Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Släppa allt

Under ett år har jag dragit på mig 200000kr i skulder. Kan inte fatta att det kan vara så lätt att få lån överallt när jag endast har 8000kr i månaden. Från morgon till kväll så letar man nya lån för att täcka andra lån man redan har lånat. Har ca 15-20 smslån från 2000-18000kr/st. Jag vet att ni flesta inte vill hamnar hos kronofogden, men jag har redan hållit på med detta i ett år i helvetet med de jävla sms lån. Nu har jag gett upp med det finns ingen möjlighet ta lån nånstans längre. Jag vill bara sluta tänka varje dag man är på jakt efter nya lån och betalar först de lån man kan lånar direkt igen. Orkar verkligen inte mer har känsla av att man får avslag sen när man vill låna igen. Ingen vet min ekonmiska situation. Väntar bara när kronogfogden kommer hur jag ska berätta för min sambo hur idiotisk jag har varit. Jag vill inte dra in sambon som redan hjälpt mig en gång tidigare med 100000kr. Sambon kommer inte förlåta mig då vet jag inte vad jag ska ta vägen. Jag har ju min familj som kan hjälpa mig med lånet men jag skäms oroligt mycket. Vill ha kvar min lilla stolthet om jag ens har kvar. Jag har redan fått en chans tidigare. Ja jag har spel problem. Som jag nu har insett inte har gett mig nånting förrutom ångest och skulder. Det finns också orsak att om jag släpper allt så kan jag inte låna och spelar bort ännu mer. Nu har jag inte spelat på ett bra tag. Har inte ork till nånting förutom krafter kvar till mina barn. Känns som man måste skrapa fram pengar till maten varje månad när man är över skuldsatt. Får nog mer när jag släpper allt än att bara betala räntan som jag gör nu. Och skulden blir bara större. Får väl ett par tusing kvar och betala av skulden samtidigt när jag är hos kronofogden. Hjälper inte man gråter varje kväll. Önskade att smsbolag aldrig funnits. Mår bara skit när man tänker på det. Ni som har gått igenom allt detta med kronogfogden vad är det jag ska förvänta mig. Jag ska bara skita i allt påminnelse och inkassokrav och kronogfogden summera hela skuldbeloppet. Jag börjar inte jobbar förrän i sept är det endast lönekontoret som vet om det, är det är tystnadsplikt? Vill helst så få som får reda på detta. Kan man försöka avleda kronogfogden göra hembesök. Nästan allt som vi har i lägenheten är min sambo som har betalat för det.
Sorry, det blir lite för långt. Vill bara skriva av mig. Kan inte prata med någon än. Sambon kommer får reda på detta snart. Vill nog bara dra ut tiden. Tack, för ni som orkar läser denna långa inlägg. Hoppas ni vill besvara frågorna. Är skit rädd!
/:(

Präktig

Vill inte låta präktig men man kan inte skylla smsbolagen för lånen, där emot kan de få skylla sig om de inte får betalt.

Lika mycket som du kan skylla vin och sprit angående vodka, walter- vapen-, ferrari för snabba bilar, e.t.c.

Man ansvarar själv för sina handlingar, vill inte låta präktig men detta kanske är lösningen för dig.
Alla här har åtminstånde råd med dator och uppkopplingen alla har inte det

Kan förstå om förhållandet är kört, men kan gissa pga inkomsten att du har framtiden för dig (åldern)

Vill inte låta präktig men man kan inte skylla smsbolagen för lånen, där emot kan de få skylla sig om de inte får betalt.

Lika mycket som du kan skylla vin och sprit angående vodka, walter- vapen-, ferrari för snabba bilar, e.t.c.

Man ansvarar själv för sina handlingar, vill inte låta präktig men detta kanske är lösningen för dig.
Alla här har åtminstånde råd med dator och uppkopplingen alla har inte det

Kan förstå om förhållandet är kört, men kan gissa pga inkomsten att du har framtiden för dig (åldern)

Förstår inte alls vad du menar vad vill du ha sagt egentligen att hon har sig själv att skylla och att smsbolagen också har det för att de lånar ut???

Du är stark som orkar skriva här!! Om du bestämt dig för att släppa allt och du inte ser någon annan lösning så släpp det!! Efter ett tag känns det bättre på någotvis som en befrielse då kanske du orkar ta tag i allt och berätta för din sambo och ni kanske kan lösa allt med avbetalningar hos inkasso inte vet jag... Men du måste få hjälp med ditt spelberoende det måste du ta tag i nu!! Lägg ner allt ett tag och betala allt viktigt.. Hyra telefon el och mat.... Du kommer fixa detta...

Tack aclc för omtanken. Fanns ingen utväg fick berätta allt för min sambon. Nu känns det mycket bättre när man inte är ensam och kan pratar med sambon om det. Bästa nyhet är att jag slipper inkasso och kronofogden. Fick "låna" hela beloppet idag av en familjemedlem. Herregud kommer aldrig mer hamnar i smslånen. Helt överlycklig.... Alla ni andra fortsätt kämpa. Finns hopp!!!

Oh vad skönt för dig!!! Ta nu tag i ditt spelberoende på riktigt så du inte hamnar där igen!! Lycka till!!

De senaste månaderna har vi kunnat läsa den ena historien efter den andra om de som överbelånat sig och är på väg till fogden med stormsteg.Plötsligt inom ett dygn eller så så löser det sig för dessa personer och de får lån på allt privat oavsett belopp de är skyldiga. De låter allt för bra för att vara sant. Vi andra kämpar månad efter månad kanske år efter år för att få ihop till våra skulder. Antingen genom avbetalningsplaner direkt med långivarna hos inkasso eller genom uppgörelser med fogden det är den riktiga verkligheten tror jag.

De senaste månaderna har vi kunnat läsa den ena historien efter den andra om de som överbelånat sig och är på väg till fogden med stormsteg.Plötsligt inom ett dygn eller så så löser det sig för dessa personer och de får lån på allt privat oavsett belopp de är skyldiga. De låter allt för bra för att vara sant. Vi andra kämpar månad efter månad kanske år efter år för att få ihop till våra skulder. Antingen genom avbetalningsplaner direkt med långivarna hos inkasso eller genom uppgörelser med fogden det är den riktiga verkligheten tror jag.
Tror nog att ofta ställer en anhörig upp om de kan.

verkligheten är som så att vi som lever i skuld känner en fruktansvärd skam,ångest,rädsla,man skäms,självmordstankar är vanligt,och detta kan man ha dragits med i flera månader eller år.
vi med skulder vill inte att någon i ens närhet skall få veta.ingen absolut ingen.man spelar ett spel.man klär på sig sitt glada leende varje dag.man tror familj,släkt vänner kommer hata en,se ner på en,m.m.

man vågar inte berätta.MEN när man väl gör det så finns det nästan alltid hjälp att få.många nära kan och vill ställa upp.som nu i detta fallet.antagligen har personen inte vågat prata om detta.och nu gjorde det och fick hjälpen på en gång.alla har inte dom möjligheterna att få ekonomisk hjälp av anhöriga.men att bara få stödet är lika viktigt det.att man faktiskt är lika mycket värd som alla andra.
så visst kan det vara för bra för att vara sant.

och jag gläds med dig oregistrerad.jag har vart med om detta att berätta.och det var ALLA känslor en kropp kan uppleva och det tar slut på kroppen fullständigt.1 år av hemligheter,det bästa är att berätta man väljer själv för vilka.och samtidgt att fått hjälp med lån säger bara grattis,verkligen.

Eftersom det här är 2:a gången trådstartaren gör så här så kan vi med säkerhet läsa samma snyfthistoria nästa år igen då personen gjort samma sak igen förstår inte att sambon såg till att personen spärrades från alla spelsidor och möjligheten till att ta nya smslån.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp