Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Snart slut på skuldsaneringen, tjänat för mycket

Hej!
Min skuldsanering avslutas nästa år i april, däremot har jag under året ansökt om att få betala mer vilket kf beslutade om. Nu har jag arbetet mycket övertid samt sålde min semester i sommar vilket kommer resultera i hög årsinkomst, jag har räknat ut att om jag får min normala inkomst till årets slut kommer jag i snitt ha känts 6000:- mer varje månad än min månadslön. Detta kommer först synas efter min skuldsanering tagit slut. Nu till min fråga, kan borgenärer ansöka om omprövning efter skuldsaneringen tagit slut när dom ser att min inkomst är högre?

Kan kan dom väl men för att det ska göras någon prövning ska den komma in senast sista dagen med skuldsanering

Hej!
Min skuldsanering avslutas nästa år i april, däremot har jag under året ansökt om att få betala mer vilket kf beslutade om. Nu har jag arbetet mycket övertid samt sålde min semester i sommar vilket kommer resultera i hög årsinkomst, jag har räknat ut att om jag får min normala inkomst till årets slut kommer jag i snitt ha känts 6000:- mer varje månad än min månadslön. Detta kommer först synas efter min skuldsanering tagit slut. Nu till min fråga, kan borgenärer ansöka om omprövning efter skuldsaneringen tagit slut när dom ser att min inkomst är högre?
Hr själv omprövat, var det 6000 kr brutto eller netto ?

Hej!
Jag hade inte chansat.

Vänta med att deklarera nästa år via papper. Delvis deklarera inte via bank id på första deadline för att få pengarna till påsk. Utan skriv på precis efter avslutad sanering i april hade jag gjort och få ev pengar till midsommar.

Men mest pga att inkomsten detta år hinner inte synas i deklarationen/kreditupplysning före din sanering är avslutad. Efter avslutad sanering kan dom inte ompröva och kontroll spelar ingen roll.

Hej!
Jag är splittrad i frågan… Min skuldsanering är över i mars nästa år. Jag begärde själv omprövning nu i april pga en ganska så rejäl löneökning i april. Detta pga byte av tjänst.
Jag fick ny betalplan och är nu tillbaks på att leva på absolut existensminimum igen.
Jag satt också och funderade som du… borgenärerna kommer inte kunna se min nuvarande lön förrän deklarationen är klar i mitten på april nästa år och då är min skuldsanering klar.
Likväl fattade jag beslutet att ompröva. Trodde nog att jag skulle få avslag på omprövningen pga den korta tid som var kvar, men så blev det inte…

Mest irriterad är jag dock över att de löneökningar jag fått dessa år med skuldsanering togs ifrån mig och jag lever igen på absolut existensminimum, men samtidigt känns det RÄTT att jag begärde omprövningen. Nu har jag ”ryggen fri”, så att säga… MEN splittrad är jag ! :)

För mig känns det helt fel att inte vara ärlig och att "fiffla" för att behålla mer pengar. Det är av den anledningen man sitter i denna situationen just att man inte hade koll på sina pengar och att man tog till enkla lösningar
Under dessa fem åren har våra löner höjts ett antal gånger, bonusar och andra engångssummor har betalats ut för vissa och skatteåterbäringar har fåtts behållas så för mig existerar det inte att inte ompröva.

För mig känns det helt fel att inte vara ärlig och att "fiffla" för att behålla mer pengar. Det är av den anledningen man sitter i denna situationen just att man inte hade koll på sina pengar och att man tog till enkla lösningar
Under dessa fem åren har våra löner höjts ett antal gånger, bonusar och andra engångssummor har betalats ut för vissa och skatteåterbäringar har fåtts behållas så för mig existerar det inte att inte ompröva.
Eh va? Nu jämför Du nog ”äpplen med päron” och det blir ju helt fel…

Aldrig någonsin var det att ”fiffla” som var anledningen till att jag försatte mig i den ekonomiska situation som föranledde mitt ekonomiska haveri - aldrig någonsin!!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp