Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Sluta röka tips?

Ersatte faktiskt cigaretterna med en snus som hette neoz cola sour tidigare i år, gick väldigt bra men sen blev de märket stämda och la ner med snuset, provat många olika genom tiderna men det snuset var det absolut endaste snuset jag kunde köra regelbundet, tobakssnus fungerar inte för mig alls heller :/
Vad du än gör, börja inte snusa.
Det är fan så mycket värre att sluta med, håller på nu efter 20 år av snusande. Inte tagit en enda på 14 dagar idag, dock tagit en cigg på morgonen, en på lunchen och en på kvällen.

Så sjukt äckligt och hälsovådligt. 70 kr per dag dessutom, vilket blir över 30000 per år, en lyxig utlandsresa. Hur kan beslutet vara svårt?

Rekommenderar starkt att inte ta några substitut. Ska man sluta så ska man såklart inte ersätta det med ett nytt beroende i mitt tycke.
Håller med men känner inte att jag kommer klara av att leva mitt liv som det är nu, utan nikotin. Jag var sjukskriven i 3 mån pga akut stressreaktion, och är rädd för att jag totalt crashar om jag plötsligt lägger av med nikotinet

Då är väl mer eller mindre all befolkning på denna planeten svaga enligt din åsikt då majoriteten av folket har något dom är beroende utav

Knappast. Men förstår att det för dig är lättare att hitta ursäkter än att ta tag i problemet.

Du har löneutmätning och samtidigt ber du arbetsgivaren om ett lån till hyran, ändå har du mage att bränna över 2000 kr i månaden på något som både skadar dig själv och de andra i din omgivning. Men visst, bla bla bla är kanske det enda konkreta din hjärna lyckas producera.

Du har löneutmätning och samtidigt ber du arbetsgivaren om ett lån till hyran, ändå har du mage att bränna över 2000 kr i månaden på något som både skadar dig själv och de andra i din omgivning. Men visst, bla bla bla är kanske det enda konkreta din hjärna lyckas producera.
Trist att du har fördomar och dålig attityd. Personen vill ha hjälp, stöttning och tips på ett forum för att sluta ett beroende för att fixa sina problem och du sitter och dumförklarar personen.

Jag hade mage att spela bort 50.000 i månaden av bankens pengar, röka och låna av skatteverket för betala hyran under en längre tid.

Att bli av med beroende är inte så ”bara” som du verkar tro. Det är en personlig resa som kräver mycket diciplin och mentalitet. Vilket inte alltid är det lättaste om man sitter i skiten och redan är nere. Att då dumförklara den personen i negativ ton gör den inte mer pepp på att ta tag i saken.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp