- Meddelanden
- 47
- Mottagna reaktioner
- 34
- Poäng
- 127
Åh skönt! Grattis! Inte länge kvar tills dess.Jag har skuldsanering och är klar med den i april.

Åh skönt! Grattis! Inte länge kvar tills dess.Jag har skuldsanering och är klar med den i april.

Nej, jag börjar se slutetÅh skönt! Grattis! Inte länge kvar tills dess.![]()
.
Jag tycker du ska ta kontakt med en skuldrådgivare i din kommun till att börja med. Innan du bara släpper allt. Samt ring kollla om du kan sänka ränta / pausa betalning osv.Hej,
Jag har dragit på mig väldigt många skulder på grund av dumma val i livet. Bland annat spelat för en hel del pengar.
Idag så har jag aldrig hamnat hos inkasso men det är ju ett stort pusslande varje månad med nya lån etc. för att täcka dom andra. Lånar även en fast summa av en kompis varje månad men känner att det inte är hållbart. Han har inga problem med att göra det men vill inte ha känslan att leva på andras pengar men går ändå inte runt.
Min UC score och allt är riktigt dålig med många förfrågningar.
Till min fråga, är det värt att bara släppa allt och ta löneutmätning? Hur många år kommer ungefär en löneutmätning att ta? Om jag exempelvis har en kredit på 50k som kostar 1k i månaden. Kommer enbart 1k i månaden åka till inkasso/kronofogden eller skickar dom hela skulden dit efter ett tag? Sedan har jag en bil. En ganska så gamal bil. En 850 från 1996 värd kanske 10k, kommer dom ta den?
Mina skulder idag ser ut såhär:
Inom parantes är total skuld och utanför parantes är månadskostnad
Rocker: 2873 (199k)
Wasa Kredit: 2730 (169k)
Fairlo: 1000 (50k)
Northmill: 1467+954 (50k + 50k)
Klarna: 1700 (30k)
Qliro: 1000 (22k)
Ferratum 760 (19k)
SMSpengar 1882 (30197)
Extralånet 942 (35k)
Lumify 5700 (40k)
Tar inkassobolagen över hela skulden om jag inte betalar? Sånnufall kanske jag skulle kunna förhandla om en avbetalningsplan om mycket skulle hamna hos samma inkassobolag.
Gör jag rätt som släpper? Orkar inte pussla och ha ångest den 25e varje månad. Har en hyra på 7422 och min lön är 19500 efter skatt.
Lumify är helt sjuka avgifter... hemska lånHej,
Jag har dragit på mig väldigt många skulder på grund av dumma val i livet. Bland annat spelat för en hel del pengar.
Idag så har jag aldrig hamnat hos inkasso men det är ju ett stort pusslande varje månad med nya lån etc. för att täcka dom andra. Lånar även en fast summa av en kompis varje månad men känner att det inte är hållbart. Han har inga problem med att göra det men vill inte ha känslan att leva på andras pengar men går ändå inte runt.
Till min fråga, är det värt att bara släppa allt och ta löneutmätning? Hur många år kommer ungefär en löneutmätning att ta? Om jag exempelvis har en kredit på 50k som kostar 1k i månaden. Kommer enbart 1k i månaden åka till inkasso/kronofogden eller skickar dom hela skulden dit efter ett tag? Sedan har jag en bil. En ganska så gamal bil. En 850 från 1996 värd kanske 10k, kommer dom ta den?
Ferratum 760 (19k)
SMSpengar 1882 (30197)
Extralånet 942 (35k)
Lumify 5700 (40k)
Tar inkassobolagen över hela skulden om jag inte betalar? Sånnufall kanske jag skulle kunna förhandla om en avbetalningsplan om mycket skulle hamna hos samma inkassobolag.
Gör jag rätt som släpper? Orkar inte pussla och ha ångest den 25e varje månad. Har en hyra på 7422 och min lön är 19500 efter skatt.
Ja, Lumify är helt sjukt... Fattar inte ens hur man kan ha sådna kostnader men är man desperat så klickar man i allt möjligt... Tog kontakt med skuldrådgivare idag, har en tid för möte nästa Torsdag.Lumify är helt sjuka avgifter... hemska lån
Bra!Ja, Lumify är helt sjukt... Fattar inte ens hur man kan ha sådna kostnader men är man desperat så klickar man i allt möjligt... Tog kontakt med skuldrådgivare idag, har en tid för möte nästa Torsdag.
Jag tänker rocker kan du säkert koma överens nått med varit i kontakt med dom, dom är bra trevliga!Hej,
Ferratum 760 (19k)
SMSpengar 1882 (30197)
Extralånet 942 (35k)
Lumify 5700 (40k)
fantastisk service. Så släpp inte allt innan du provat allt!Okej tack!Jag tänker rocker kan du säkert koma överens nått med varit i kontakt med dom, dom är bra trevliga!
Wasa kredit vet jag ej.
Fairlo är ju bra lån med bra ränta så kanske satsa på betlaa den?
Northmill är svåra förhandla med vad jag har erfarenhet av iaf men försök.
klarna brukar kunna ge betalfri månad det har jag fått iaf.
qliro, Ferratum, sms pengar, extra lånet vet jag inget om.
Lumify är ju ganska sjuka avgifter på så släpp skiten om det går men säger inte det för vet inte. Aldrig haft nått på inkasso men känns ju onödigt betala till dom bättte betala dom andra.
tycker du ska försöka ringa alla iaf innan du släpper allt för att vekelgkrn göra allt du kan. Sen kan du forska i vilka som ger missbrukad kredit och inte. Vilka som har bra inkasso osv.
men rocker ringde jag häromdagen för prata för har kredit och lån där. Snacka då med en toppen löneförhandlare som ska ringa tillbaka 6/10 och kanske baka ihop mina krediter jag har på uc. Berätta då om min dåliga uc jag har nu men det är samma som får 2
Mån sen i lån men dock mer förfrågningar men dåligt betyg i % på ucn. Då sa han inga problem jag ringer dig den 6/10 så försöker vi lösa nått. Jag prova ba ringa dom på ren måfå för försöka få ner ett lån i ränta jag har där på 10k och krediten på 40k, men då börja han prata om det där istfantastisk service. Så släpp inte allt innan du provat allt!
Ja, ska ta och kontakta alla och se om man kan komma överrens om någon lösning.Du har inget att förlora på att ringaOkej tack!Ja, ska ta och kontakta alla och se om man kan komma överrens om någon lösning.
Skönt att Rocker verkar humana, kanske att man kan förhandla ned ränta och mot ett större lån för att få bort det mest kritiska.
Wasa Kredit har jag haft ett tag så kanske att dom är mer villiga att förhandla om något också då jag skött betalningarna till dom i ungefär 2 år utan problem.
Vill verkligen göra mitt bästa för att komma upp på fötterna igen. Har bara känts lite hopplöst att få till tillräckligt bra deal med alla för att gå runt men man förlorar ju inget på att försöka!
Tack!
du är inte ensam stay strong