Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Släppa allt till KFM med sambo

Jag tänker också att skulle lån bortsett från bostadslån räknas in sp kan en låna upp en massa och sen hamnar den andra hos kfm och den andra slipper betala på hyran för den också är överbelånad. Detta missgynnar borgenärerna och är knappast något som går igenom.

Vi bor i en hyresrätt, hyra 12500kr. 3 barn.
Jag jobbar ca 180% i månaden för att överleva.
Inkasso är dom största utgifterna.
Jag jämkar inte, fattar inte hur man gör.
Mina skulder uppgår till nästan miljonen.
Ett lån var jag borgen på, det sket sig så jag står med hela det lånet själv.
Jag hamnade i ett spelmissbruk, men varit spelfri i snart 18månader.
Jag hade inte koll på hur illa missbruket var förens min sambo kom på mig och då var jag redan i låneträsket.
Min sambo vet, men hans ekonomi klarar inte av att kronofogden drar mer på mig för att han ska ta större ansvar.
Tuff sits! Jag jobbar också mellan 60-100 timmar per månad och hela min inkomst går i princip till lån. Dock har vi gemensamt ekonomi så sambon bidrar med mkt (ofrivilligt). Vi har br så när det var nära att den skulle utmätas så blev jag jätte rädd och bestämde mig för att göra allt för att sambon skulle slippa drabbas. Men ibland kan man inte göra mer än sitt yttersta. Så du kanske få det bättre om du släpper allt än att försöka pussla varje månad.
Går du back varje månad?

Tuff sits! Jag jobbar också mellan 60-100 timmar per månad och hela min inkomst går i princip till lån. Dock har vi gemensamt ekonomi så sambon bidrar med mkt (ofrivilligt). Vi har br så när det var nära att den skulle utmätas så blev jag jätte rädd och bestämde mig för att göra allt för att sambon skulle slippa drabbas. Men ibland kan man inte göra mer än sitt yttersta. Så du kanske få det bättre om du släpper allt än att försöka pussla varje månad.
Går du back varje månad?
Du är en kämpe

Med mitt extra jobb går jag plus minus noll.
Sambon tar redan ett större ansvar ekonomiskt just för att jag inte ska hamna hos kfm.
Men det börjar bli slitigt att jobba så mycket extra som jag gör just nu. Känner att det är ohållbart i längden.

Ska prata med min sambo ikväll och se om vi kan försöka komma fram till en lösning tillsammans.

Jag har ett underskott på ca 120tusen, brukar få ca 30tusen tillbaka på skatten. Kan jag ansöka om jämkning? Hur fungerar det?

Jag tänker också att skulle lån bortsett från bostadslån räknas in sp kan en låna upp en massa och sen hamnar den andra hos kfm och den andra slipper betala på hyran för den också är överbelånad. Detta missgynnar borgenärerna och är knappast något som går igenom.
Förlåt, men förstår inte exakt vad du menar. Orkar du förklara?

Du är en kämpe

Med mitt extra jobb går jag plus minus noll.
Sambon tar redan ett större ansvar ekonomiskt just för att jag inte ska hamna hos kfm.
Men det börjar bli slitigt att jobba så mycket extra som jag gör just nu. Känner att det är ohållbart i längden.

Ska prata med min sambo ikväll och se om vi kan försöka komma fram till en lösning tillsammans.

Jag har ett underskott på ca 120tusen, brukar få ca 30tusen tillbaka på skatten. Kan jag ansöka om jämkning? Hur fungerar det?
Om du jämkar så kan du få ut ca 2500 kr mer i månaden. Du ansöker hos Skatteverket.

Exakt. Det är inte riktigt så det fungerar…

Förlåt, men förstår inte exakt vad du menar. Orkar du förklara?
Om sambon får mindre hyra pga skuldsättning så blir det mindre för dig att betala in via löneutmätning till dina borgenärer då din hyresdel ökar.

Dock har jag inget spelboeroende utan mina skulder har tillkommit pga att jag startade eget och "ärvde" ett hyresavtal som var väldigt kostsamt och jag fick inte lov att dra mig ur avtalet.
Men annars verkar det som att vi är i liknande sits, jag har kommit en bra bit på väg.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp