Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Snart kommer skattepengarna. Äntligen

Inte fått skattebeskedet. Men vad i helvete, fyfan alltså. Ska detta hända i år IGEN. Blir så extremt frustrerad att man två år i rad blir blåst på de här poänglösa bilagorna.

Inte fått skattebeskedet. Men vad i helvete, fyfan alltså. Ska detta hända i år IGEN. Blir så extremt frustrerad att man två år i rad blir blåst på de här poänglösa bilagorna.
Kan du inte se det inne på Skatteverket så är det nog kört skulle jag tro tyvärr:(

Har inte heller fått någon, Skatteverket sa att dom hade missat det så kanske hänt för flera!

Jag väntar spänt, men börjar nu bli väldigt orolig över att jag kanske inte får pengarna imorgon.

Min deklaration hade bilagor med (jag lade inte till dem, som förra året. då skapade jag en bilaga pga husförsäljning). Denna gång så behövde jag fylla i några bilagor som de tvingade en till att göra, men som inte ändrade något på utbetalningsbeloppet efter att jag bara klickat "Nästa" på alla bilagor utan att fylla i något. Kommer jag få det imorgon eller i juni? Det är den stora frågan...

Att lämna exempelvis bilagorna K2, K4, K5 och K6 ses som ändringar och innebär skatteåterbäring först i juni.

Lämnade in (NE). Ridå. Det är över

Du får pengarna i juni ja. NE-bilagan omnämns på Skatteverkets hemsida som en ändring, och således ingen återbäring i april.

Vad räknas som en ändring?
Du som gör ändringar eller tillägg i din deklaration kan inte få skatteåterbäringen i april. Det räknas som en ändring eller tillägg om du exempelvis

• har sålt en bostad och ska lämna in bilaga K5 eller K6
  • har sålt aktier eller andra värdepapper och ska lämna in bilaga K4
  • driver enskild näringsverksamhet och ska lämna in NE-bilagan
  • är delägare i ett aktiebolag eller handelsbolag och ska lämna in bilaga K10 respektive N3A
  • begär avdrag, till exempel reseavdrag
  • har inkomster från till exempel royalty eller hobby, som redovisas i punkt 1.6 (egenavgifter)
  • deklarerar inkomster från utlandet som inte är förifyllda i deklarationen
  • tar bort en bilaga som har skapats åt dig i tjänsten Inkomstdeklaration 1, till exempel NE, K5 eller K6
  • har lämnat bilaga K2, till exempel då preliminärt uppskov ska bli slutligt eller återföras
  • har hyrt ut din bostad och ska deklarera det (du kan behöva betala skatt om du hyr ut din privatbostad för mer än 40 000 kronor på ett år).

Slarvigt av mig! Jag borde ha tagit bort bilagan, då jag inte driver någon enskild näringsverksamhet. Men visst inte att det fanns en sådan knapp, men nu ser jag till min häpnad att det går att ta bort bilagor så den var inte ristad i sten.

Slarvigt av mig! Jag borde ha tagit bort bilagan, då jag inte driver någon enskild näringsverksamhet. Men visst inte att det fanns en sådan knapp, men nu ser jag till min häpnad att det går att ta bort bilagor så den var inte ristad i sten.

Det kan också räknats som ändring

Det kan också räknats som ändring

Hmm. Intressant - de måste ha lagt in bilagan då jag ansökte om att klassificera min verksamhet som enskild näringsverksamhet under 2020, men jag lade ner den ansökan pga att den inte verkade passa in (jag skriver romaner). Men tydligen så tyckte Skatteverket att trots det faktum att de inte bedömde min näringsverksamhet som en företagsliknande grej att jag ändå behövde fylla i en bilaga pga att jag gjort ansökan. Snurrigt, det här. Önskar att man hade gjort mer research när man var yngre så man var en expert på deklarationer i vuxen ålder.

Åkte själv på liknande, sålde bostadsrätt, kontraktet skrevs i november men själva överlåtelsen och stora pengadelen skedde nu i januari. Var helt säker på att försäljningen skulle deklareras nästa år men icke :)
Nåja, spelar ju egentligen ingen roll när man gör det, tom skönt att ha det gjort nu och desto trevligare med återbäring i juni :);)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp