Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

SMSlån som INTE lämnat ränteuppgifter

Ska kolla hur det ser ut för mig med Nano också, men nu går det inte att komma in på skv, fullt! Har du listat ut vad ELCF är för nåt ännu..?
Nej vet inte vad ELCF är än trodde det var Nano men det är det ju inte. Men jag har aldrig haft lån hos Eurolån.

Nej vet inte vad ELCF är än trodde det var Nano men det är det ju inte. Men jag har aldrig haft lån hos Eurolån.

Skumt! Jag vet inte heller, mer än att jag vet att jag ALDRIG haft lån hos Eurolån jag heller!

Jag har fått från Vippi.
Saknar från:

Smspengar. Någon som vet om de går under annat namn, vilket?, eller borde det komma från Svea som fakturorna kommer ifrån?
Nanokredit.
Nanoflex.
Din finans
Kredit365. Nån som vet om de ingår i Folkias uppgifter?
Mobillån
Sms-lånaren
Daypay

Ja, vad jag har upptäckt hittills. Undrar fortfarande över ELCF, får inget svar! Verkara vara lån hos 2 bolag iaf, uppgift 1 och 2 finns, och en totalsumma på 8500:-, så det är ju någon jag lånat frekvent hos i alla fall.. Kan bara för mitt liv inte komma på hos vem..

Senast ändrad:
Jag har ränteuppgifter Harry cash (ELCF SWEDEN AB)
Kundfinans (IPP SWEDEN AKTIEBOLAG)
Pengos (ADACTA INVESTMENT GROUP AB)
Easycredit(NORTHMILL AB)
Dinfinance inte lämna ränteuppgifter

Som vi ser är det MÅNGA som inte lämnat in kontrolluppgifter till Skatteverket iform av ränteutgifter. Vad säger lagen om detta? vad är ev straffet?

Syftar mer på att det är lag att lämna in innan 31:a januari och oavsett om vi ändrar i våra deklarationer för att vi ska återfå återbäringen på vår ränta så slipper ju även dessa vidriga bolag att betala skatt på "inkomst" av ränta.....

Har äntligen fått svar från Vippi 1500:- till som inte rapporterats det tog 6 mejl innan de svarade. Så hittills 9952:- i smslån som jag får lägga till. Hoppas man inte åker på granskning bara när man gör ändring i deklarationen. Har boräntor också på ca 40.000 som aldrig rapporteras då det är en dansk bank som det lånet ligger hos. Hittills har jag begärt omprövning av deklarationen för att jag säkert ska få skatteåterbäringen i juni och då brukar jag få resterande belopp slutet på juli eller början på augusti.

En fråga!
När jag lägger till egna ränteavdrag så får jag bara en ruta där jag ska ändra totalbeloppet. Ska jag inte skriva uppgifter om resp. kreditgivare och dess räntebelopp? Tänkte att dom säkert är intresserade av varför jag höjt totalbeloppet?
Hjälp! Har aldrig lagt till förr. (Undra hur mkt man blev blåst på förra året, jag kollade inte så noga då utan förutsatte att allt stämde :-o

Senast ändrad:
Pengapungen (Icro Invest) har ej skickat in uppgifter!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp