Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Snart är den stora dagen kommen! Tips och hjälp önskas!

Hej!
Mitt råd är att ansöka om allt du tänker lösa och som står med på UC och sedan använda dig av något i form av "köpa bil" för resterande summa som du tänkt lösa för lån utanför UC.

Ta alltså endast med lånen på UC för summan du väljer att lösa lån för.

Det fungerade för mig för ca 6månader sedan och det var också de råd jag fick på detta forumet.
Tack för ditt tips! :)
I detta fall stämmer det ju faktiskt, det är en bil jag ska köpa loss. I detta fall är summan för bilen 120,000 kr. Sen hade jag behövt lösa en hel del utanför.
Totalt utan att lösa Balanzia hade jag behövt ca 280,000 kr.
Ska jag lösa Balanzia också så hade jag behövt 430,000 kr. :/
Hade detta gått igenom hade min ekonomi blivit både stabil och hållbar!

Hur hade ni gjort?

1, Söka lån på 250,000 kr. Ej lösa Balanzia. Trycka i ”köpa bil” för hela summan. Detta går till bil och lån utanför UC.

2, Söka 450,000 kr. Lösa Balanzia. (Trycka i lösa lån för 180,000 kr och ”köpa bl” för resten). Detta går till att lösa in Balanzia, bil och lån utanför UC.

• Bör jag dela upp lånen om jag väljer alt. 2?
• Eller är det möjligt att få ett lån på 450 k med den inkomst jag har (241500 kr)?
• Vilka banker har lösenkrav?
• Kommer det sätta käppar i hjulet att jag pluggar och får csn nu? Jobbar lite mer än halvtid vid sidan av. Får ut ca 19 k/månaden med lön och csnlån).

Förstår inte vad din totala skuldsituation är på uc och utanför? Varför behöver du en bil för så mycket, har du redan lpn på den utanför uc?

Förstår inte vad din totala skuldsituation är på uc och utanför? Varför behöver du en bil för så mycket, har du redan lpn på den utanför uc?
Det står i beskrivningen på första sidan. Har ett lån på 150,000 kr och det är det enda lånet jag har på UC.
Utanför har jag privata skulder, några sms-lån samt en bil som står skriven på en annan. Därav vill jag söka lån till det så jag kan köpa loss bilen (efter en separation) och stå på den själv. Man kan inte skriva över ett billån. Samt för att bli fri från privata skulder och få allt samlat i ett och därmed en mindre månadskostnad.
Varför jag har bil för så mycket pengar? Det är ett aktivt val från min sida. Jag kör väldigt mycket och väldigt långt, jobbar extra för att ha råd med den och har därmed råd till den. Jag drar mer än gärna ner på mat, kläder och nöjen och det är vad jag gjort. Det är en historia för sig, men bilen är en slags terapi för mig efter en väldigt traumatisk händelse jag varit med om.

Det står i beskrivningen på första sidan. Har ett lån på 150,000 kr och det är det enda lånet jag har på UC.
Utanför har jag privata skulder, några sms-lån samt en bil som står skriven på en annan. Därav vill jag söka lån till det så jag kan köpa loss bilen (efter en separation) och stå på den själv. Man kan inte skriva över ett billån. Samt för att bli fri från privata skulder och få allt samlat i ett och därmed en mindre månadskostnad.
Varför jag har bil för så mycket pengar? Det är ett aktivt val från min sida. Jag kör väldigt mycket och väldigt långt, jobbar extra för att ha råd med den och har därmed råd till den. Jag drar mer än gärna ner på mat, kläder och nöjen och det är vad jag gjort. Det är en historia för sig, men bilen är en slags terapi för mig efter en väldigt traumatisk händelse jag varit med om.

Låter helt ok, men hur mycket är skulderna utanför UC på inkl bilen?

Låter helt ok, men hur mycket är skulderna utanför UC på inkl bilen?
Skulderna utanför UC inkl. Bilen är på 280,000 kr. Resterande pengar ska gå till bl.a tandvård. :(

Skulderna utanför UC inkl. Bilen är på 280,000 kr. Resterande pengar ska gå till bl.a tandvård. :(

Då skulle jag söka på hela beloppet du behöver, du kommer ju alltid få lägre belopp om de inte vill ge hela.
Får du inte hela skulle jag då ta det lånet så länge det är bättre än balanzia, sen vänta till en månad till nästa UC uppdatering och söka på resten.

Då skulle jag söka på hela beloppet du behöver, du kommer ju alltid få lägre belopp om de inte vill ge hela.
Får du inte hela skulle jag då ta det lånet så länge det är bättre än balanzia, sen vänta till en månad till nästa UC uppdatering och söka på resten.
Då söker jag 450,000 kr. :)
Tack gör hjälpen! :rolleyes:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp