Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Snart slut på skuldsaneringen, tjänat för mycket

Eh va? Nu jämför Du nog ”äpplen med päron” och det blir ju helt fel…

Aldrig någonsin var det att ”fiffla” som var anledningen till att jag försatte mig i den ekonomiska situation som föranledde mitt ekonomiska haveri - aldrig någonsin!!
Var inte riktat till dig och fiffla var bara en synonym till att chansa, låta bli att ompröva.
Nej, vår ekonomiska situation är något annat men saneringen ska ju vara ekonomisk rehabilitering och då tänker jag att man ska ompröva om inkomsten springer iväg.
Tråden handlar om att inte ompröva då den nya inkomsten inte syns förrän efter avslutad sanering.

Senast ändrad:
Jaaa det finns fler exempel. En del med stora månadsbetalningar struntar i att betala in den sista inbetalningen för de vet att det inte händer något ändå.

Var inte riktat till dig och fiffla var bara en synonym till att chansa, låta bli att ompröva.
Nej, vår ekonomiska situation är något annat men saneringen ska ju vara ekonomisk rehabilitering och då tänker jag att man ska ompröva om inkomsten springer iväg.
Tråden handlar om att inte ompröva då den nya inkomsten inte syns förrän efter avslutad sanering.
Ok… jag förstår, men jag måste likväl säga att jag var splittrad i frågan… ville verkligen inte förlora det som jag lyckats arbeta upp åren med sanering, men som sagt, jag omprövade - all good ! :)

Hej!
Min skuldsanering avslutas nästa år i april, däremot har jag under året ansökt om att få betala mer vilket kf beslutade om. Nu har jag arbetet mycket övertid samt sålde min semester i sommar vilket kommer resultera i hög årsinkomst, jag har räknat ut att om jag får min normala inkomst till årets slut kommer jag i snitt ha känts 6000:- mer varje månad än min månadslön. Detta kommer först synas efter min skuldsanering tagit slut. Nu till min fråga, kan borgenärer ansöka om omprövning efter skuldsaneringen tagit slut när dom ser att min inkomst är högre?
Jag hade nån liknande situation som dej sista året. Hade högre inkomst 2021. Inte pga att jag fått nån hög löneökning utan pga extrapass o engångsutb av semesterdagar.
Min sanering tog slut maj-22. Jag valde att deklarera sent så inkomsten för 2021 uppdaterades först i juni-22. Är jag då fifflare?? Må så vara.

Jag hade nån liknande situation som dej sista året. Hade högre inkomst 2021. Inte pga att jag fått nån hög löneökning utan pga extrapass o engångsutb av semesterdagar.
Min sanering tog slut maj-22. Jag valde att deklarera sent så inkomsten för 2021 uppdaterades först i juni-22. Är jag då fifflare?? Må så vara.
Som jag skrev så var ordet fifflare menat chansa, ej ompröva och enstaka löneökning är ju okej men detta är ju 6000 kr mer per månad.

Som jag skrev så var ordet fifflare menat chansa, ej ompröva och enstaka löneökning är ju okej men detta är ju 6000 kr mer per månad.
Ska vara ärlig o säga att detta var en helt medveten strategi från min sida, att göra så, att deklarera sent så min sanering hann bli klar. Nu uppmanar jag naturligtvis ingen till att strunta i att ompröva bara för att det är lite tid kvar och det kommer synas först efter avslutad sanering. Berättade bara hur jag gjorde o tänkte :)

Ska vara ärlig o säga att detta var en helt medveten strategi från min sida, att göra så, att deklarera sent så min sanering hann bli klar. Nu uppmanar jag naturligtvis ingen till att strunta i att ompröva bara för att det är lite tid kvar och det kommer synas först efter avslutad sanering. Berättade bara hur jag gjorde o tänkte :)
Jag fick högre lön i juni och omprövade när jag fick besked om det några veckor innan vad ökningen blev. Rent teoretiskt så kunde jag också låtit bli att ompröva då det inte syns förrän nästa år på min deklaration och min sanering är slut om en månad.
Jag hade aldrig vågat låta bli att ompröva men nu har jag hamnat i en tråkig situation trots att jag omprövade. För en månad sedan började de titta på min omprövning och vad jag fått ut i lön sedan januari genom att titta på skatteverket månad för månad.
Jag har fortfarande inte fått något besked och glädjen över att snart vara klar är som bortblåst och ångesten påtaglig.

Jag fick högre lön i juni och omprövade när jag fick besked om det några veckor innan vad ökningen blev. Rent teoretiskt så kunde jag också låtit bli att ompröva då det inte syns förrän nästa år på min deklaration och min sanering är slut om en månad.
Jag hade aldrig vågat låta bli att ompröva men nu har jag hamnat i en tråkig situation trots att jag omprövade. För en månad sedan började de titta på min omprövning och vad jag fått ut i lön sedan januari genom att titta på skatteverket månad för månad.
Jag har fortfarande inte fått något besked och glädjen över att snart vara klar är som bortblåst och ångesten påtaglig.
Ja jag läste det i en annan tråd. Verkligen tråkigt då du ju verkligen gjort allt du kan hela tiden och omprövat flera ggr om. Men samtidigt, du kan väl inte få förlängt då det är du själv som omprövat.
Håller tummarna att det blir bra för dej nu när du är så nära <3

Ja jag läste det i en annan tråd. Verkligen tråkigt då du ju verkligen gjort allt du kan hela tiden och omprövat flera ggr om. Men samtidigt, du kan väl inte få förlängt då det är du själv som omprövat.
Håller tummarna att det blir bra för dej nu när du är så nära <3
Tack, ja hoppas också det.

Jaaa det finns fler exempel. En del med stora månadsbetalningar struntar i att betala in den sista inbetalningen för de vet att det inte händer något ändå.
Galet :(
Rent krasst skulle jag alltså kunna göra det… Min skuldsanering upphör den 12:e mars, men jag ska göra min sista inbetalning i slutet på mars…
Men om ingen borgenär har begärt omprövning av någon anledning innan den 12:e mars, så kan dom inget göra om jag ”skiter” i att betala min sista inbetalning…

Som sagt…det verkar vara galet om någon skulle göra så. Det har faktiskt jag aldrig läst någon göra…

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp