Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Snål/spartips

Har haft en ringt runt dag.
Har till och börjat med förhandlat om alla inkasso / avbetalningsplaner.
Fick knappt hjälp någonstans då jag redan betalar så ”lite”. Den höga jag har är Gothia där jag betalar 4000kr/mån. Dom kunde sänka min månadskostnad med 2000kr/mån i 6 månader. Dock påpekade hon att skulden från dagens datum fram till sista betalning om 6 månader endast skulle minskat med 2000kr, jag skulle alltså betalat 12.000kr men minskat min totala skuld med 2000kr på 6 månader.
Sa att jag ville återkomma om det var ett erbjudande jag ville ha. Diskuterade med maken och han tyckte inte de var värt det.
Kommer nu i april pynta av skulder som kostar oss 4435kr/mån. Vilket ändå är framåt.
Jag har även sänkt månadskostnad på internet från 499kr till 379kr/mån i 12 månader.
Har ingen tv boxer eller liknande, har endast Netflix och Viaplay på de billigaste och där delar jag och mamma på. Jag får 300kr av henne dit varje månad.
Spotify är uppsagt så de är 99kr extra där.
Tvättmedel / sköljmedel, städartiklar samt hushållspapper och toapapper bunkra jag i slutet på förra året så det har vi gott om kvar att vi klarar oss året ut på iallafall :folded:

Vi storhandlar online typ 1 gång per månad, för att komplettera varje/varannan beroende på erbjudanden. Har Willys relativt nära så de är den butik vi handlar de mesta i. Odlar en hel del själv som är ätbart också.
Jag ska i morgon ringa till mitt fackförbund för att ev kunna få lägre kostnad där under hemma perioden, samt för mina försäkringar.
Ska även ringa till försäkringskassan och höra hur de räknar på antalet dagar. De glömde jag helt bort idag.
Heeej!!
Såg att Angela svarat ang gravid penning, hoppas det löser sig för dig med den biten <3

En annan fråga, online handling.. vart handlar du då? Körde jämt mathem förut, visst det är bra erbjudanden men sen jag fann Willys så har mina matkostnader blivit bättre. Finns alltid fina svinnvaror man kan köpa och frysa in har tyvärr inte så mkt spartips förutom att jag gör mkt storkok under vardagarna. Många som skulle vilja hjälpa dig så säg till!

Heeej!!
Såg att Angela svarat ang gravid penning, hoppas det löser sig för dig med den biten <3

En annan fråga, online handling.. vart handlar du då? Körde jämt mathem förut, visst det är bra erbjudanden men sen jag fann Willys så har mina matkostnader blivit bättre. Finns alltid fina svinnvaror man kan köpa och frysa in har tyvärr inte så mkt spartips förutom att jag gör mkt storkok under vardagarna. Många som skulle vilja hjälpa dig så säg till!
Tack snälla :face3hearts:
Vi onlinehandlar på Willys då vi endast har 3km ner dit så blir de inte så långt och hämta heller. Upplever att man sparar mer på onlinehandling då man inte slänger med massa onödigt utan man söker lixom efter det som står på inköpslistan.
Vi brukar även ta oss en sväng till Lidl som inte heller är så långt bort, där köper jag ofta deras svinnpåsar med massvis av fina grönsaker för 20kr/St. :folded:

Vi försöker kvitta så mycket vi kan nu under april / början på maj.
Jag har en hel del annonser ute på tradera med barnkläder och all vinst där ska gå till skulder.
Jag inväntar även en liten vinst på en försäljning på 3500kr, dessa ska gå till spjälsäng och alla dessa tillbehör dit. De som blir över går också till någon skuld.
Har mycket ”små” skit kvar i skulder, som vi har avbetalningsplaner på 100-350kr/mån på.
Men jag ska skriva ner alla skulder och månadsbetalningar idag och min plan. Så får ni väl hjälpa till om ni tycker jag ska tänka annorlunda <3

Tack snälla :face3hearts:
Vi onlinehandlar på Willys då vi endast har 3km ner dit så blir de inte så långt och hämta heller. Upplever att man sparar mer på onlinehandling då man inte slänger med massa onödigt utan man söker lixom efter det som står på inköpslistan.
Vi brukar även ta oss en sväng till Lidl som inte heller är så långt bort, där köper jag ofta deras svinnpåsar med massvis av fina grönsaker för 20kr/St. :folded:

Vi försöker kvitta så mycket vi kan nu under april / början på maj.
Jag har en hel del annonser ute på tradera med barnkläder och all vinst där ska gå till skulder.
Jag inväntar även en liten vinst på en försäljning på 3500kr, dessa ska gå till spjälsäng och alla dessa tillbehör dit. De som blir över går också till någon skuld.
Har mycket ”små” skit kvar i skulder, som vi har avbetalningsplaner på 100-350kr/mån på.
Men jag ska skriva ner alla skulder och månadsbetalningar idag och min plan. Så får ni väl hjälpa till om ni tycker jag ska tänka annorlunda <3

Svinnpåsar? Vad är det.. har jag aldrig sett varken på Lidl eller Willys här jag bor i alla fall. Är det något nytt dom börjat med? :)

Svinnpåsar? Vad är det.. har jag aldrig sett varken på Lidl eller Willys här jag bor i alla fall. Är det något nytt dom börjat med? :)
Ja precis, de är påsar med typ gårdagens frukt / grönt som är lite skadat eller nån bit på äpplet är lite brunt tex. Som man bara kan skära bort och äta resterande. Eller om de säljer påsar med äpplen och 1 äpple är ruttet, då öppnar de påsarna kastar ruttna äpplet och resterande äpplen hamnar i en sån svinpåse :)
Har köpt massvis med bra grejor, och billigt!! 20kr/påsen på Lidl och 30kr/låda på Willys.
Lidl har även gårdagens bröd från bake-off de säljer ut för 10-20kr/påsen! :folded::folded:

Alltså, har ni 2 inkomster eller? Och vad har ni för utgifter. Typ lånekostnader och hyra?

Alltså, har ni 2 inkomster eller? Och vad har ni för utgifter. Typ lånekostnader och hyra?
Japp, 2 inkomster. Utgifter totalt på allt ligger runt 45-48.000kr/mån. Har inte vart ett problem innan då jag fått ut ca 30-35.000kr, men nu när ja är hemma på graviditetspenning har försäkringskassan räknat ut att jag ska få ca 16.000kr innan skatt.. vilket är en stor skillnad på inkomst. Tyvärr
Tillägger att maken får ut ca 20-23.000kr

Graviditetspenningen betalas ut för 7 dagar i veckan fram till 11 dagar före beräknad förlossning sen får man ta FP/semester. Brytpunkten går mellan 21:a till 20:e.
dvs du ska inte räkna på antalet arbetsdagar utan dagar per vecka helt enkelt

Tog en skärmdump från deras frågor och svar på FB, dock från 2015 men ändå.

Bilagor

• EAEB5255-5A0A-42D8-832D-2B6B1F6BBD24.png
    EAEB5255-5A0A-42D8-832D-2B6B1F6BBD24.png
    517.8 KB · Visningar: 8
Ja precis, de är påsar med typ gårdagens frukt / grönt som är lite skadat eller nån bit på äpplet är lite brunt tex. Som man bara kan skära bort och äta resterande. Eller om de säljer påsar med äpplen och 1 äpple är ruttet, då öppnar de påsarna kastar ruttna äpplet och resterande äpplen hamnar i en sån svinpåse :)
Har köpt massvis med bra grejor, och billigt!! 20kr/påsen på Lidl och 30kr/låda på Willys.
Lidl har även gårdagens bröd från bake-off de säljer ut för 10-20kr/påsen! :folded::folded:

Okej. Låter ju kanon! Vet att dom har en rea-låda på willys här med lite gott och blandat. Allt från en kexchoklad till en bucklig fanta tex. Men aldrig sett dom där svinnpåsarna. Får hålla ögonen mer öppna nästa gång jag är där. :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp