Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Snart slut på skuldsaneringen, tjänat för mycket

Galet :(
Rent krasst skulle jag alltså kunna göra det… Min skuldsanering upphör den 12:e mars, men jag ska göra min sista inbetalning i slutet på mars…
Men om ingen borgenär har begärt omprövning av någon anledning innan den 12:e mars, så kan dom inget göra om jag ”skiter” i att betala min sista inbetalning…

Som sagt…det verkar vara galet om någon skulle göra så. Det har faktiskt jag aldrig läst någon göra…
@KassaKon gjorde så.

Vänta med att deklarera nästa år via papper. Delvis deklarera inte via bank id på första deadline för att få pengarna till påsk. Utan skriv på precis efter avslutad sanering i april hade jag gjort och få ev pengar till midsommar.

Men mest pga att inkomsten detta år hinner inte synas i deklarationen/kreditupplysning före din sanering är avslutad. Efter avslutad sanering kan dom inte ompröva och kontroll spelar ingen roll.

Min sanering avslutas i mars 2026 och jag får alltid mina skattepengar i juni pga jag gör avdrag. Jag ligger runt 470.000-480.000 i årsinkomst. Då kan jag alltså jobba som satan år 2025 och tjäna över 500.000 och borgenärerna kan inte göra ett smack när min årsinkomst uppdateras i början på juni 2026 och min sanering avslutas i mars 2026?

Min sanering avslutas i mars 2026 och jag får alltid mina skattepengar i juni pga jag gör avdrag. Jag ligger runt 470.000-480.000 i årsinkomst. Då kan jag alltså jobba som satan år 2025 och tjäna över 500.000 och borgenärerna kan inte göra ett smack när min årsinkomst uppdateras i början på juni 2026 och min sanering avslutas i mars 2026?
Nej men de kan ompröva under tiden om det vill sig illa.

Du har definitivt större chans att klara dig undan med att tjäna lite mer sista året på saneringen.

Kanske inte är smart att tjäna för mycket och riskera hela saneringen, men lite kan du säkert dra på i slutet av 2025 och början på 2026.

Galet :(
Rent krasst skulle jag alltså kunna göra det… Min skuldsanering upphör den 12:e mars, men jag ska göra min sista inbetalning i slutet på mars…
Men om ingen borgenär har begärt omprövning av någon anledning innan den 12:e mars, så kan dom inget göra om jag ”skiter” i att betala min sista inbetalning…

Som sagt…det verkar vara galet om någon skulle göra så. Det har faktiskt jag aldrig läst någon göra…
Jo dom kan begära omprövning av skuldsaneringen

Hur länge kan det göras?
Det framgår inte. Det framgår bara särskilt att omprövning pga just ändrat/ökat betalningsutrymme ska göras senast innan sista dag för skuldsanering.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp