- Meddelanden
- 1 589
- Mottagna reaktioner
- 1 110
- Poäng
- 867
Heeej!!Har haft en ringt runt dag.
Har till och börjat med förhandlat om alla inkasso / avbetalningsplaner.
Fick knappt hjälp någonstans då jag redan betalar så ”lite”. Den höga jag har är Gothia där jag betalar 4000kr/mån. Dom kunde sänka min månadskostnad med 2000kr/mån i 6 månader. Dock påpekade hon att skulden från dagens datum fram till sista betalning om 6 månader endast skulle minskat med 2000kr, jag skulle alltså betalat 12.000kr men minskat min totala skuld med 2000kr på 6 månader.
Sa att jag ville återkomma om det var ett erbjudande jag ville ha. Diskuterade med maken och han tyckte inte de var värt det.
Kommer nu i april pynta av skulder som kostar oss 4435kr/mån. Vilket ändå är framåt.
Jag har även sänkt månadskostnad på internet från 499kr till 379kr/mån i 12 månader.
Har ingen tv boxer eller liknande, har endast Netflix och Viaplay på de billigaste och där delar jag och mamma på. Jag får 300kr av henne dit varje månad.
Spotify är uppsagt så de är 99kr extra där.
Tvättmedel / sköljmedel, städartiklar samt hushållspapper och toapapper bunkra jag i slutet på förra året så det har vi gott om kvar att vi klarar oss året ut på iallafall
Vi storhandlar online typ 1 gång per månad, för att komplettera varje/varannan beroende på erbjudanden. Har Willys relativt nära så de är den butik vi handlar de mesta i. Odlar en hel del själv som är ätbart också.
Jag ska i morgon ringa till mitt fackförbund för att ev kunna få lägre kostnad där under hemma perioden, samt för mina försäkringar.
Ska även ringa till försäkringskassan och höra hur de räknar på antalet dagar. De glömde jag helt bort idag.
Såg att Angela svarat ang gravid penning, hoppas det löser sig för dig med den biten

En annan fråga, online handling.. vart handlar du då? Körde jämt mathem förut, visst det är bra erbjudanden men sen jag fann Willys så har mina matkostnader blivit bättre. Finns alltid fina svinnvaror man kan köpa och frysa in har tyvärr inte så mkt spartips förutom att jag gör mkt storkok under vardagarna. Många som skulle vilja hjälpa dig så säg till!