Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Släppa vidare alla skulder?

Nytt år och kände att det var dags att skriva av mig lite igen. Har idag haft samtal med kronofogden och lämnat inkomstuppgifter. Känns lite tungt ibland att man är i denna situation och känns som en väldigt lång väg kvar att gå.
Har iallafall fått ett nytt jobb med högre lön, även om det inte skulle räckt till för att kunna klara mig ordentligt med dom skulder och kostnader jag hade på en månad så känns det ändå bra att KFM kan dra mer per månad så kanske iallafall skulden kommer kunna minska istället för att öka med räntorna hoppas jag iallafall.

Nästa vecka har jag träff nummer fem med dom som jobbar mot spelmissbruk och det känns bra, har inte haft någon som helst lust till att spela sedan September och har ändå varit bra månader nu då man inte haft den stressen att klara varje månad. Nu lär löneutmätning påbörjas denna månad och då lär det ju börja märkas på riktigt. Även om det känns skönt att bollen är i rullning nu så är det lång tid kvar. Ansökan om skuldsanering ska vi skicka in under denna månad. Även om jag personligen tror att den kommer nekas just för tillfället då det ändå inte direkt gått lång tid utan nya skulder så får man väl hoppas på det bästa alternativt prova igen om något år.

Alla mina lån är nu uppsagda och snart lär det rulla in mycket till inkasso och sen KFM.

Men vill ändå tacka folk på detta forum, är ofta inne och läser andra trådar och folk verkar väldigt trevliga på detta forum!

Hej!

En fråga till alla kunniga.

Jag fick ett utslag av Gothia inkasso som kom från SMSpengar på 36.000 kr totalt. Det var ett utslag.

Idag blev det utslaget till skuldsaldo, men det kom som 7 olika separerade skulder. Och det är inte mina kvarvarande månadsbetalningar jag hade utan summorna ligger på 204 kr, 6.000kr, 10.000 kr som några exempel.

Varför bakade inte dom in det som en skuld då det var ett utslag? utan 7? Det betyder väl i sin tid att det kommer 600 kr per år som skulden ligger per skuld? Samt att om nu min löneutmätning ska betalas på varje skuld så ökar det ju avsevärt tiden för att betala tillbaka?

Någon som haft liknande?

Hej!

Jag fick ett utslag av Gothia inkasso som kom från SMSpengar på 36.000 kr totalt. Det var ett utslag.

Idag blev det utslaget till skuldsaldo, men det kom som 7 olika separerade skulder. Och det är inte mina kvarvarande månadsbetalningar jag hade utan summorna ligger på 204 kr, 6.000kr, 10.000 kr som några exempel.

Varför bakade inte dom in det som en skuld då det var ett utslag? utan 7? Det betyder väl i sin tid att det kommer 600 kr per år som skulden ligger per skuld? Samt att om nu min löneutmätning ska betalas på varje skuld så ökar det ju avsevärt tiden för att betala tillbaka?

Någon som haft liknande?

Låter som ett delat mål, det är bara ett par inksssobolsg som gör då. Ska vara en grundavgift. Dels oftast pga olika räntesatser

Hej!

Någon som haft liknande?
Smspengar gjorde exakt likadant för mig. Sjukt irriterande.

Låter som ett delat mål, det är bara ett par inksssobolsg som gör då. Ska vara en grundavgift. Dels oftast pga olika räntesatser
Okej då förstår jag lite mera. Ringt Gothia som sagt att dom bara skickat in ett verkställande så mejlade dom med bilagor och förklarade, får se hur det går. Förstår på ett sätt deras grundtanke då om det är som du beskriver men det förlänger ju min återbetalning en del som jag förstått och det påverkar egentligen ingen part positivt. Tack för svar!

Var ju litet tag sedan man skrev här nu, om än jag följt forumet dagligen.

Nu idag har jag beslutad skuldsanering. Tagit tag i alla problem som satte mig i denna situation och ser hoppfullt på framtiden. September 2028 är saneringen klar. Har påbörjat ett sparande och visserligen lever man snålt men man känner sig nästan lite rik då alla fasta kostnader är dragna. Kan fortfarande sitta och titta på kontot och inte riktigt förstå att jag har kvar en del pengar efter alla utgifter. Från att ha gått mycket back varje månad till att kunna spara.

Vill tacka alla här för sin erfarenhet dom delat med av även om ingen situation är den andre lik.

Till och med kunnat köpa en julklapp som känns roligt att ge bort. :)

Som sagt många kunniga på detta forum, och vet att personer även kommer vara i liknande situation framöver så svarar gärna på frågor som kan ge andra personer det stöd/hopp andra gett mig!

Var ju litet tag sedan man skrev här nu, om än jag följt forumet dagligen.

Nu idag har jag beslutad skuldsanering. Tagit tag i alla problem som satte mig i denna situation och ser hoppfullt på framtiden. September 2028 är saneringen klar. Har påbörjat ett sparande och visserligen lever man snålt men man känner sig nästan lite rik då alla fasta kostnader är dragna. Kan fortfarande sitta och titta på kontot och inte riktigt förstå att jag har kvar en del pengar efter alla utgifter. Från att ha gått mycket back varje månad till att kunna spara.

Vill tacka alla här för sin erfarenhet dom delat med av även om ingen situation är den andre lik.

Till och med kunnat köpa en julklapp som känns roligt att ge bort. :)

Som sagt många kunniga på detta forum, och vet att personer även kommer vara i liknande situation framöver så svarar gärna på frågor som kan ge andra personer det stöd/hopp andra gett mig!
Hej! Hur långt efter ditt senaste lån sökte skuldsanering och fick den beviljad? :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp