O
Oregistrerade
Gäst
Poäng: 0
Under ett år har jag dragit på mig 200000kr i skulder. Kan inte fatta att det kan vara så lätt att få lån överallt när jag endast har 8000kr i månaden. Från morgon till kväll så letar man nya lån för att täcka andra lån man redan har lånat. Har ca 15-20 smslån från 2000-18000kr/st. Jag vet att ni flesta inte vill hamnar hos kronofogden, men jag har redan hållit på med detta i ett år i helvetet med de jävla sms lån. Nu har jag gett upp med det finns ingen möjlighet ta lån nånstans längre. Jag vill bara sluta tänka varje dag man är på jakt efter nya lån och betalar först de lån man kan lånar direkt igen. Orkar verkligen inte mer har känsla av att man får avslag sen när man vill låna igen. Ingen vet min ekonmiska situation. Väntar bara när kronogfogden kommer hur jag ska berätta för min sambo hur idiotisk jag har varit. Jag vill inte dra in sambon som redan hjälpt mig en gång tidigare med 100000kr. Sambon kommer inte förlåta mig då vet jag inte vad jag ska ta vägen. Jag har ju min familj som kan hjälpa mig med lånet men jag skäms oroligt mycket. Vill ha kvar min lilla stolthet om jag ens har kvar. Jag har redan fått en chans tidigare. Ja jag har spel problem. Som jag nu har insett inte har gett mig nånting förrutom ångest och skulder. Det finns också orsak att om jag släpper allt så kan jag inte låna och spelar bort ännu mer. Nu har jag inte spelat på ett bra tag. Har inte ork till nånting förutom krafter kvar till mina barn. Känns som man måste skrapa fram pengar till maten varje månad när man är över skuldsatt. Får nog mer när jag släpper allt än att bara betala räntan som jag gör nu. Och skulden blir bara större. Får väl ett par tusing kvar och betala av skulden samtidigt när jag är hos kronofogden. Hjälper inte man gråter varje kväll. Önskade att smsbolag aldrig funnits. Mår bara skit när man tänker på det. Ni som har gått igenom allt detta med kronogfogden vad är det jag ska förvänta mig. Jag ska bara skita i allt påminnelse och inkassokrav och kronogfogden summera hela skuldbeloppet. Jag börjar inte jobbar förrän i sept är det endast lönekontoret som vet om det, är det är tystnadsplikt? Vill helst så få som får reda på detta. Kan man försöka avleda kronogfogden göra hembesök. Nästan allt som vi har i lägenheten är min sambo som har betalat för det.
Sorry, det blir lite för långt. Vill bara skriva av mig. Kan inte prata med någon än. Sambon kommer får reda på detta snart. Vill nog bara dra ut tiden. Tack, för ni som orkar läser denna långa inlägg. Hoppas ni vill besvara frågorna. Är skit rädd!
/
Sorry, det blir lite för långt. Vill bara skriva av mig. Kan inte prata med någon än. Sambon kommer får reda på detta snart. Vill nog bara dra ut tiden. Tack, för ni som orkar läser denna långa inlägg. Hoppas ni vill besvara frågorna. Är skit rädd!
/