Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Stämningsansökan tips o råd

Man kan väl inte gå utslag på en skuld so inte finns och ett lån som aldrig blivit utbetalt?

Jag har bestridit stämningsansökan nu. M5 bildades 2017 och genom de har jag inte fått nåt från Kfm. Men hur kan man ens ha en suld utan att ha fått pengar utbetalt? Vad finns att delge och driva in?
Finns det inget utslag någonstans så tror jag att du kan vara lugn. Dom hoppas väl bara att folk accepterar skulden. Det är väl det som är tanken.

Nu är det dags att Kronofogdemyndigheten lyfter fram det här som ett stort problem istället för att hela tiden försvara sig med "vi håller endast på med indrivning..." osv. Det här är fullständigt djävulskt! Det är dags att sluta se människor som statistik. "Det är endast en liken bråkdel som råkar ut för det här", har man ju hört. Endast en bråkdel är för mycket!

Word!

Man kan väl inte gå utslag på en skuld so inte finns och ett lån som aldrig blivit utbetalt?

Jo, utslag kan det bli om du skriver under ett delgivningskvitto utan att bestrida skulden. Kronofogden kontrollerar inte att skulden finns. Så jag skulle kunna kräva dig på pengar genom Kronofogdemyndigheten... Skulle du sedan skicka in delgivningskvittot av misstag eller utan att kontrollera... Och skulden fastställs. Då är du skyldig mig!

Jo, utslag kan det bli om du skriver under ett delgivningskvitto utan att bestrida skulden. Kronofogden kontrollerar inte att skulden finns. Så jag skulle kunna kräva dig på pengar genom Kronofogdemyndigheten... Skulle du sedan skicka in delgivningskvittot av misstag eller utan att kontrollera... Och skulden fastställs. Då är du skyldig mig!

Jag förstår men jag vet fortfarande inte vilket lånebolag det framkommer inte i stämningsansökan.

Jag förstår men jag vet fortfarande inte vilket lånebolag det framkommer inte i stämningsansökan.

Det är exakt det som är tanken från deras sida. Dom tar med så lite information som möjligt, så att folk skriver på utan att kontrollera. Man letar upp människor som antingen redan har skulder hos KFM eller håller på att få ditskickade.

Någon som får hem en massa betalningsförelägganden eller krav mår ju inte bra. Det gör att personen kanske inte är så uppmärksam. Samtal, sms, mejl hela dagarna.... Det gör ju att personen ger upp hoppet om livet. Det är dessa som är målgruppen.

BESTRID ALLT FRÅN DESSA!

Jag har inte drabbats liknande, men blir så fylld med så fruktansvärt mycket hat när jag läser sånt här. Hur kan våra myndigheter inte ha bättre kontroller!

Fan ta dessa odjur som lurar människor på det här sättet.

Jo det går fint. Finns inga beviskrav. Om man inte bestrider fastställs det man begärt i föreläggandet i ett utslag.

Nu är det dags att Kronofogdemyndigheten lyfter fram det här som ett stort problem istället för att hela tiden försvara sig med "vi håller endast på med indrivning..." osv. Det här är fullständigt djävulskt! Det är dags att sluta se människor som statistik. "Det är endast en liken bråkdel som råkar ut för det här", har man ju hört. Endast en bråkdel är för mycket!

Man har redan lyft det i de fall där det är hittepåskulder och vägrar verkställighet.

Man har redan lyft det i de fall där det är hittepåskulder och vägrar verkställighet.

Det är positivt! Kan en person som skickar ut falska skulder där det kunnat bevisas, bli spärrad från att använda sig av kronofogden igen?

Jag har bestridit stämningsansökan nu. M5 bildades 2017 och genom de har jag inte fått nåt från Kfm. Men hur kan man ens ha en suld utan att ha fått pengar utbetalt? Vad finns att delge och driva in?

Dom kräver någon sorts utomobligatoriskt skadestånd för att dom fått jobba med en låneansökan.
Jag törs ärligt inte gissa hur en sån grej kommer komma ut ur tingsrätten..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp