Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Snart händer det

Jag förstår dig! Då har du ju rätt bra med pengar över sen. Skönt du har stöttning av din partner också. Ja, vi borde få det bra lite längre fram :).
Idag har jag en riktig tuff dag, allt tar emot och självkänslan är på botten. Har en depression och krisreaktion att tampas med i detta också.
Vissa dagar är absolut tuffa jag håller med dig , men man få se framåt att ett par år blir det bättre för oss :) ångrar att jag inte släppte tidigare dock :)

Man får en kick när man logga in och kolla skulderna på kronofogden och se everydayplus gått från 61000 kr till 56000 :) samma gäller klarna :)
Min skuld ökade med 1000kr efter första löneutmätningen.. :/ vet inte om ja ska skratta eller gråta

Ibland känner jag bara hopplöshet och tomhet alltså. Helt sjukt att människor som annars är så himla rationella kan ställa till det såhär. Jag känner ju bara hur är det möjligt, vad fan har jag gjort egentligen?

Jag vet att det bara är pengar och det går ju framåt men så bara kommer det ibland från ingenstans hopplöshetskänslan när jag påminns att jag har strax över 1,5 miljoner kvar att betala.

Ibland känner jag bara hopplöshet och tomhet alltså. Helt sjukt att människor som annars är så himla rationella kan ställa till det såhär. Jag känner ju bara hur är det möjligt, vad fan har jag gjort egentligen?

Jag vet att det bara är pengar och det går ju framåt men så bara kommer det ibland från ingenstans hopplöshetskänslan när jag påminns att jag har strax över 1,5 miljoner kvar att betala.

Jag gillar inte att du känner som du gör men förstår precis känslan. Så kände jag också igår men även lite idag. Iska och trötthet. Jag vet att våra skuldbelopp skiljer sig åt men tänker ibland ändå med tanke på att du har mer att amortera med känns de ibland lika stora.
Kommer få mer att göra i höst på jobbet men känner sån meningslöshet om man inte får lönehöjning som man begärt.

Tufft! Det vi har gjort kan vi inte göra ogjort. Det hjälper mig när det känns jobbigt att blicka tillbaka till ett annat tillfälle när allt var värre än vad det är idag. Och som du säger, det är bara pengar och det går framåt! Det kan bara bli bättre (om man inte gör om samma misstag). Sen är det så för mig i alla fall att det är lättare under den mörka årstiden, med sommaren och solen förstärks det du beskriver eftersom det är dyrare då.

Förstår din känsla av hopplöshet. Ibland bara kommer det över en

Skulderna fortsätter att minska, jag känner dock att det börjar bli allt tuffare på jobbet (tappat en del viktiga affärer). Känner mig lite allmänt låg just nu också, ouppskattad på något sätt.

Så här ser skulderna ut nu efter aprilsmånadsräkningar är betalda:

Getdivide 24 578
Betalkoll 50 000
BN 4 999
SBAB 261 260
Collector 349 102
Avida 349 900
Remember 342 425
Klarna 51 500
Privatskuld 110 000

Totalt skuldberg: 1 543 764

Gått mer än 6 månader som spelfri och detta är nog första månaden jag känner mig någorlunda bra (ta i trä). Till skillnad från förra månaden känner jag mig bättre nu mentalt, landat riktigt stora affärer som eventuellt kan göra hela mitt år. Trygg i mig själv, bra med familj och även vänner.

Lite till och snart semester.

Efter majmånadens betalningar:

Getdivide 24 529
Betalkoll 35 600
SBAB 258 590
Collector 347 901
Avida 349 900
Remember 348 425
Klarna 52 000
Privatskuld 110 000

Totalt skuldberg: 1 526 946 kr

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp