Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Snart händer det

Bra jobbat!

Gått mer än 6 månader som spelfri och detta är nog första månaden jag känner mig någorlunda bra (ta i trä). Till skillnad från förra månaden känner jag mig bättre nu mentalt, landat riktigt stora affärer som eventuellt kan göra hela mitt år. Trygg i mig själv, bra med familj och även vänner.

Lite till och snart semester.

Efter majmånadens betalningar:

Getdivide 24 529
Betalkoll 35 600
SBAB 258 590
Collector 347 901
Avida 349 900
Remember 348 425
Klarna 52 000
Privatskuld 110 000

Totalt skuldberg: 1 526 946 kr
Starkt jobbat :) det skönaste tycker jag är att skulderna alltid går neråt nu , innan min löneutmätningen så visste jag att skuldens skulle öka med 7000 minst varje månad .. plus att hålla på och låna igen o allt skit ... starkt jobbat :)

Ibland känner jag bara hopplöshet och tomhet alltså. Helt sjukt att människor som annars är så himla rationella kan ställa till det såhär. Jag känner ju bara hur är det möjligt, vad fan har jag gjort egentligen?

Jag vet att det bara är pengar och det går ju framåt men så bara kommer det ibland från ingenstans hopplöshetskänslan när jag påminns att jag har strax över 1,5 miljoner kvar att betala.

Sitter i samma situation. Ändå av en stor umgängeskrets med reko folk skulle jag vilja kaxigt påståatt jag är av de 3 smartaste, logiska och rationella personerna i umgängeskretsen/kretsarna som jag vistas med.

Hur fasiken man hamnat i en situation på grund av spel (slutat spela för länge sen) och girighet med en miljon i skulder och sparsam och väldigt kunnig släkt som hatar spel och dåliga lån.

Känner mig själv bra och att jag ställt till det så här är helt jävla otroligt. Precis som du skriver ett flertal på forumet i liknande situationer med en profil som inte motsvarar dom banorna.

Bra jobbat förövrigt med snöbollsmetoden :)

Senast ändrad:
Tack alla för allt stöd, pepp och uppmuntran. Jag menar verkligen det för när man sitter med en jävla massa skulder så förstår inte ens nära och kära (upplever jag) hur viktigt det är att få en klapp på axeln när man brutit det destruktiva mönstret för att hjälpa att hålla en motiverad.

Får inge beröm eller positiv feedback för de bra sakerna jag gör i kontrast till spelandet, lånandet och ljugandet och jag klandrar ingen för det för det är väl lite vad som förväntas av en men efter 10 års missbruk är det inte så lätt att bryta mönstret. Därför är jag tacksam över all feedback jag får här.

Sitter i samma situation. Ändå av en stor umgängeskrets med reko folk skulle jag vilja kaxigt påståatt jag är av de 3 smartaste, logiska och rationella personerna i umgängeskretsen/kretsarna som jag vistas med.

Hur fasiken man hamnat i en situation på grund av spel (slutat spela för länge sen) och girighet med en miljon i skulder och sparsam och väldigt kunnig släkt som hatar spel och dåliga lån.

Känner mig själv bra och att jag ställt till det så här är helt jävla otroligt. Precis som du skriver ett flertal på forumet i liknande situationer med en profil som inte motsvarar dom banorna.

Bra jobbat förövrigt med snöbollsmetoden :)

Därför man säger "kidnappad" hjärna, vem som helst kan råka ut för det varesig man vill tro det eller inte. Det är vad det är... Det förflutna är det förflutna och går inte att göra något åt, framtiden däremot kan man fortfarande styra och forma.

Tack alla för allt stöd, pepp och uppmuntran. Jag menar verkligen det för när man sitter med en jävla massa skulder så förstår inte ens nära och kära (upplever jag) hur viktigt det är att få en klapp på axeln när man brutit det destruktiva mönstret för att hjälpa att hålla en motiverad.

Får inge beröm eller positiv feedback för de bra sakerna jag gör i kontrast till spelandet, lånandet och ljugandet och jag klandrar ingen för det för det är väl lite vad som förväntas av en men efter 10 års missbruk är det inte så lätt att bryta mönstret. Därför är jag tacksam över all feedback jag får här.

Jag kan förstå hur du känner. Det är därför jag också ibland behöver pepp härifrån för det behöver alla ibland!

Jag är iaf övertygad om att 2pac kommer styra upp det här. Lång väg dit, men du kommer ut som en stark jvla person när det är klart.

Gått mer än 6 månader som spelfri och detta är nog första månaden jag känner mig någorlunda bra (ta i trä). Till skillnad från förra månaden känner jag mig bättre nu mentalt, landat riktigt stora affärer som eventuellt kan göra hela mitt år. Trygg i mig själv, bra med familj och även vänner.

Lite till och snart semester.

Efter majmånadens betalningar:

Getdivide 24 529
Betalkoll 35 600
SBAB 258 590
Collector 347 901
Avida 349 900
Remember 348 425
Klarna 52 000
Privatskuld 110 000

Totalt skuldberg: 1 526 946 kr

Gått ett tag sen jag skrev senast. Upp och ned som vanligt med humöret och sinnet. Varit lite semester och så och jag spenderade mer än vad jag hade budgeterat för vilket är trist men jag har varit ärlig och förklarade för mina föräldrar först och främst att jag inte har spelat och känner mig trygg i min spelfrihet, och sedan att det är enda månaden sedan november 2019 jag "brutit" mot min budget och det är semester och svårt att inte spendera när man gör saker med sina vänner. Fick en liten slant så jag klarar mig till nästa löning för annars hade jag haft 2000 kr och 930 av dessa går direkt till SL-kort. Pengen jag fick var egentligen en gåva men jag har skrivit upp den som en skuld ändå, kommer betala tillbaka varenda krona.

30:e juli går mina 3 sista UC ff ut så blir spännande att se vad jag får för UC-betyg då.

Efter Julimånadens betalningar:

Getdivide 24 429
Betalkoll 32 500
SBAB 253 250
Collector 345 476
Avida 349 999
Remember 342 792
Klarna 39 200
Privat skuld 114 250

Totalt skuldberg: 1 501 897 kr

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp