Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Snål/spartips

Säg upp tv-abonnemang.
Säg upp allt som heter Netflix, Viaplay osv.
Skaffa IP-TV.

Ett olagligt sätt att via internet få tillgång till hela världens tv-utbud.

Lite som att säga "betala inte för smågodis, lägg det i fickan bara".
Tack, då skippar vi det. Har bara Netflix och Viaplay men de delar jag med min mamma också så hon betalar ändå hälften, så de får räcka. :folded:

Har haft en ringt runt dag.
Har till och börjat med förhandlat om alla inkasso / avbetalningsplaner.
Fick knappt hjälp någonstans då jag redan betalar så ”lite”. Den höga jag har är Gothia där jag betalar 4000kr/mån. Dom kunde sänka min månadskostnad med 2000kr/mån i 6 månader. Dock påpekade hon att skulden från dagens datum fram till sista betalning om 6 månader endast skulle minskat med 2000kr, jag skulle alltså betalat 12.000kr men minskat min totala skuld med 2000kr på 6 månader.
Sa att jag ville återkomma om det var ett erbjudande jag ville ha. Diskuterade med maken och han tyckte inte de var värt det.
Kommer nu i april pynta av skulder som kostar oss 4435kr/mån. Vilket ändå är framåt.
Jag har även sänkt månadskostnad på internet från 499kr till 379kr/mån i 12 månader.
Har ingen tv boxer eller liknande, har endast Netflix och Viaplay på de billigaste och där delar jag och mamma på. Jag får 300kr av henne dit varje månad.
Spotify är uppsagt så de är 99kr extra där.
Tvättmedel / sköljmedel, städartiklar samt hushållspapper och toapapper bunkra jag i slutet på förra året så det har vi gott om kvar att vi klarar oss året ut på iallafall :folded:

Vi storhandlar online typ 1 gång per månad, för att komplettera varje/varannan beroende på erbjudanden. Har Willys relativt nära så de är den butik vi handlar de mesta i. Odlar en hel del själv som är ätbart också.
Jag ska i morgon ringa till mitt fackförbund för att ev kunna få lägre kostnad där under hemma perioden, samt för mina försäkringar.
Ska även ringa till försäkringskassan och höra hur de räknar på antalet dagar. De glömde jag helt bort idag.

Ett olagligt sätt att via internet få tillgång till hela världens tv-utbud.

Lite som att säga "betala inte för smågodis, lägg det i fickan bara".
Inte alls olagligt att skaffa.

Mer jämförbart med att gå och ta alla smakprover på affärerna.

Familjeabonnemang har iaf jag sparat pengar på. Både vad gäller mobilerna men också Storytel och Spotify osv.

Hej Anam,

Undrar bara hur det gått för dig med FK?

Jag kände med dig så har kollat runt lite med positivt resultat - enligt deras vägledning för graviditetspenning ÄR den kalendedagsberäknad, dvs om du i vanliga fall jobbar måndag-fredag så får du, vid beviljad graviditetspenning, ersättning även lördag-söndag.

Bilagor

• Screenshot_20210423-081355_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20210423-081355_Adobe Acrobat.jpg
    407.1 KB · Visningar: 6
Hej Anam,

Undrar bara hur det gått för dig med FK?

Jag kände med dig så har kollat runt lite med positivt resultat - enligt deras vägledning för graviditetspenning ÄR den kalendedagsberäknad, dvs om du i vanliga fall jobbar måndag-fredag så får du, vid beviljad graviditetspenning, ersättning även lördag-söndag.
Åh tack snälla! <3<3
Jag tänkte ringa idag och dubbelkolla, har ringt runt på massa annat samtidigt som man är hemma, har också en vild 3 åring här hemma :facejoy::facejoy:

Åh tack snälla! <3<3
Jag tänkte ringa idag och dubbelkolla, har ringt runt på massa annat samtidigt som man är hemma, har också en vild 3 åring här hemma :facejoy::facejoy:

Haha, blir matt bara jag tänker på det:)

Menade såklart inte att stressa dig, hoppas bara så att uträkningen är fel så att du kan slappna av lite och njuta av den vilde och graviditeten istället föt att oroa dig över detta!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp