Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Släppa allt

Eftersom det här är 2:a gången trådstartaren gör så här så kan vi med säkerhet läsa samma snyfthistoria nästa år igen då personen gjort samma sak igen förstår inte att sambon såg till att personen spärrades från alla spelsidor och möjligheten till att ta nya smslån.

Eftersom personen har ett spelberoende så skulle det här inte behövt hända igen då det finns hjälp att få om man är beredd att lösa sitt beroende, det var personen tydligen inte och drog därför på sig en dubbelt så stor skuld på ett år.Sambon skulle sätt till att något gjordes förra gången då personen själv inte är kapabel till det. Man får verkligen hoppas att personen söker akut hjälp annars är hon/han tillbaka här nästa år.

jag tror vi alla fattade ditt tidigare inlägg.

Det jag vet av egen erfarenhet är hur manipulativa en spelmissbrukare är som alla andra miss-
brukare för att underhålla sitt missbruk.Så det måste till något annat än att lösa personens skulder gång efter gång.

Bra att det löste sig för TS (trådstartaren) men ärligt talat talar mycket för att han/hon inom något år är tillbaka i skuldträsket igen med tanke på att det här är andra gången det sker.

Ska TS lösa det här en gång för alla så måste hon/han ta tag i sitt spelmissbruk och sluta spela annars går det snabbt att skuldsätta sig igen vilket det finns hur många vittnesmål som helst om här på forumet.

Så ni som har dessa problem bör söka hjälp och spärra er överallt på alla spelsidor och låneföretag annars kommer ni förr eller senare överbelåna er.

Vet att det här kan uppfattas som ett högtravande inlägg vars syfte är att se ner på dem med dessa problem vilket inte är syftet utan det jag skriver är bara sanningen även om det kan upplevas som hårt.

Har ej dessa problem själv men anhöriga till mig har det och mitt råd som anhörig är att aldrig låna ut pengar förrän personen har tagit tag i sitt spelmissbruk. För min erfarenhet är att den som är spelberoende återgår till samma vanor och belånar sig oavsett hur många gånger han/hon får hjälp.

Det enda man då har uppnått är att inte bara spelmissbrukaren utan även de anhöriga / sambos är skuldsatta och man är alltså i en värre sits än innan.

Bra att det löste sig för TS (trådstartaren) men ärligt talat talar mycket för att han/hon inom något år är tillbaka i skuldträsket igen med tanke på att det här är andra gången det sker.

Ska TS lösa det här en gång för alla så måste hon/han ta tag i sitt spelmissbruk och sluta spela annars går det snabbt att skuldsätta sig igen vilket det finns hur många vittnesmål som helst om här på forumet.

Så ni som har dessa problem bör söka hjälp och spärra er överallt på alla spelsidor och låneföretag annars kommer ni förr eller senare överbelåna er.

Vet att det här kan uppfattas som ett högtravande inlägg vars syfte är att se ner på dem med dessa problem vilket inte är syftet utan det jag skriver är bara sanningen även om det kan upplevas som hårt.

Har ej dessa problem själv men anhöriga till mig har det och mitt råd som anhörig är att aldrig låna ut pengar förrän personen har tagit tag i sitt spelmissbruk. För min erfarenhet är att den som är spelberoende återgår till samma vanor och belånar sig oavsett hur många gånger han/hon får hjälp.

Det enda man då har uppnått är att inte bara spelmissbrukaren utan även de anhöriga / sambos är skuldsatta och man är alltså i en värre sits än innan.
Ja du har helt rätt!!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp