Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Sluta röka tips?

Rökare sedan 6-7 år och idag insåg jag hur jävla dyrt det blivit med cigaretter, billigaste ligger nästan på 70kr liksom, blev typ paff trots att jag betalat dom summorna per paket länge nu.
Vill inte sluta röka så grejen med att lägga av känns jävligt tuff och får panik om jag går utan i 1-2h.
Hur fan slutar man röka om man inte vill sluta röka?

Jag rökte i 19 år, satt en dag i lastbilen och tänkte att nu jävlar ska jag sluta, kedjerökte upp mina sista 5-6 cigg och drog och köpte vitt snus, nu 1,5 år senare så snusar jag 1 dosa a 29kr på 2 dagar och inga cigg.

Man måste bara ge sig fan på det så lyckas man, men vill man inte så är det omöjligt.

Jag rökte i 19 år, satt en dag i lastbilen och tänkte att nu jävlar ska jag sluta, kedjerökte upp mina sista 5-6 cigg och drog och köpte vitt snus, nu 1,5 år senare så snusar jag 1 dosa a 29kr på 2 dagar och inga cigg.

Man måste bara ge sig fan på det så lyckas man, men vill man inte så är det omöjligt.
Jag vill men kan inte.

Jävligt bra jobbat, jag lyckades ju också med det men det vita snuset jag fastnade för slutade tillverka:(

Jag slutade röka för flera år sedan. För mig var det bara pannben. Ingen snus/plåster/tobak.

Första veckorna var hemska. kallsvettas, hög aptit, vaknade svettig om natten, man ville tända en cigg så fort man gick ut, fick röksug efter maten eller så fort man öppnade en öl.
Finns inget annat sätt och ingen ide att söka hjälp. Bara att kasta ciggpaketet och håll dig några veckor så blir det mycket mycket enklare sen.

Det bästa är bara att göra det och att börja idag. i December/Januari kommer det kännas så mycket bättre.

Vill du så kan du börja träna på passande sätt samtidigt. Antingen gym eller bara armhävningar och promenader/löpa nästan varje dag. Jag gjorde så när jag slutade röka.
Fick snabbt känslan av att träningen blir meningslös om jag fortsätter röka.

Sen handlar det mycket om inställning. Säger du åt dig själv att det inte går så kommer det inte gå. Lurar du dig själv att detta är pissenkelt så kommer du klara det.
Klara dig bara en månad till att börja med så kommer du se vilken jävla skillnad det gör. Luktsinnet, smaken, andningen blir så jäkla mycket bättre på bara några veckor.

Jag slutade röka för flera år sedan. För mig var det bara pannben. Ingen snus/plåster/tobak.

Första veckorna var hemska. kallsvettas, hög aptit, vaknade svettig om natten, man ville tända en cigg så fort man gick ut, fick röksug efter maten eller så fort man öppnade en öl.
Finns inget annat sätt och ingen ide att söka hjälp. Bara att kasta ciggpaketet och håll dig några veckor så blir det mycket mycket enklare sen.

Det bästa är bara att göra det och att börja idag. i December/Januari kommer det kännas så mycket bättre.

Vill du så kan du börja träna på passande sätt samtidigt. Antingen gym eller bara armhävningar och promenader/löpa nästan varje dag. Jag gjorde så när jag slutade röka.
Fick snabbt känslan av att träningen blir meningslös om jag fortsätter röka.
Verkar nog vara den enda lösningen, att bara lägga av och stå emot. Har försökt ett x antal gånger, 'detta är min sista cigg, nu får de fan vara bra' 1h senare står man i amo butiken och köper sig ett paket, känns helt hopplöst. Vill verkligen sluta för ekonomins skull, går pt en hel del pengar åt det som hade kunnat gå till annat, men samtidigt vill jag inte sluta, så jävla jobbigt

Verkar nog vara den enda lösningen, att bara lägga av och stå emot. Har försökt ett x antal gånger, 'detta är min sista cigg, nu får de fan vara bra' 1h senare står man i amo butiken och köper sig ett paket, känns helt hopplöst. Vill verkligen sluta för ekonomins skull, går pt en hel del pengar åt det som hade kunnat gå till annat, men samtidigt vill jag inte sluta, så jävla jobbigt
Absolut. Det är den enda lösningen. Ingen annan kan göra jobbet åt dig. Fixa 1 månad så garanterar jag att du kommer må så mycket bättre och att redan efter någon vecka blir det enklare och enklare.
Ta inga substitut heller. Kasta bara paketet på en gång och gör det nu. Tro mig om det är sluta röka du vill så är det enda sättet, börjar du dra ut på det och tänker att du tar det snart så blir det inte av. Du måste sluta tvärt nu idag utan fördröjning innan du kommer på andra tankar och du måste ta dig igenom första veckorna. Fixar du idag till 15 november blir det 1000 ggr enklare efter det.

Jävligt bra jobbat, jag lyckades ju också med det men det vita snuset jag fastnade för slutade tillverka:(

Hitta ett annat snus du gillar, finns ju tusen sorter. Sen ger du dig bara fan på att det ska gå.

Har du provat Champix? Det kan ju vara en bra hjälp annars att komma igång med att sluta röka.

Är de XQS som har den cola smaken också? Körde som sagt på cola sourz från neoz som la ner snuset efter stämning och försökt XQS version av cola men den är helt bedrövlig för min smak, spearmint som du kör, har den stark mint smak? Har väldigt svårt för mint generellt och framförallt dom som 'brinner' och ger en 'kall' känsla i huden om du hänger med, har egentligen bara väldigt svårt för snus haha
Det bra med den spearmint är just att den inte har den brännande mint känslan att det svider. Den är bra! Cola sour är också helt okej.

Slutade tvärt och det var faktiskt ganska odramatiskt. Några dagar tuggade jag visserligen nicotinell men suget avtog snabbt och dom positiva verkningarna avseende hälsa och ekonomi utan giftet från ciggen ständigt i kroppen kom relativt snabbt. 12 rökfria år har nu gått som förhoppningsvis återställt kroppen och reducerat risken för tobaksrelaterade sjukdomar.
Men vi upplever säkert absidens olika men för mig var det relativt "smärtfritt".

Hitta ett annat snus du gillar, finns ju tusen sorter. Sen ger du dig bara fan på att det ska gå.

Har du provat Champix? Det kan ju vara en bra hjälp annars att komma igång med att sluta röka.
Rekommenderar starkt att inte ta några substitut. Ska man sluta så ska man såklart inte ersätta det med ett nytt beroende i mitt tycke.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp