Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

SMSlån som INTE lämnat ränteuppgifter

En fråga!
När jag lägger till egna ränteavdrag så får jag bara en ruta där jag ska ändra totalbeloppet. Ska jag inte skriva uppgifter om resp. kreditgivare och dess räntebelopp? Tänkte att dom säkert är intresserade av varför jag höjt totalbeloppet?
Hjälp! Har aldrig lagt till förr. (Undra hur mkt man blev blåst på förra året, jag kollade inte så noga då utan förutsatte att allt stämde :-o
Du ändrar totalbeloppet sen på övriga upplysningar kan du skriva vilka långivare och belopp.

Man kan lägga till ränteuppgifter upp till fem år bakåt i tiden. Säkert mycket räntor som aldrig skickats in av lånbolagen. Man kanske skulle begära ut ränteuppgifter hos alla bolag man kan komma på och som man haft genom åren!!!

Man kan lägga till ränteuppgifter upp till fem år bakåt i tiden. Säkert mycket räntor som aldrig skickats in av lånbolagen. Man kanske skulle begära ut ränteuppgifter hos alla bolag man kan komma på och som man haft genom åren!!!

Kan jag komma åt min deklaration för 2012 på nätet? Har kollat men hittar inte. Om man vill kolla/ser att ränteavdrag inte gjorts tidigare år, hur lägger jag till det i årets deklaration....? :) Vore ju toppen om man kan dra av det ev. några "missat" rapportera förra året och "krydda" på årets skatteåterbäring ytterligare :-D

Kan jag komma åt min deklaration för 2012 på nätet? Har kollat men hittar inte. Om man vill kolla/ser att ränteavdrag inte gjorts tidigare år, hur lägger jag till det i årets deklaration....? :) Vore ju toppen om man kan dra av det ev. några "missat" rapportera förra året och "krydda" på årets skatteåterbäring ytterligare :-D

Ska du lägga till ränteutgifter från tidigare år skickar du in blanketten Begäran omprövning SKV 6891 (den finns att skriva ut på Skatteverket) med kopia på de avdrag du begär. Gamla deklarationer finns nog inte på nätet.

Ska du lägga till ränteutgifter från tidigare år skickar du in blanketten Begäran omprövning SKV 6891 (den finns att skriva ut på Skatteverket) med kopia på de avdrag du begär. Gamla deklarationer finns nog inte på nätet.
Det är alltså bara ränteutgifter som inte finns med från förra året som du kan ändra/lägga till. Gäller det från 2012 eller tidigare måste du begära omprövning. Har du inte kvar gamla deklarationer i pappersform kan du ringa eller mejla Skatteverket och fråga om de kan skicka dig kopior så du ser vilka avdrag du gjort.

Senast ändrad:
Sådär, nu har jag lagt till 16300:- för ej inrapporterade räntor! Och jag väntar fortfarande svar från 3 st! Blir rätt många kronor man kunnat missat...
Smslånaren har inte heller skickat in till Skv

Loppan, vilka har du som inte har rapporterat in, jag ska gå igenom min deklaration och behöver en hint om vilka som saknas. Har du även kontaktat inkassobolag? Får man dra av räntorna man betalt till dem också?

Sorry, såg nu att ni radat upp en massa namn tidigare i tråden.

Sådär, nu har jag lagt till 16300:- för ej inrapporterade räntor! Och jag väntar fortfarande svar från 3 st! Blir rätt många kronor man kunnat missat...
Smslånaren har inte heller skickat in till Skv
Loppan nu när du lade till 16300 i din deklaration fick du också fram det nya beloppet du skulle få tillbaka. Har aldrig gjort ändring direkt av oro att de kommer att granska mig så jag inte ska få ut i juni. Har alltid gjort omprövning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp