Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Släppa allt till KFM med sambo

@Joshjo kolla på kfm sida på deras uträkning hur mycket ni får behålla.

Jag tänker också att skulle lån bortsett från bostadslån räknas in sp kan en låna upp en massa och sen hamnar den andra hos kfm och den andra slipper betala på hyran för den också är överbelånad. Detta missgynnar borgenärerna och är knappast något som går igenom.
Hoppas innerligt att det ligger andra grunder för dessa beslut än att misstänka att folk som redan ligger eller deras sambon ska komma på idén att ta massa lån precis när man är på väg till kf för att överbelåna sig och slippa betala hyra. Men vad vet jag, det är kanske så det är.

Hoppas innerligt att det ligger andra grunder för dessa beslut än att misstänka att folk som redan ligger eller deras sambon ska komma på idén att ta massa lån precis när man är på väg till kf för att överbelåna sig och slippa betala hyra. Men vad vet jag, det är kanske så det är.
Det var bara en sak jag skrev för att förtydliga problemet att de inte kan ta hänsyn till sambons skulder. De är två om ekonomin och inte den enas ensak.

Det var nog inte så @Ny2018 menade, utan du får inte räkna in andra utgifter än hyra/el som sambo. Skulle man ta med alla lån för sin sambo också skulle det kanske inte kunna dras nåt på en utmätning.

Det var nog inte så @Ny2018 menade, utan du får inte räkna in andra utgifter än hyra/el som sambo. Skulle man ta med alla lån för sin sambo också skulle det kanske inte kunna dras nåt på en utmätning.
Elen ingår dessutom i förbehållsbeloppet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp