finns det inget utslag någonstans så tror jag att du kan vara lugn. Dom hoppas väl bara att folk accepterar skulden. Det är väl det som är tanken.Jag har bestridit stämningsansökan nu. M5 bildades 2017 och genom de har jag inte fått nåt från Kfm. Men hur kan man ens ha en suld utan att ha fått pengar utbetalt? Vad finns att delge och driva in?
Nu är det dags att Kronofogdemyndigheten lyfter fram det här som ett stort problem istället för att hela tiden försvara sig med "vi håller endast på med indrivning..." osv. Det här är fullständigt djävulskt! Det är dags att sluta se människor som statistik. "Det är endast en liken bråkdel som råkar ut för det här", har man ju hört. Endast en bråkdel är för mycket!
Man kan väl inte gå utslag på en skuld so inte finns och ett lån som aldrig blivit utbetalt?
Jo, utslag kan det bli om du skriver under ett delgivningskvitto utan att bestrida skulden. Kronofogden kontrollerar inte att skulden finns. Så jag skulle kunna kräva dig på pengar genom Kronofogdemyndigheten... Skulle du sedan skicka in delgivningskvittot av misstag eller utan att kontrollera... Och skulden fastställs. Då är du skyldig mig!
Jag förstår men jag vet fortfarande inte vilket lånebolag det framkommer inte i stämningsansökan.
Man kan väl inte gå utslag på en skuld so inte finns och ett lån som aldrig blivit utbetalt?
Nu är det dags att Kronofogdemyndigheten lyfter fram det här som ett stort problem istället för att hela tiden försvara sig med "vi håller endast på med indrivning..." osv. Det här är fullständigt djävulskt! Det är dags att sluta se människor som statistik. "Det är endast en liken bråkdel som råkar ut för det här", har man ju hört. Endast en bråkdel är för mycket!
Man har redan lyft det i de fall där det är hittepåskulder och vägrar verkställighet.
Jag har bestridit stämningsansökan nu. M5 bildades 2017 och genom de har jag inte fått nåt från Kfm. Men hur kan man ens ha en suld utan att ha fått pengar utbetalt? Vad finns att delge och driva in?