Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Stämningsansökan tips o råd

Det stämmer. De baserar sin stämning på att om jag fått lånet inte kunnat betala tillbaka pga andra skulder? Det står också att det "visserligen inte är angivet i villkoren, men att fordran kan liknas vid vite alternativt ansökningsavgift"??? Vadå liknas?? Då ska det väl stå i villkoren att der är så??

Förresten så har man väl rätt att veta vilket lånebolag det gäller från början? Samt att de ska plocka fram ansökan med min underskrift? Jag fattar ingenting..

Skrev du på ett delgivningskvitto från dessa år 2015? Är det den "skulden" dom kräver dig på nu? Det är troligtvis det där empatilösa kräket från Lund/Malmö som är i farten igen.

Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen. Det är någonting som är jävligt ruttet med våra myndigheter i Sverige, som tittar på utan att göra någonting medan människor drabbas av det här!

Det stämmer. De baserar sin stämning på att om jag fått lånet inte kunnat betala tillbaka pga andra skulder? Det står också att det "visserligen inte är angivet i villkoren, men att fordran kan liknas vid vite alternativt ansökningsavgift"??? Vadå liknas?? Då ska det väl stå i villkoren att der är så??[

"De baserar sin stämning på att om jag fått lånet inte kunnat betala tillbaka pga andra skulder?" Läste jag rätt?! Om något sånt tillåts av en domstol, isåfall kommer jag aldrig mer respektera Sveriges rättssystem!

Skrev du på ett delgivningskvitto från dessa år 2015? Är det den "skulden" dom kräver dig på nu? Det är troligtvis det där empatilösa kräket från Lund/Malmö som är i farten igen.

Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen. Det är någonting som är jävligt ruttet med våra myndigheter i Sverige, som tittar på utan att göra någonting medan människor drabbas av det här!

Enl fordran så ansökte jag om ett lån på 6000 den 24/5 2015. Återbetalningstiden var 2 mån och jag signerade elektroniskt. Enligt avtalet skulle 6000 kr betalas ut till mig under förutsättning att villkoren för det var uppfyllda. Villkoren var inte uppfyllda varför inte utbetalning skedde. Käranden menar att jag inte haft för avsikt att betala lånet åter 24/7-15 och därför har jag heller inte fått 6000 kr utbetalt i samband med ansökan.
Ändå gäller fordra återbetalning på 6000 kr med 25%ränta från 1/3 2017. Det framkommer inte vart det är någonstans jag sökt lån 2015.

Det står också i stämningsansökan "Käranden vill påpeka att fordran i praktiken är mycket lik en ansökningsavgift eller vite även om det inte avtalats om just det"

Alltså det känns helt galet att tingsrätten överhuvudtaget godkänner denna stämningsansökan.

"De baserar sin stämning på att om jag fått lånet inte kunnat betala tillbaka pga andra skulder?" Läste jag rätt?! Om något sånt tillåts av en domstol, isåfall kommer jag aldrig mer respektera Sveriges rättssystem!

Enl fordran så ansökte jag om ett lån på 6000 den 24/5 2015. Återbetalningstiden var 2 mån och jag signerade elektroniskt. Enligt avtalet skulle 6000 kr betalas ut till mig under förutsättning att villkoren för det var uppfyllda. Villkoren var inte uppfyllda varför inte utbetalning skedde. Käranden menar att jag inte haft för avsikt att betala lånet åter 24/7-15 och därför har jag heller inte fått 6000 kr utbetalt i samband med ansökan.
Ändå gäller fordra återbetalning på 6000 kr med 25%ränta från 1/3 2017. Det framkommer inte vart det är någonstans jag sökt lån 2015.

Det står också i stämningsansökan "Käranden vill påpeka att fordran i praktiken är mycket lik en ansökningsavgift eller vite även om det inte avtalats om just det"

Alltså det känns helt galet att tingsrätten överhuvudtaget godkänner denna stämningsansökan.

Förlåt blev lite dubbelt. Käranden åberopar ingen bevisning mer än det signerade låneansökan. Fan jag blir galen!!!! Sök på namnen, typ skådisarna wtf?!

Men jag förstår inte. Det är väl bara att bestrida det här? Tidigare har ju utslag hos kronofogden gjort det svårt, men du verkar ju inte ha skrivit under ett delgivningskvitto. Eller har du det?

Men jag förstår inte. Det är väl bara att bestrida det här? Tidigare har ju utslag hos kronofogden gjort det svårt, men du verkar ju inte ha skrivit under ett delgivningskvitto. Eller har du det?

Jag har bestridit stämningsansökan nu. M5 bildades 2017 och genom de har jag inte fått nåt från Kfm. Men hur kan man ens ha en suld utan att ha fått pengar utbetalt? Vad finns att delge och driva in?

Nu är det dags att Kronofogdemyndigheten lyfter fram det här som ett stort problem istället för att hela tiden försvara sig med "vi håller endast på med indrivning..." osv. Det här är fullständigt djävulskt! Det är dags att sluta se människor som statistik. "Det är endast en liken bråkdel som råkar ut för det här", har man ju hört. Endast en bråkdel är för mycket!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp