Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Sluta röka tips?

Läkemedelet Varenicline Teva (vareniklin) som ersätter restnoterade Champix.

Trist att du har fördomar och dålig attityd. Personen vill ha hjälp, stöttning och tips på ett forum för att sluta ett beroende för att fixa sina problem och du sitter och dumförklarar personen.

Jag hade mage att spela bort 50.000 i månaden av bankens pengar, röka och låna av skatteverket för betala hyran under en längre tid.

Att bli av med beroende är inte så ”bara” som du verkar tro. Det är en personlig resa som kräver mycket diciplin och mentalitet. Vilket inte alltid är det lättaste om man sitter i skiten och redan är nere. Att då dumförklara den personen i negativ ton gör den inte mer pepp på att ta tag i saken.

Som jag skrev tidigare, beroende är ett svaghetstecken. Lägg därtill på att man har skulder upp över öronen så är det nästan så att det tangerar mot någon form av lågbegåvning.

Du har löneutmätning och samtidigt ber du arbetsgivaren om ett lån till hyran, ändå har du mage att bränna över 2000 kr i månaden på något som både skadar dig själv och de andra i din omgivning. Men visst, bla bla bla är kanske det enda konkreta din hjärna lyckas producera.
Lustigt hur man kan vrida och vända på ord, hyran behövde jag inte förskott till utsn det var de 2 depositionerna jag behövde förskott till, om din hjärna inte lyckas förstå att någon med löneutmätning vanligtvis inte är kapabel till 3 hyror på samma månad så tycker jag genuint synd om dig.
Men förlåt herr perfekt!

Som jag skrev tidigare, beroende är ett svaghetstecken. Lägg därtill på att man har skulder upp över öronen så är det nästan så att det tangerar mot någon form av lågbegåvning.
Alltså hur kan du trycka ner folk som ber om hjälp och tips?
Vad gör du på detta forum?
Många här lider av ett beroende på ett eller annat sätt, o du väljer o sparka på de som redan ligger ner?

Kan de vara att du känner igen dig själv? Annars ber jag dig ödmjukast att sluta skriva här!!

Många här lider av ett beroende på ett eller annat sätt, o du väljer o sparka på de som redan ligger ner?

Kan de vara att du känner igen dig själv? Annars ber jag dig ödmjukast att sluta skriva här!!
Det dyker upp denna typen av människor ibland som kräver lite uppmärksamhet och gillar att provocera. Men dessa brukar bli kortvariga.

Nej, jag känner inte igen mig själv. I så fall skulle jag givetvis skriva det. Jag tycker det är anmärkningsvärt att en person väljer att strunta i att betala hyran men som samtidigt har råd att bränna 2000 kr i månaden på cigaretter och vill för allt han är värd inte sluta med det. Givet hans logik så väljer han cigaretterna över att ha ett tak över huvudet.

Nej, jag känner inte igen mig själv. I så fall skulle jag givetvis skriva det. Jag tycker det är anmärkningsvärt att en person väljer att strunta i att betala hyran men som samtidigt har råd att bränna 2000 kr i månaden på cigaretter och vill för allt han är värd inte sluta med det. Givet hans logik så väljer han cigaretterna över att ha ett tak över huvudet.
Kan du inte förstå vad ett beroende betyder, det är inte nåt man väljer.

Det är en styrka att inse sina svagheter och aktiv försöka bryta ett beroende.
Det är däremot en svaghet att ge sig på andra för att själv få må bättre för stunden. Riktigt osmakligt beteende.
Lågbegåvade beter sig aldrig så, de varken kränker, manipulerar eller fäller nedsättande kommentarer.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp