Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Snart är den stora dagen kommen! Tips och hjälp önskas!

Anytime <3

Nere på 2,97 % på UC nu!

Klumpen i magen av all nervositet över vad som händer med mitt betyg när anmärkningen försvinner är brutal!

Jag gissar på 3,8 %

Det baserar jag på att jag på mina egna förutsättningar när sista anmärkningen försvann för någon vecka sedan.

4ff
635.000 inkomst
410.000 blanco (3 olika lån)
53.000 i underskott

Nu har jag 2,1%

Vid nästa uppdatering är blanco nere i 350.000 och ett lån är avslutat, hoppas på en betydande förändring :)

Försvinner anmärkningen den 13 april så lär ditt betyg hamn på kring 1-1,5 gissar jag. Och sen när du söker så sök minst 350 tusen på Advisa, kan lika gärna prova 500-600 tusen och markara lösa andra lån för hela summan. Du får bud på upp till sökta beloppet av många ändå. Får du större lån än va du behöver så bara amortera tillbaka överblivna pengar.

Verkligen tusen tack för era svar!
Jag hoppas ni har rätt, så betyget inte skenar iväg.
Väntar nog till den 25 april med att söka lånet, detta då en ff försvinner. Så då har jag bara 5 kvar (om det ens gör nå skillnad?)

Hur funkar det @TourettesGuy , om man trycker i ”samla lån” för delar av eller hela summan, kräver dom då att man ska samla alla lån? Jag har ju ett stort lån utanför UC som jag ska lösa. :/

Verkligen tusen tack för era svar!
Jag hoppas ni har rätt, så betyget inte skenar iväg.
Väntar nog till den 25 april med att söka lånet, detta då en ff försvinner. Så då har jag bara 5 kvar (om det ens gör nå skillnad?)

Hur funkar det @TourettesGuy , om man trycker i ”samla lån” för delar av eller hela summan, kräver dom då att man ska samla alla lån? Jag har ju ett stort lån utanför UC som jag ska lösa. :/
Det behöver inte bli lösenkrav, men kan bli. Vissa banker gillar inte lån utanför UC.
Försvinner anmärkningen den 13 april så lär ditt betyg hamn på kring 1-1,5 gissar jag. Och sen när du söker så sök minst 350 tusen på Advisa, kan lika gärna prova 500-600 tusen och markara lösa andra lån för hela summan. Du får bud på upp till sökta beloppet av många ändå. Får du större lån än va du behöver så bara amortera tillbaka överblivna pengar.
Om man väljer samla lån för hela summan - dvs 500-600.000 då tror väl bankerna att man har så många lån utanför UC? (om man inte har så många lån som syns på UC)
Jag sökte en gång högre belopp än vad som syns på UC (högre än inkomsten också ioförsig) och samla och fick avslag. Men då hade jag mycket sämre förutsättningar och visste inte hur allt gick till och det var innan jag började vara aktiv här.

Senast ändrad:
Jag vill ju nödvändigtvis inte samla Balanzia-lånet än. Fokus är på att ”få loss” minst 200 k till lån utanför UC. Så därmed helst utan lösenkrav. :/

Ja sökte 600k på Advisa med typ 4 i UC score och befintliga blanco på ca 450, flera banker erbjöd över 450k, Collector, Komplett och Remember.. Å ännu fler 300 och lägre. Tog Collector på 475k ett tag hade jag över 850k i skulder men score på 2. Sen löste jag ju många och hamnade på ca 400 i blanco och för nägra mån sen körde jag igen pp Advisa för 200k och fick flera, tog Remember då. Remember och Collector betalar ut allt till bankkontot utan frågor trots du angett du ska lösa andra lån för hela summan.
Värt att nämna är att ICA kräver man anger skulderna, därför valde jag Remember sist.

Nu har jag synliga blanco på över 600k och score på 1,5

FF 6 st
Inkomst 480k
Underskott 130k
(2017)

Från 6 till 5 ff kanske sänker scoren med några få tiondelar. Kan man vänta ut dom så gör det.

Hej!
Mitt råd är att ansöka om allt du tänker lösa och som står med på UC och sedan använda dig av något i form av "köpa bil" för resterande summa som du tänkt lösa för lån utanför UC.

Ta alltså endast med lånen på UC för summan du väljer att lösa lån för.

Det fungerade för mig för ca 6månader sedan och det var också de råd jag fick på detta forumet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp