- Meddelanden
- 6 045
- Mottagna reaktioner
- 2 812
- Poäng
- 1 987
Jag har aldrig spelat i mitt liv , bara överkonsumtion som gäller för migSlutade du att spela helt efter och varför ångrar du det?
Det låter inte som att du var helt ärlig med dina föräldrar från början utan berättade en del/delar av det hela?
Allt ansvar ligger inte på oss enbart tycker jag utan hur familj/föräldrar väljer att tackla det när man är ärlig spelar också roll. Är ett samspel där naturligtvis, men ingen idé att lägga energi och fokus på hur ens föräldrar "borde" vara tror jag för det kan vi inte kontrollera ändå, det vi däremot kan kontrollera är återigen oss själva och hur vi vill vara gentemot dom (oavsett hur de beter sig). Och jag tror i längden att kontrollerar man sig själv och sina handlingar gentemot de man bryr sig om kommer saker på sikt bli bättre och tilliten kommer tillbaka. Den första tiden efter är jävligt tuff för de flesta beter sig annorlunda men man får inte sluta försöka reparera (ändå vi som orsakat skadan tyvärr...)
jo absolut jag ljög första gången för dom och sa att det var allt jag hade , lite för att inte dra in dom mer än som behövs . Så man gör inte det för att ljuga mot dom .. jag gjorde det mer för att skydda dom . Dom hade kunnat gå in och betalat dom 1,2 miljonerna kontant om dom ville för då har det väldigt gott ställt ! Men nej det är jag som gjort fel och då får jag betala tillbaka det med känner jag ! Därför jag inte frågade dom nu denna sista gången och släppte dom 400k till kronofogden och betala tillbaka det genom lönen istället ! Då är man nog mer stolt efteråt med känner jag